Ewidencja stowarzyszeń zwykłych

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych

Wymagane dokumenty

Każde utworzone stowarzyszenie zwykłe musi być wpisane do ewidencji stowarzyszeń zwykłych. Bez tego wpisu stowarzyszenie nie może formalnie funkcjonować.

Ewidencję stowarzyszeń zwykłych prowadzą starostowe, właściwi ze względu na adres siedziby stowarzyszenia. W Poznaniu do ewidencji stowarzyszeń zwykłych mogą wpisywać się te stowarzyszenia, które mają swoją siedzibę na terenie miasta Poznania.

Ewidencja stowarzyszeń jest jawna i udostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej (patrz formularze do druku po prawej stronie lub na samym dole w urządzeniach mobilnych).

W ewidencji zamieszczamy takie dane jak:

  • ­       nazwę stowarzyszenia,
  • ­       cel lub cele, które stowarzyszenie zamierza realizować,
  • ­       środki działania realizacji celu,
  • ­       adres siedziby,
  • ­       imię i nazwisko przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie albo członków zarządu oraz sposób reprezentowania stowarzyszenia zwykłego przez zarząd (o ile regulamin przewiduje ten organ),
  • ­       imię i nazwisko członków organu kontroli wewnętrznej (o ile regulamin przewiduje ten organ),
  • ­       informacje o regulaminie i jego zmianach,
  • ­       informacje o posiadaniu statutu opp,
  • ­       informacje o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego,
  • ­       imię i nazwisko likwidatora stowarzyszenia zwykłego,
  • ­       informację o zastosowanych wobec stowarzyszenia środkach nadzoru.

Każdy ma prawo otrzymać zaświadczenie z ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Miejsce złożenia dokumentów

Jak założyć stowarzyszenie oraz jakie dokumenty złożyć znajdziesz na naszej stronie BIP pod linkiem Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych / o zmianę danych w ewidencji - bip.poznan.pl

Opłaty

Wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych jest bezpłatny.

Zaświadczenie z ewidencji - 17 zł. (szczegóły na naszej stronie BIP pod linkiem Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych / o zmianę danych w ewidencji - bip.poznan.pl

Termin i sposób załatwienia

Podstawa prawna

Tryb odwoławczy

Stowarzyszenie może wnieść skargę do sądu administracyjnego na bezczynność urzędu jeżeli w ciągu 7 dni nie wpiszemy stowarzyszenia do ewidencji. Termin 7 dni liczy się od dnia złożenia wniosku lub uzupełnienia braków we wniosku (w przypadku otrzymania wezwania do ich uzupełnieni) lub jeśli w tym terminie nie złożyliśmy do sądu rejestrowego wniosku o zakaz założenia stowarzyszenia.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z 7.04.1989 r. Prawo o stowarzyszeniach i rozporządzenia  Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 2.05.2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów, którym jest nadzór nad działalnością stowarzyszeń, a ponadto z ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego i ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych,
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, podanie nr telefonu i/lub adresu e-mail jest dobrowolne, ułatwi oraz przyspieszy kontakt z wnioskodawcą i/lub innym uczestnikiem postępowania.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych mogą być podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora, firmy świadczące usługi archiwizacji i niszczenia dokumentów oraz inne podmioty uprawnione do tego na mocy odrębnych przepisów prawa.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Adrian Kokot
Data wytworzenia informacji: 2024-12-19 00:00
Opis zmian: aktualizacja ewidencji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Adrian Kokot
Data i godzina publikacji: 2024-12-19 14:09