Wydanie trzeciej tablicy rejestracyjnej na bagażnik

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)

Wymagane dokumenty

Jeśli masz zamontowany bagażnik rowerowy, który zakrywa tylną tablicę rejestracyjną musisz zamówić dodatkową tablicę.

Prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.

Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!

Możesz to zrobić:

  • przez Internet (kalendarz)
  • dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44

Aby to zrobić wypełnij wniosek, a następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnij go w miejscu załatwienia sprawy.

Wniosek o dodatkową tablicę rejestracyjną do oznaczenia bagażnika zakrywającego tylną tablicę rejestracyjną składasz, jeśli Twój samochód jest zarejestrowany w naszym urzędzie i posiada tzw. "Eurotablice" czyli tablice rejestracyjne z flagą Unii Europejskiej.

Uwaga! Jeśli posiadasz czarne tablice rejestracyjne lub tablice z flagą Polski przerejestruj samochód  na nowe oznaczenia (Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu). W dniu rejestracji otrzymasz komplet 3 tablic rejestracyjnych z nowym numerem.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dowód rejestracyjny;
  • kartę pojazdu, jeśli była wydana;
  • dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE zabierz paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu);
  • w przypadku, kiedy prowadzisz firmę przynieś KRS lub zaświadczenie z CEiDG - może być wydruk ze strony internetowej;
  • dowód opłaty;
  • aktualne ubezpieczenie OC.

Jeżeli pojazd jest przedmiotem współwłasności, wniosek, może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli. Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pełnomocnictwo od właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.

Pamiętaj! Gdy sprzedasz pojazd musisz, oddać kupującemu dodatkową tablicę.

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych:

  • ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter,
  • ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter,

Do odwołania sprawy dotyczące pojazdów i kierowców realizowane są tylko na ul. Gronowej 22a oraz na ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, nie działa filia na ul. Libelta 16/20.

Opłaty

Za wydanie trzeciej tablic rejestracyjnej musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić:

  • kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę;
  • przelewem na konto Urzędu Miasta  Poznania:
    • wydanie tablicy - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
    • pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763  (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
  • gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 3 zł).

Wysokość opłat:

  • 53 zł,

pełnomocnictwo -17 zł od każdej osoby za którą załatwiasz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.

Termin i sposób załatwienia

Nowa tablica rejestracyjna będzie gotowa w ciągu 7 dni roboczych. O tym, że tablica jest gotowa powiadomimy Cię SMS-em lub e-mailem, który podałeś we wniosku.

Po odbiór zamówionej tablicy rejestracyjnej umów się na wizytę i zabierz ze sobą:

  • dowód rejestracyjny;
  • kartę pojazdu, jeśli była wydana;
  • dowód osobisty.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail:  iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres:  plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Szwed Marcin
Data wytworzenia informacji: 2022-05-09 00:00
Opis zmian: Aktualizacja treści Wymagane dokumenty (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2022-05-09 16:36