Wielojęzyczny formularz standardowy do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko klientów umówionych. Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Wizytę umówisz:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Jeśli potrzebujesz wielojęzycznego formularza do zaświadczania na pobyt stały lub czasowy, który zawiera tłumaczenie tego zaświadczenia na jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej, w celu posługiwania się tym formularzem w innym państwie członkowskim UE przy załatwianiu spraw administracyjnych - możesz złożyć wniosek o wydanie takiego formularza.
Wniosek o wydanie wielojęzycznego standardowego formularza możesz złożyć:
- jednocześnie z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy,
- osobno, jeśli posiadasz już aktualne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy a wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza do tego zaświadczenia składasz po otrzymaniu tego zaświadczenia (oryginalne zaświadczenie musisz okazać do wglądu),
We wniosku wskaż język państwa członkowskiego, w którym będziesz składał wielojęzyczny standardowy formularz. Wielojęzyczny formularz standardowy ważny jest wyłącznie z oryginałem zaświadczenia, do którego został wydany i samodzielnie nie przedstawia żadnej wartości prawnej.
Jeżeli nie posiadasz oryginału dokumentu, do którego ma zostać wydany wielojęzyczny formularz, złóż również wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek możesz złożyć:
- w lokalizacji przy ul. Karola Libelta 16/20 (sala obsługi, parter).
Opłaty
- 17 zł - opata za wydanie formularza wielojęzycznego.
Opłatę za wydanie wielojęzycznego formularza należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 49 1020 4027 0000 1602 1262 0797 (Bank PKO BP S.A.). W tytule przelewu wpisz "Wielojęzyczny formularz do zaświadczenia o zameldowaniu".
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia możesz wpłacić kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi lub wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.).
Termin i sposób załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
- ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
Tożsamość administratora
Administratorami są:
- Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania.
Dane kontaktowe administratora.
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Prezydentem Miasta Poznania można się skontaktować poprzez adres
e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych.
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania i podstawa prawna.
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
- zarejestrowania w związku z:
- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.
- uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
- usunięcia niezgodności w danych.
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Odbiorcy danych.
Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
Okres przechowywania danych.
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danych.
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Źródło pochodzenia danych osobowych.
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych.
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Małgorzata Sternal - Kałuża
Data wytworzenia informacji: 2025-10-28 00:00
Opis zmian: dodawanie nowej sprawy (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2025-10-28 12:06