Oferta: inspektor ochrony danych

Data publikacji: 2019-11-20
Nr ref.: PCŚ-VI.11200.24.2019
Jednostka: Poznańskie Centrum Świadczeń
Stanowisko: inspektor ochrony danych
Informacje dodatkowe: 1 etat, umowy o pracę, pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym

Data rozstrzygnięcia oferty

2019-12-17

Zakres podstawowych czynności

-    Informowanie Administratora Danych Osobowych oraz osoby zajmujące się przetwarzaniem danych osobowych o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych osobowych.

-    Monitorowanie zgodności przetwarzania danych osobowych przez Administratora Danych Osobowych oraz osoby zajmujące się przetwarzaniem danych osobowych z przepisami prawa.

-    Monitorowanie przestrzegania przepisów rozporządzenia RODO i innych przepisów o ochronie danych, w tym doradztwo w podziale zadań z zakresu ochrony danych osobowych w Centrum.

-    Monitorowanie realizacji polityk Administratora Danych Osobowych w dziedzinie ochrony danych osobowych.

-    Udzielanie na żądanie Administratora Danych Osobowych, zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie ich wykonania.

-    Podejmowanie działań zwiększających świadomość pracowników Centrum uczestniczących
w operacjach przetwarzania danych osobowych poprzez udzielanie konsultacji, doradztwo, sprawdzenia oraz prowadzenie szkoleń i instruktaży w sprawach ochrony danych osobowych, a także prowadzenie ewidencji w tym zakresie.

-    Sporządzanie projektów upoważnień Administratora Danych Osobowych do przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie rejestrów w tym zakresie.

-    Współuczestniczenie w sporządzaniu projektów umów dotyczących powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz prowadzenie rejestrów w tym zakresie.

-    Współpraca oraz pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

-    Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy rozporządzenia RODO.

-    Prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych oraz rejestru kategorii czynności przetwarzania danych osobowych.

-    Prowadzenie dokumentacji odnoszącej się do naruszeń bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych.

-    Prowadzenie sprawozdawczości przewidzianej przepisami prawa poprzez dokonywanie rocznego sprawozdanie z prowadzonych działań.

Wymagania obowiązkowe

-    Wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: administracja, ekonomia, audyt i kontrola, ochrona danych osobowych lub pokrewne.

-    Doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z analizą danych (minimum 12 miesięcy).

-    Umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego.

-    Umiejętność tworzenia prezentacji, analizy danych oraz interpretacji przepisów prawnych.

-    Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  • Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

-    Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

-    Studia podyplomowe poświęcone ochronie danych osobowych.

-    Doświadczenie zawodowe na stanowisku IDO lub w obszarze ochrony danych osobowych (minimum 6 miesięcy).

-    Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej  (minimum 6 miesięcy).

-    Umiejętność organizacji pracy własnej i współpracy w zespole, pracy pod presją czasu, samodzielność, zdolności analityczne.

-    Umiejętność pracy w ramach procedur i zgodnie z wyznaczonymi standardami.

-    Sumienność, otwartość na zmiany, identyfikacja z celami jednostki oraz pełne zaangażowanie w wykonywanie zadań.

-    Znajomość wymagań normy PN-EN ISO 9001:2015.

Wymagane dokumenty

-    Kwestionariusz osobowy kandydata (wypełnij formularz).

-    Kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje, niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 poz.1282) - prosimy dostarczyć na rozmowę kwalifikacyjną.

Inne informacje:

Proces rekrutacji obejmuje:

I etap: Analizę dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności profilu kandydata z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.

II i III etap: Test kwalifikacyjny dotyczący znajomości przepisów wskazanych w wymaganiach niezbędnych oraz rozmowę kwalifikacyjną przed komisją ds. naboru.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

-    Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazd do budynku, w budynku znajduje się winda).

-    Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.

-    Praca na stanowisku związana jest z obsługą klienta wewnętrznego oraz kontaktem z podmiotami publicznymi.

-    Pracodawca realizuje wewnętrzny projekt "Poznańskie Centrum Świadczeń - Pracodawca przyjazny niepełnosprawnym" zgodny z Poznańskim Programem Integracji i Aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na lata 2016-2020.

-    Pracodawca przyjazny rodzinie.

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych  (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych): 

-    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosił 6%.

Składanie ofert

w formie elektronicznej na formularzu wskazanym w części "Wymagane dokumenty" do dnia 2019-12-04 do godz. 23:59.

lub w formie tradycyjnej:

Informacja o wyniku naboru

wynik_IOD.pdf format PDF

Przetwarzanie danych osobowych

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora - Poznańskie Centrum Świadczeń z siedzibą przy ul. Wszystkich Świętych 1, 61-843 Poznań - danych osobowych zawartych w formularzu dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu aktualnej rekrutacji.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora - Poznańskie Centrum Świadczeń z siedzibą przy ul. Wszystkich Świętych 1, 61-843 Poznań - danych osobowych zawartych w formularzu dla późniejszych procesów rekrutacji.

Przyjmuję do wiadomości, iż:
1. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: daneosobowe@pcs-poznan.pl lub pisemnie na adres: ul. Wszystkich Świętych 1, 61-843 Poznań.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
4. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych;
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;
- po cofnięciu zgody na przetwarzanie danych;
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych;
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
5. Mam prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji procesu rekrutacji.
7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Opis zmian: wynik_IOD (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Suszek
Data i godzina publikacji: 2019-12-17 10:37