Zgłoszenie sprzedaży (zbycia) pojazdu
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych (połączony Wydział Spraw Obywatelskich i Wydział Komunikacji)
Wymagane dokumenty
Jeśli zbyłeś pojazd (np. sprzedaż, darowizna) musisz zawiadomić o tym urząd.
W związku z trwającą epidemią prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.
Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Możesz to zrobić:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Aby to zrobić wypełnij wniosek zawiadomienie o zbyciu pojazdu, następnie wydrukuj je i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować, wypełnisz go u nas.
Załącz następujące dokumenty:
- dokument na podstawie którego nastąpiło zbycie (np. umowa, faktura sprzedaży);
- dowód osobisty lub paszport (jeśli jesteś cudzoziemcem spoza UE zabierz paszport z aktualną wizą lub kartę pobytu);
- w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
Wystarczy, że do urzędu przyjdzie dotychczasowy właściciel pojazdu. Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pisemne pełnomocnictwo od współwłaścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych:
- ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter,
- ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, sala obsługi, parter,
Do odwołania sprawy dotyczące pojazdów i kierowców realizowane są tylko na ul. Gronowej 22a oraz na ul. 28 czerwca 1956r. nr 404, nie działa filia na ul. Libelta 16/20.
Opłaty
Zgłoszenie zbycia pojazdu nie podlega opłacie. W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę.
Możesz to zrobić:
- kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę (pobierana jest prowizja 2 zł);
- przelewem na konto Urzędu Miasta Poznania:
- pełnomocnictwo - nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E lub w karcie pojazdu);
- gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 3 zł).
Wysokość opłat:
Pełnomocnictwo - 17 zł od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
Termin i sposób załatwienia
Zawiadomienie o zbyciu składasz na sali obsługi, a potwierdzony dokument sprzedaży i oddamy Tobie.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Metryczka
Opis zmian: Aktualizacja informacji: "Opłaty" (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2020-11-09 09:46