Tablice rejestracyjne indywidualne
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Jeśli chcesz uzyskać indywidulany numer rejestracyjny dla swojego pojazdu, przed podjęciem działań w tym zakresie, sprawdź dostępność wybranego wyróżnika.
UWAGA! Informacja o dostępności wyróżnika jest aktualna na moment jej sprawdzenia i nie powoduje zarezerwowania numeru indywidualnego.
Jeżeli posiadasz miejsce zamieszkania (siedzibę) na terenie Miasta Poznania i sprawdziłeś dostępność wyróżnika, to złóż wniosek o rejestrację pojazdu, wypełnij go wpisując wybrany numer, następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas.
Pamiętaj, że w danym momencie możesz mieć tylko jedno miejsce zamieszkania. Jeżeli z dokumentacji Twojej sprawy lub sytuacji meldunkowej (brak meldunku, meldunek w innej niż Poznań miejscowości) mogą wynikać wątpliwości co do wskazywanego przez Ciebie adresu, zabierz ze sobą dokumenty, który będą go uprawdopodobniać. Mogą to być między innymi - umowy potwierdzające prawo do lokalu, informacje o podjęciu nauki przez Ciebie lub Twoich bliskich, leczenie w Poznaniu lub informacje o zawodowym charakterze pobytu w naszym mieście. Musimy sprawdzać, czy jesteśmy właściwym miejscem do załatwienia Twojej sprawy.
Jeżeli posiadasz miejsce zamieszkania (siedzibę) na terenie województwa Wielkopolskiego (nie dotyczy miasta Poznania) i sprawdziłeś dostępność wyróżnika tablic indywidualnych, stosowny wniosek o możliwość rejestracji pojazdu na numer indywidualny musisz złożyć w swoim urzędzie, w którym rejestrujesz pojazd.
Jeśli nie planujesz w najbliższym czasie rejestracji pojazdu, to nie można zarezerwować wybranego wyróżnika. Nadanie tablic indywidualnych musi wiązać się z jednoczesnym zarejestrowaniem pojazdu.
Jeżeli jesteś pracownikiem organu rejestrującego z terenu województwa Wielkopolskiego i sprawdzony przez Ciebie wyróżnik tablic indywidualnych jest dostępny, a klient spełnił wszystkie niezbędne formalności związane ze złożeniem wniosku o rejestrację pojazdu na tablice indywidualne, wypełnij wniosek o wpisanie wyróżnika do wojewódzkiej bazy tablic indywidualnych, wydrukuj go i podpisz, a następnie prześlij do Wydziału Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych Urzędu Miasta Poznania, możesz również podpisać i wysłać elektronicznie.
Dotyczy tylko mieszkańców miasta Poznania lub przedsiębiorców posiadających w Poznaniu siedzibę.
- Rejestracja nowego pojazdu (z salonu)
- Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy
- Rejestracja (przerejestrowanie) używanego pojazdu
Miejsce złożenia dokumentów
Dotyczy tylko mieszkańców miasta Poznania lub przedsiębiorców posiadających w Poznaniu siedzibę.
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych:
- ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter,
- ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter,
Opłaty
Wysokość opłat:
- samochody, autobusy, ciągniki samochodowe - 1080 zł
- motocykle - 580 zł.
- pełnomocnictwo - 17 zł od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
Możesz to zrobić (dotyczy tylko mieszkańców miasta Poznania lub przedsiębiorców posiadających w Poznaniu siedzibę):
- przelewem na konto Urzędu Miasta Poznania:
- zamówienie tablic - 96 1020 4027 0000 1002 1262 0730 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);
- pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);
- gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję w wysokość 3 zł.).
Termin i sposób załatwienia
W przypadku mieszkańców miasta Poznania, po otrzymaniu kompletnego wniosku, złożymy zamówienie na tablice rejestracyjne indywidualne. O tym, że tablica jest gotowa powiadomimy Cię SMS-em lub e-mailem, który podałeś we wniosku. Wówczas umów wizytę na rejestracje pojazdu.
Prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.
Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Możesz to zrobić:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Szwed Marcin
Data wytworzenia informacji: 2023-09-13 00:00
Opis zmian: Aktualizacja opisu (koreta w sekcji wymagane dokumenty) (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2023-09-13 10:22