Międzynarodowe prawo jazdy
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.
Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Możesz to zrobić:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Międzynarodowe prawo jazdy potrzebne jest przy wyjazdach do krajów, które podpisały Konwencję Genewską i Konwencję Wiedeńską o ruchu drogowym, wyłączając kraje UE - wydaje się je na okres 3 lat, jednak nie może przekraczać terminu ważności krajowego prawa jazdy.
Aby otrzymać międzynarodowe prawo jazdy wypełnij wniosek, następnie wydrukuj go obustronnie na kartce A4 w układzie poziomym.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- kolorowe i aktualne zdjęcie o wym. 3,5 x 4,5 cm (jak do dowodu osobistego i paszportu);
- krajowe prawo jazdy wraz z kserokopią;
- dowód osobisty lub paszport;
- dowód opłaty.
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych:
- ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, pokój 113, I piętro,
- ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter,
Możesz złożyć wniosek w formie elektronicznej.
Prawo jazdy, zamówione w formie elektronicznej, możesz odebrać tylko w naszej lokalizacji
przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, po wcześniejszym umówieniu wizyty.
Pamiętaj, że prawo jazdy musisz odebrać tam, gdzie był złożony wniosek.
Opłaty
Za wydanie prawa jazdy międzynarodowego musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić:
- kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę;
- przelewem na konto Urzędu Miasta Poznania:
- międzynarodowe prawo jazdy - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz imię i nazwisko;
- gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 3 zł).
Wysokość opłat:
międzynarodowe prawo jazdy - 35 zł;
Termin i sposób załatwienia
Międzynarodowe prawo jazdy będzie gotowe w ciągu 3 dni od dnia złożenia wniosku (dotyczy lokalizacji na ul. Gronowej 22a).
Podstawa prawna
- ustawy z dnia 05.01.2011 r. - o kierujących pojazdami, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Odwołanie złożysz tam, gdzie załatwiałeś sprawę. Masz na to 14 dni.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani / Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Kierowców,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail:
iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
2. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. uprawnień do kierowania pojazdami, wynikającego z ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami wraz z przepisami wykonawczymi.
3. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
4. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
5. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
6. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Foltyn Jadwiga
Data wytworzenia informacji: 2022-05-10 00:00
Opis zmian: Aktualizacja treści Wymagane dokumenty (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2022-05-10 11:06