Oferta: ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
Data publikacji: 2016-02-29
Nr ref.: PCŚ-VI.11200.3.2016
Jednostka: Poznańskie Centrum Świadczeń
Stanowisko: ds. bezpieczeństwa i higieny pracy
Informacje dodatkowe: 1/8 etatu (przeciętnie 5 godzin tygodniowo), umowa na czas określony
Data rozstrzygnięcia oferty
2016-03-21
Zakres podstawowych czynności
- Realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy wynikających z Kodeksu Pracy oraz rozporządzeń wykonawczych;
- Prowadzenie szkoleń w zakresie instruktażu wstępnego, szkoleń okresowych dla pracowników oraz kadry kierowniczej Poznańskiego Centrum Świadczeń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy wynikających
z obowiązujących przepisów prawa;
- Sporządzanie okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierającej propozycje przedsięwzięć organizacyjnych i technicznych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- Prowadzenie dokumentacji z zakresu wypadków w pracy oraz w drodze do i z pracy;
- Przygotowanie instrukcji i opinii z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz doradztwa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego;
- Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie realizacji obowiązków bezpieczeństwa i higieny pracy dotycząca dokonywania przeglądów warunków pracy, okresowej oceny stanu bezpieczeństwa i higieny pracy, opiniowania propozycji środków zapobiegających wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, formułowania wniosków dot. poprawy warunków pracy.
Wymagania obowiązkowe
- Wykształcenie w dziedzinie bhp zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy - minimum tytuł technik ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Udokumentowane doświadczenie zawodowe związane z pracą w służbie bezpieczeństwa i higieny pracy (minimum 3 lata).
- Udokumentowane doświadczenie zawodowe związane z prowadzeniem szkoleń wstępnych i okresowych dla pracowników (minimum 3 lata).
- Ukończenie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla służb bezpieczeństwa i higieny pracy (aktualne).
- Biegła umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego.
- Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
- Przepisy prawa w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie magisterskie o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy zgodne z rozporządzeniem Rady Ministrów z 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy - minimum tytuł technik ds. bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej (minimum 6 miesięcy).
- Znajomość wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009.
- Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych.
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.
- Umiejętność efektywnej organizacji pracy własnej i współpracy w Zespole.
- Otwartość, komunikatywność, zdolności analityczne.
- Umiejętność pracy pod presją czasu i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
- Umiejętność wystąpień publicznych i technik prowadzenia szkoleń.
Sumienność, otwartość na zmiany, identyfikacja z celami jednostki oraz pełne zaangażowanie w wykonywanie zadań.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV).
- List motywacyjny.
- Dokumenty poświadczające wykształcenie (kopie).
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie).
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe. - Kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2014 poz.1202).
Inne informacje:
Proces rekrutacji obejmuje:
I etap: Analizę dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności profilu kandydata z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.
II etap: Rozmowę kwalifikacyjną przed komisją ds. naboru, w trakcie weryfikacja wiedzy i umiejętności praktycznego zastosowania przepisów wskazanych w wymaganiach niezbędnych.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazd do budynku, w budynku znajduje się winda).
- Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.
- Praca na stanowisku związana jest z obsługą klienta wewnętrznego.
- Pracodawca realizuje wewnętrzny projekt "Poznańskie Centrum Świadczeń - Pracodawca przyjazny niepełnosprawnym" zgodny z Poznańskim Programem Integracji i Aktywizacji zawodowej osób
z niepełnosprawnościami na lata 2016-2020.
- Pracodawca przyjazny rodzinie.
Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych):
- W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosił co najmniej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: informacja o wynikach stanowisko ds. bhp (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Suszek
Data i godzina publikacji: 2016-03-21 14:25