Zajęcie pasa drogowego w celu ustawienia kontenera na gruz
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek wraz z następującymi załącznikami:
- schematem ustawienia kontenera (w przypadku wniosku on-line schemat jest integralną częścią wniosku);
- zatwierdzonym projekt organizacji ruchu - gdy jest wymagany, wraz ze zgłoszeniem wysłanym do Miejskiego Inżyniera Ruchu, Policji, Zarządu Dróg Miejskich na minimum 7 dni lub 24 h - zgodnie z pouczeniem w karcie zatwierdzającej projekt tymczasowej organizacji ruchu;
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika - oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa (Dz. U. z 2021 poz. 735 ze zm.) wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność pobrania).
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek można złożyć poprzez formularz on-line lub w wersji papierowej do Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu, ul. Wilczak 17.
Informacji udziela:
- miejska infolinia: 61 646 33 44 (od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-20.00),
- Wydział Zarządzania i Ewidencji Dróg ZDM (od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00, z wyjątkiem środy, kiedy pracownicy prowadzą kontrole w terenie):
tel. +48 61 647 72 39 (Stare Miasto),
+48 61 647 72 89 (Nowe Miasto),
+48 61 647 72 47 (Grunwald),
+48 61 647 72 90 (Jeżyce),
+48 61 628 65 78 (Wilda).
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.
Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z § 2 uchwały Nr XCI/1749/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych miasta Poznania (Dz. U. z 2023 r. poz. 9725 ze zm.), działając na mocy upoważnienia Prezydenta Miasta Poznania
Aktualne stawki: https://bip.poznan.pl/bip/uchwaly/xci-1749-viii-2023-z-dnia-2023-10-24,91985/
W przypadku zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia Zarząd Dróg Miejskich orzeka o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego i pobiera opłaty karne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
- art. 39 ust. 3 i 5, art. 40 ust. 1, ust. 2 pkt. 1 i 2, ust. 3, ust. 4, ust. 5, ust. 11, ust. 13, 13a i ust. 15 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2025 r., poz. 320 z późn. zmianami),
- §2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określania warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1264),
- §1 pkt. 1 i 2, §2, §3 uchwały nr XCI/174/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r. (Dz. Urz. Woj. Wlkp. 2023 r. poz. 9725, z późn. zmianami),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zmianami).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Zarządu Dróg Miejskich. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych w ZDM znajdują się na stronie internetowej ww.zdm.poznan.pl w zakładce Działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych: https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: I. Woźny - zastępca dyrektora ZDM ds. utrzymania
Data wytworzenia informacji: 2025-06-16 00:00
Opis zmian: Aktualizacja danych (Aktualizacja)
Opublikował(a): Agata Kaniewska
Data i godzina publikacji: 2025-06-16 14:44