Oferta: ds. obsługi klienta

Data publikacji: 2017-03-09
Nr ref.: PCŚ-VI.11200.3.2017
Jednostka: Poznańskie Centrum Świadczeń
Stanowisko: ds. obsługi klienta
Informacje dodatkowe: 4 etaty, umowy o pracę, pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym

Data rozstrzygnięcia oferty

2017-04-11

Zakres podstawowych czynności

-    Przyjmowanie wniosków i dokumentacji oraz obsługa klientów ubiegających się o świadczenia, a także prowadzenie dokumentacji w zakresie przyjmowania wniosków.

-    Udzielanie klientom informacji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa na temat świadczeń i procedur ich pozyskiwania w zakresie realizowanych zadań.

-    Weryfikacja poprawności wniosków składanych przez klienta.

-    Sporządzanie wezwań do klientów w celu usunięcia braków w składanej dokumentacji.

-    Uzupełnianie bazy danych w zakresie realizowanych zadań, a w szczególności rejestracja wniosków.

-    Wydawanie prawidłowych druków niezbędnych do złożenia wniosku o świadczenia.

-    Przeprowadzanie wywiadu środowiskowego w celu ustalenia uprawnień klienta do dodatku mieszkaniowego,

-    Przeprowadzanie wywiadu alimentacyjnego oraz odbieranie oświadczeń majątkowych od dłużników alimentacyjnych.

-    Przygotowanie danych do sprawozdań w części dotyczącej realizowanych przez zespół zadań.

Wymagania obowiązkowe

-    Wykształcenie średnie (administracyjne, ogólnokształcące).

-    Doświadczenie zawodowe związane z obsługą klienta (minimum 6 miesięcy).

-    Bardzo dobra umiejętność obsługi klienta i rozwiązywania problemów.

-    Umiejętność radzenia sobie ze stresem i sytuacjami trudnymi.

-    Bardzo dobra umiejętność obsługi komputera i pakietu biurowego.

-    Otwartość i chęć niesienia pomocy klientowi, komunikatywność oraz świadomość standardów związanych z obsługą klientów.

-    Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 11 lutego 2016r. - o pomocy państwa w wychowaniu dzieci.
  • Ustawa z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem".
  • Ustawa z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych.
  • Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
  • Ustawa z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
  • Ustawa z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych.
  • Ustawa z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne- w zakresie zryczałtowanego dodatku energetycznego.
  • Ustawa z dnia 5 grudnia 2014r. o Karcie Dużej Rodziny.
  • Uchwała Rady Miasta Poznania z dnia 3 września 2013r. dotycząca regulaminu udzielania pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie miasta Poznania.
  • Zarządzenie Prezydenta Miasta Poznania z dnia 18 grudnia 2014r. w sprawie przyjęcia regulaminu Projektu ,,Poznań PRO Rodzina - Karta Rodziny Dużej'' realizowanego w latach 2013-2017.
  • Porozumienie Partnerskie nr 37/miasto/2014 zawarte w dniu 27 listopada 2014r.  w Poznaniu pomiędzy Województwem Wielkopolskim, a Miastem Poznań.

oraz akty wykonawcze do wyżej wskazanych ustaw.

-    Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Wymagania dodatkowe

-    Wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: prawo, administracja, komunikacja społeczna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub pokrewne.

-    Doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej  (minimum 6 miesięcy).

-    Doświadczenie zawodowe związane z obsługą dokumentacji (minimum 6 miesięcy).

-    Szkolenia/ kursy w zakresie obsługi klienta.

-    Sumienność, otwartość na zmiany, identyfikacja z celami Jednostki oraz pełne zaangażowanie w wykonywanie zadań.

-    Znajomość przepisów prawa oraz umiejętność ich zastosowania w praktyce:

  • Ustawa z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
  • Ustawa z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych.
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych.

Wymagane dokumenty

-    Życiorys (CV).

-    List motywacyjny.

-    Dokumenty poświadczające wykształcenie (kopie).

-    Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kopie).

-    Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

-    Kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza korzystać z uprawnień, o których mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 poz.902).

Inne informacje:

Proces rekrutacji obejmuje:

I etap: Analizę dokumentów aplikacyjnych pod względem zgodności profilu kandydata z wymaganiami niezbędnymi określonymi w ogłoszeniu o naborze.

II etap: Test kwalifikacyjny dotyczący znajomości przepisów wskazanych  w wymaganiach niezbędnych.

III etap: Rozmowę kwalifikacyjną przed komisją ds. naboru oraz test praktyczny z obsługi komputera.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

-    Budynek jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo (podjazd do budynku, w budynku znajduje się winda, poręcze na klatkach schodowych, sygnał dźwiękowy w celu przywołania pracownika pomocy).

-    Praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych.

-    Praca na stanowisku związana jest z obsługą klienta, przeprowadzaniem wywiadów oraz wyjściami służbowymi do innych instytucji (np. miejsce zamieszkania klienta, instytucje i podmioty współpracujące z MOPR).

-    Pracodawca realizuje wewnętrzny projekt "Poznańskie Centrum Świadczeń - Pracodawca przyjazny niepełnosprawnym" zgodny z Poznańskim Programem Integracji i Aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnościami na lata 2016-2020.

-    Pracodawca przyjazny rodzinie.

Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 o pracownikach samorządowych): 

-    W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie wynosił co najmniej 6%.

Informacja o wyniku naboru

informacja_wyniki_obsługa.pdf format PDF

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: informacja o wynikach naboru na stanowiska ds. obsługi klienta (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agnieszka Suszek
Data i godzina publikacji: 2017-04-11 08:32