Wielojęzyczny formularz standardowy do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych

Wymagane dokumenty

Prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko klientów umówionych. Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!

Wizytę umówisz:

  • przez Internet (kalendarz)
  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44

Jeśli potrzebujesz wielojęzycznego formularza do zaświadczania na pobyt stały lub czasowy, który zawiera tłumaczenie tego zaświadczenia na jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej, w celu posługiwania się tym formularzem w innym państwie członkowskim UE przy załatwianiu spraw administracyjnych - możesz złożyć wniosek o wydanie takiego formularza.

Wniosek o wydanie wielojęzycznego standardowego formularza możesz złożyć:

  • jednocześnie z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy,
  • osobno, jeśli posiadasz już aktualne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy a wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza do tego zaświadczenia składasz po otrzymaniu tego zaświadczenia (oryginalne zaświadczenie musisz okazać do wglądu),

We wniosku wskaż język państwa członkowskiego, w którym będziesz składał wielojęzyczny standardowy formularz. Wielojęzyczny formularz standardowy ważny jest wyłącznie z oryginałem zaświadczenia, do którego został wydany i samodzielnie nie przedstawia żadnej wartości prawnej.

Jeżeli nie posiadasz oryginału dokumentu, do którego ma zostać wydany wielojęzyczny formularz, złóż również wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek możesz złożyć:

  • w lokalizacji przy ul. Karola Libelta 16/20 (sala obsługi, parter).

Opłaty

  • 17 zł - opata za wydanie formularza wielojęzycznego.

Opłatę za wydanie wielojęzycznego formularza należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 49 1020 4027 0000 1602 1262 0797 (Bank PKO BP S.A.). W tytule przelewu wpisz "Wielojęzyczny formularz do zaświadczenia o zameldowaniu".

  • 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.

Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia możesz wpłacić kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi lub wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.).

Termin i sposób załatwienia

Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
  • ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

Tożsamość administratora

 Administratorami są:

  1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
  2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania.

Dane kontaktowe administratora.

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem - Prezydentem Miasta Poznania można się skontaktować poprzez adres 
e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych.

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 
61-841 Poznań.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna.

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  •  zarejestrowania w związku z:

- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, 
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

  • uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
  • usunięcia  niezgodności w danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

Odbiorcy danych.

Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

Okres przechowywania danych.

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

Prawa podmiotów danych.

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. 

Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

Źródło pochodzenia danych osobowych. 

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

  • kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający  do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
  • organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
  • organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
  • wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
  • wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty  obywatelstwa polskiego.

Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych. 

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Małgorzata Sternal - Kałuża
Data wytworzenia informacji: 2025-10-28 00:00
Opis zmian: dodawanie nowej sprawy (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2025-10-28 12:06