Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko klientów umówionych. Jeśli nie umówisz sie na wizytę, nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Wizytę umówisz:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Dane każdej osoby, która posiada dowód osobisty, są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Jeśli potrzebujesz zaświadczenia, które ma zawierać informacje o Twoich danych znajdujących się w Rejestrze Dowodów Osobistych, możesz wystąpić z wnioskiem do dowolnego urzędu gminy.
Pamiętaj, że zaświadczenie możesz otrzymać wyłącznie, gdy pytasz o swoje dane znajdujące się w Rejestrze Dowodów Osobistych lub gdy występujesz o dane dotyczące Twojego dziecka lub podopiecznego, dla którego jesteś opiekunem lub kuratorem.
Aby otrzymać zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych musisz złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia (wystarczy, że samodzielnie napiszesz taki wniosek). We wniosku podaj swoje dane tj. imię i nazwisko, numer PESEL, adres oraz wskaż o jakie informacje wnioskujesz (zaświadczenie może zawierać pełny odpis Twoich danych lub zawierać jedynie kilka żądanych informacji).
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- dowód opłaty za wydanie zaświadczenia,
- pełnomocnictwo i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej - jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie lub wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście w Wydziale Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, ul. Karola Libelta 16/20, 61-706 Poznań - po wcześniejszym umówieniu wizyty;
- przełać pocztą na adres Wydziału;
- przez Internet (www.gov.pl) - musisz mieć profil zaufany lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Opłaty
- za wydanie zaświadczenia - 17 zł;
- od pełnomocnictwa udzielonego pełnomocnikowi, który będzie Cię reprezentował (jeśli pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne) - 17 zł.
Opłaty możesz wpłacić:
- na konto Urzędu Miasta Poznania - nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763;
- kartą płatniczą na wybranych stanowiskach.
Termin i sposób załatwienia
Zaświadczenie wydamy w ciągu 7 dni. Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.
Podstawa prawna
- ustawa z dn. 6.08.2010 r. o dowodach osobistych;
- ustawa z dn. 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy
Jeśli nie otrzymasz zaświadczenia o żądanej treści, możesz wnieść zażalenie do Wojewody Wielkopolskiego za naszym pośrednictwem. Masz na to 7 dni od daty jego doręczenia.
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych)
Tożsamość administratora
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty jest: Prezydent Miasta Poznania.
Dane kontaktowe administratora
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Prezydentem Miasta Poznania można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania i podstawa prawna
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
- wydania Pani / Panu dowodu osobistego.
- unieważnienia Pani / Pana dowodu osobistego z powodu: zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu; zmiany danych zawartych w dowodzie; upływu terminu ważności dowodu; utraty obywatelstwa polskiego lub zgonu.
- uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych.
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy o dowodach osobistych.
Odbiorcy danych
W celu sporządzenia dowodu osobistego Pani / Pana dane osobowe będą przekazywane do Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA. Ponadto dane mogą być udostępniane zgodnie z przepisami ustawy o dowodach osobistych służbom, organom administracji publicznej, prokuraturze oraz innym podmiotom, jeżeli wykażą w tym interes prawny w otrzymaniu danych.
Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
Pani / Pana dane dotyczące utraconego dowodu osobistego (skradzionego lub zagubionego) będą przekazywane do Systemu Informacyjnego Schengen II na podstawie ustawy o udziale Rzeczypospolitej Polskiej w Systemie Informacyjnym Schengen oraz Wizowym Systemie Informacyjnym. Dane będą przekazywane za pośrednictwem Krajowego Systemu Informatycznego prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji.
Okres przechowywania danych
Dane w Rejestrze Dowodów Osobistych będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danych
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Źródło pochodzenia danych osobowych
Pani / Pana dane do Rejestru Dowodów Osobistych wprowadzane są przez następujące organy:
- organ gminy, który wydaje lub unieważnia dowód osobisty,
- ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który personalizuje dowód osobisty.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o dowodach osobistych.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Jarosław Gbiorczyk
Data wytworzenia informacji: 2024-10-23 00:00
Opis zmian: Aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2024-10-23 12:26