Zgoda na nadanie numeru VIN, wydanie zastępczej tabliczki znamionowej
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę TYLKO klientów UMÓWIONYCH.
Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Możesz to zrobić:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Pamiętaj, że w danym momencie możesz mieć tylko jedno miejsce zamieszkania. Jeżeli z dokumentacji Twojej sprawy lub sytuacji meldunkowej (brak meldunku, meldunek w innej niż Poznań miejscowości) mogą wynikać wątpliwości co do wskazywanego przez Ciebie adresu, zabierz ze sobą dokumenty, który będą go uprawdopodobniać. Mogą to być między innymi - umowy potwierdzające prawo do lokalu, informacje o podjęciu nauki przez Ciebie lub Twoich bliskich, leczenie w Poznaniu lub informacje o zawodowym charakterze pobytu w naszym mieście. Musimy sprawdzać, czy jesteśmy właściwym miejscem do załatwienia Twojej sprawy.
Każdy zarejestrowany pojazd musi posiadać numer nadwozia/podwozia/ramy/VIN. Znajdziesz go np. na tabliczce znamionowej.
Nowy numer VIN wraz z tabliczką znamionową nadaje się, gdy:
- wymieniłeś ramę lub podwozie pojazdu na inne bez numeru fabrycznego;
- numer VIN został zatarty lub sfałszowany:
- pojazd kupiłeś z licytacji publicznej/ od komornika,
- posiadasz prawomocne orzeczenie sądu potwierdzające własność pojazdu,
- odzyskałeś pojazd po kradzieży;
- numer VIN uległ skorodowaniu lub zniszczeniu podczas wypadku drogowego/naprawy;
- posiadasz pojazd zabytkowy bez numeru VIN.
Tabliczkę znamionową zastępczą wydaje się gdy:
- tabliczka znamionowa została zagubiona, zniszczona lub w przypadku jej braku;
- zmieniłeś numer VIN.
Aby nadać numer VIN/uzyskać zastępczą tabliczkę wypełnij wniosek, następnie wydrukuj go i podpisz. Jeżeli nie możesz go wydrukować wypełnisz go u nas.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- dowód opłaty,
- opinię rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli numer VIN uległ skorodowaniu lub zniszczeniu podczas wypadku drogowego/naprawy albo masz pojazd zabytkowy bez numeru VIN.
Wszyscy współwłaściciele pojazdu muszą przyjść do urzędu. Jeżeli nie jest to możliwe powinni udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych,
ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań, sala obsługi, parter.
Do odwołania sprawy dotyczące pojazdów i kierowców realizowane są tylko na ul. Gronowej 22a, nie działają filie na ul. Libelta 16/20 i na ul. 28 czerwca 1956r. nr 404.
Opłaty
Za nadanie numeru VIN, wydanie zastępczej tabliczki znamionowej musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić:
- kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę;
- przelewem na konto Urzędu Miasta Poznania:
- nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela;
- gotówką (Agencja finansowa w lokalizacji na ul. Gronowej pobiera prowizję 3 zł).
Wysokość opłat:
- nadanie numeru VIN wraz z wydaniem tabliczki zastępczej - 20zł;
- wydanie zastępczej tabliczki - 10zł;
- pełnomocnictwo - 17zł od każdej osoby za którą załatwiasz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie.
Termin i sposób załatwienia
Zgodę na nadanie numeru VIN, wydanie zastępczej tabliczki znamionowej otrzymasz, w tym samym dniu, na stanowisku obsługi. Po nadaniu nowego numeru VIN musisz wymienić dowód rejestracyjny.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Odwołanie złożysz tam, gdzie załatwiałeś sprawę. Masz na to 14 dni.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania z siedzibą w Poznaniu przy pl. Kolegiackim 17.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Szwed Marcin
Data wytworzenia informacji: 2023-09-13 00:00
Opis zmian: Aktualizacja opisu (koreta w sekcji wymagane dokumenty) (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marcin Budziński
Data i godzina publikacji: 2023-09-13 10:36