Wydanie identyfikatora dla mieszkańców stref parkowania
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
- Dokument tożsamości lub inne dokumenty, z których wynika fakt zameldowania w lokalu usytuowanym przy ulicy objętej SPP lub ŚSPP;
- Dowód rejestracyjny pojazdu, w którym ujawniony jest właściciel pojazdu. W przypadku braku wpisu o własności w dowodzie rejestracyjnym, również kartę pojazdu lub inny dokument poświadczający współwłasność - np. decyzję o współwłasności z Wydziału Komunikacji.
- Za właściciela pojazdu uznaje się także osobę faktycznie władającą pojazdem na podstawie: 1) umowy leasingu lub najmu długoterminowego realizowanego przez firmy prowadzące działalność gospodarczą z oznaczonym według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) kodem 77.11.Z 2) umowy kredytu; 3) oświadczenia pracodawcy, potwierdzającego zatrudnienie u tego pracodawcy oraz powierzenie samochodu służbowego, sporządzonego w formie pisemnej pod rygorem nieważności, a w przypadku umów leasingu - dokumentu wystawionego przez pracodawcę poświadczającego zawarcie umowy leasingu na pojazd, określającego strony, czas trwania oraz przedmiot umowy.
- Oryginał pierwszej strony PITu za rok poprzedni poświadczony przez właściwy Urząd Skarbowy (wraz z urzędowym potwierdzeniem odbioru UPO) wskazujący na opłacenie podatków na rzecz Poznania. W przypadku rozliczania PITu przez internet wydrukowaną pierwszą stronę PITu wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO oraz wydrukowane UPO (urzędowe potwierdzenie odbioru).
- W przypadku nie osiągania dochodów - zaświadczenie wystawione przez urząd skarbowy o nie osiąganiu dochodów i nie płaceniu podatków.
Miejsce złożenia dokumentów
Kasa ZDM znajduje się na ul. Pułaskiego 9.
Czynna w poniedziałki od 8:00 do 17:30, od wtorku do piątku od 8.00 do 15.30.
Szczegółowe informacje na temat zakupu identyfikatorów parkingowych można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu 61 646 33 44 (miejska infolinia - Poznań Kontakt czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-20.00)
e-mail: zdm@zdm.poznan.pl
Opłaty
Koszt miesięcznego identyfikatora dla osób zameldowanych na obszarze Strefy Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania wynosi 30 zł m-c za pierwszy pojazd, 150 zł/m-c za każdy kolejny pojazd.
W PRZYPADKU ZAKUPU IDENTYFIKATORA MIESZKAŃCA NA MAKSYMALNY OKRES, TJ. 12 MIESIĘCY, CENA ZAKUPU IDENTYFIKATORA ZOSTANIE UMNIEJSZONA O JEDEN MIESIĄC
Minimalny czas wykupu identyfikatora to 3 miesiące, max. 12 miesięcy.
Termin i sposób załatwienia
Na miejscu po złożeniu wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Inne informacje
- identyfikator mieszkańca, od 1 czerwca 2020 r., jest dostępny wyłącznie dla mieszkańców zameldowanych w danym sektorze ŚSPP/SPP na pobyt stały lub czasowy (minimum 3 miesiące) i płacących podatki na rzecz miasta Poznania;
- do wykupu identyfikatora konieczny jest brak zaległości z tytułu płatnego parkowania;
- w przypadku zakupu identyfikatora przez inną osobę niż właściciel pojazdu wymagane jest pisemne upoważnienie właściciela pojazdu.
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce "działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych":
https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: K. Nowak
Data wytworzenia informacji: 2021-08-04 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2021-08-04 10:41