Wydanie Karty Kwalifikacji Kierowcy (KKK)

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)

Wymagane dokumenty

KKK (Karta Kwalifikacji Kierowcy) - dokument potwierdzający uprawnienie do kierowania zawodowo pojazdem kat C,CE,D,DE dla osób nie spełniających warunku zamieszkania na terenie Polski, którzy nie mogą wymienić prawa jazdy na polskie z wpisem kodu 95.

PKZ (Profil Kierowcy Zawodowego) jest to indywidualny numer każdego kierowcy zawodowego. Dzięki niemu będziesz mógł rozpocząć szkolenie w ramach kwalifikacji wstępnej, wstępnej przyspieszonej, wstępnej uzupełniającej, uzupełniającej przyspieszonej, szkolenia okresowego oraz przystąpić do egzaminu.

Prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.

Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!

Możesz to zrobić:

  • przez Internet (kalendarz)
  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44

Aby otrzymać KKK/PKZ musisz przyjść do urzędu. Wypełnij wniosek, następnie wydrukuj go obustronnie na kartce A4 w układzie poziomym. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • kolorowe i aktualne zdjęcie o wym. 3,5 x 4,5 cm (jak do dowodu osobistego i paszportu);
  • opłatę za wydanie KKK wraz z opłata ewidencyjną;
  • prawo jazdy wraz z kserokopią;
  • paszport wraz z kserokopią;
  • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy wraz z kopią;
  • orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy wraz z kopią;
  • Oświadczenie o wykonywaniu przewozu na rzecz podmiotu mającego siedzibę na terenie RP (do szkolenia okresowego) lub zamiaru wykonywania przewozu (do uzyskania odpowiedniej kwalifikacji)
  • świadectwo kwalifikacji zawodowej (jeśli już wcześniej posiadałeś) wraz z kserokopią
  • KKK (jeśli już wcześniej posiadałeś) wraz z kserokopią;

Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych:

  • ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, pokój 113, I piętro,
  • ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter.

Opłaty

Opłata za wydanie KKK wynosi 150,50

Termin i sposób załatwienia

Po złożeniu wniosku zostaje wygenerowany indywidualny nr PKZ niezbędny do rozpoczęcia szkolenia zawodowego raz zapisania się na termin egzaminu w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego.

PKZ wydaje się w przypadku:

  • ubiegania się po raz pierwszy o KKK,
  • rozszerzeni uprawnień,
  •  wymiany KKK (utrata ważności),

Ważne!

Bez dostarczenia opłaty nie zrealizujemy zamówienia na produkcję KKK w  PWPW.

Jeśli podałeś na wniosku nr telefonu lub e-mail otrzymasz informację o gotowości do odbioru KKK.

Podstawa prawna

  • ustawy z dnia 05.01.2011 r. - o kierujących pojazdami, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej wydanie KKK możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Odwołanie złożysz tam, gdzie załatwiałeś sprawę. Masz na to 14 dni.

Inne informacje

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani / Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Kierowców,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: 
iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.

2. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. uprawnień do kierowania pojazdami, wynikającego z ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami wraz z przepisami wykonawczymi.

3. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

4. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

5. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

6. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

7. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Foltyn Jadwiga
Data wytworzenia informacji: 2022-07-12 00:00
Opis zmian: Aktualizacja treści - Miejsce złożenia dokumentów (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2022-07-12 11:17