Biuro Rzeczy Znalezionych
od 2025-02-28
W Urzędzie Miasta Poznania, przy pl. Kolegiacki 17 działa Biuro Rzeczy Znalezionych.
Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00.
W biurze można dopytywać się o rzeczy, których wartość szacunkowa przekracza 100 zł i zostały znalezione w granicach administracyjnych Poznania.
Znalezione rzeczy przechowywane są przez 2 lata. W tym czasie podejmowane są czynności zmierzające do odszukania właściciela.
Osoba, która twierdzi, że jest właścicielem przedmiotu, który znalazł się w Biurze Rzeczy Znalezionych musi upawdopodobnić swoje prawa do tego przedmiotu opłacić koszty związane z przechowywaniem rzeczy, poszukiwaniem właściciela i ewentualnej wysyłki. Wysokość opłaty ustalana jest indywidualnie.
Po upływie 2 lat znaleziona rzecz staje się własnością znalazcy pod warunkiem, że ten odbierze ją w wyznaczonym terminie. Jeżeli tego nie zrobi, właścicielem rzeczy staje się miasto Poznań.
Wiecej informacji w opisie sprawy: Biuro Rzeczy Znalezionych
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Wydział Obsługi Urzędu
Data wytworzenia informacji: 2025-02-28 00:00
Opis zmian: Dodanie linku do listy rzezcy znalezionych (Aktualizacja)
Opublikował(a): Kinga Kozłowska
Data i godzina publikacji: 2025-02-28 11:07