Wielojęzyczny formularz standardowy do zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko klientów umówionych. Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Wizytę umówisz:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Jeśli potrzebujesz wielojęzycznego formularza do zaświadczania na pobyt stały lub czasowy, który zawiera tłumaczenie tego zaświadczenia na jeden z języków urzędowych Unii Europejskiej, w celu posługiwania się tym formularzem w innym państwie członkowskim UE przy załatwianiu spraw administracyjnych - możesz złożyć wniosek o wydanie takiego formularza.
Wniosek o wydanie wielojęzycznego standardowego formularza możesz złożyć:
- jednocześnie z wnioskiem o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały lub pobyt czasowy,
- osobno, jeśli posiadasz już aktualne zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy a wniosek o wydanie wielojęzycznego formularza do tego zaświadczenia składasz po otrzymaniu tego zaświadczenia (oryginalne zaświadczenie musisz okazać do wglądu),
Pamiętaj, aby do wniosku dołączyć potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
We wniosku wskaż język państwa członkowskiego, w którym będziesz składał wielojęzyczny standardowy formularz. Wielojęzyczny formularz standardowy ważny jest wyłącznie z oryginałem zaświadczenia, do którego został wydany i samodzielnie nie przedstawia żadnej wartości prawnej.
Jeżeli nie posiadasz oryginału dokumentu, do którego ma zostać wydany wielojęzyczny formularz, złóż również wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek możesz złożyć:
- w lokalizacji przy ul. Karola Libelta 16/20 (sala obsługi, parter).
Opłaty
- 17 zł - opata za wydanie formularza wielojęzycznego.
Opłatę za wydanie wielojęzycznego formularza należy wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 49 1020 4027 0000 1602 1262 0797 (Bank PKO BP S.A.). W tytule przelewu wpisz "Wielojęzyczny formularz do zaświadczenia o zameldowaniu".
- 17 zł - opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
Opłatę skarbową za wydanie zaświadczenia możesz wpłacić kartą płatniczą bezpośrednio na stanowisku obsługi lub wpłacić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Poznania: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.).
Termin i sposób załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności,
- ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
Tożsamość administratora
Administratorami są:
- Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
- Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania.
Dane kontaktowe administratora.
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Prezydentem Miasta Poznania można się skontaktować poprzez adres
e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych.
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania i podstawa prawna.
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
- zarejestrowania w związku z:
- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.
- uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
- usunięcia niezgodności w danych.
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Odbiorcy danych.
Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
Okres przechowywania danych.
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danych.
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Źródło pochodzenia danych osobowych.
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych.
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Małgorzata Sternal - Kałuża
Data wytworzenia informacji: 2025-12-12 00:00
Opis zmian: Aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2025-12-12 08:16