Powołanie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia rejestrowego
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Stowarzyszenia rejestrowe mogą tworzyć swoje terenowe jednostki organizacyjne, zwane również oddziałami. Ma to miejsce najczęściej w przypadku dużych stowarzyszeń, które dzięki wyodrębnieniu jednostek terenowych lepiej realizują swoje zadania.
Jeśli jesteś przedstawicielem zarządu nowoutworzonego oddziału (nie posiadającego osobowości prawnej) stowarzyszenia, mającej siedzibę na terenie Poznania, musisz w ciągu 14 dni od powstania oddziału pisemnie zawiadomić Prezydenta Miasta Poznania o utworzeniu jednostki terenowej stowarzyszenia doręczając:
- zawiadomienie o utworzeniu jednostki terenowej stowarzyszenia zawierające informację o składzie zarządu oraz adresie siedziby jednostki,
- statut stowarzyszenia.
Zarząd terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia ma obowiązek zawiadomić Prezydenta również o wszelkich zmianach w składzie zarządu i adresie siedziby terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia oraz w statucie stowarzyszenia.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, ul. Karola Libelta 16/20, 61-706 Poznań, pokój nr 96 lub biuro podawcze mieszczące się w sali obsługi na parterze.
Opłaty
Złożenie zawiadomienia o powołaniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia rejestrowego jest bezpłatne.
Podstawa prawna
Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z 7.04.1989 r. Prawo o stowarzyszeniach, którym jest nadzór nad działalnością stowarzyszeń.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych mogą być podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora, firmy świadczące usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz inne podmioty uprawnione do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Marta Mianowska
Data wytworzenia informacji: 2024-09-18 00:00
Opis zmian: Aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2024-09-18 13:48