Zastrzeżenie wydzielonego stanowiska postojowego poza SPP i ŚSPP - koperty
Wydział/Jednostka prowadząca
Zarząd Dróg Miejskich
Wymagane dokumenty
Wypełniony wniosek wraz z następującymi załącznikami:
- opinię lokalizacyjną,
- zatwierdzony i opieczętowany projekt czasowej organizacji ruchu wraz z dokumentem zatwierdzenia,
- dokument potwierdzający złożenie powiadomienia o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu - zgodnie z pouczeniem umieszczonym na zatwierdzeniu projektu,
- dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan nawierzchni sprzed zajęcia,
- w przypadku ustanowienia pełnomocnika oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność jej pobrania).
Miejsce złożenia dokumentów
Zarząd Dróg Miejskich ul. Wilczak 17, 61-623 Poznań, tel. 61 646 33 44,
e-mail: zdm@zdm.poznan.pl.
Opłaty
Za zajęcie pasa drogowego na prawach wyłączności w celu zastrzeżenia miejsca postojowego pobierana jest opłata, którą reguluje odpowiednio: dla dróg publicznych: uchwała nr XCI/1749/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 24 października 2023 r. natomiast dla dróg wewnętrznych i powierzonych zarządzenie Prezydenta nr 357/2024/P z dnia 28 marca 2024 r. (ze zm.)Stawka za zajęcie drogi w tym celu wynosi 1,20 zł /m2 dziennie, co przykładowo dla stanowiska 2,3x5m, stanowi kwotę 414 zł/30 dni.
Termin i sposób załatwienia
Niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie miesiąca od daty złożenia wniosku.
Podstawa prawna
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Inne informacje
Procedura została podzielona na dwa etapy. I etap: Wystąpienie z wnioskiem o zaopiniowanie lokalizacji zastrzeżonego miejsca postojowego (koperty) na ulicach administrowanych przez Zarząd Dróg Miejskich, położonych poza obszarem strefy płatnego parkowania oraz poza obszarem śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, określonej uchwałą w sprawie ustalenia w Poznaniu strefy płatnego parkowania, śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania oraz śródmiejskiej strefy płatnego parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania. Uzyskanie pozytywnej opinii lokalizacyjnej jest podstawą do opracowania przez wnioskodawcę projektu czasowej organizacji ruchu (z uwzględnieniem uwag zawartych w opinii) w celu uzyskania zatwierdzenia tego projektu przez Miejskiego Inżyniera Ruchu w przypadku dróg publicznych lub zatwierdzenia Zarządu Dróg Miejskich w przypadku dróg wewnętrznych i nieruchomości powierzonych, znajdujących się w administracji ZDM. II etap: W celu wydania przez Zarząd Dróg Miejskich zgody na wykonanie koperty wnioskodawca, po uzyskaniu zatwierdzenia, składa w Zarządzie Dróg Miejskich wypełniony wniosek zawierający: imię i nazwisko, PESEL oraz adres osoby fizycznej albo nazwę podmiotu prowadzącego działalność, jej NIP lub KRS, adres siedziby; wskazanie lokalizacji (nazwa ulicy) i wymiarów koperty; planowany okres zastrzeżenia koperty (data od kiedy do kiedy); załączniki:- opinię lokalizacyjną, o której mowa w etapie 1, - zatwierdzony i opieczętowany projekt czasowej organizacji ruchu wraz z dokumentem zatwierdzenia, - dokument potwierdzający złożenie powiadomienia o wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu - zgodnie z pouczeniem umieszczonym na zatwierdzeniu projektu, - dokumentację fotograficzną przedstawiającą stan nawierzchni sprzed zajęcia, - w przypadku ustanowienia pełnomocnika oryginał lub poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej (o ile istnieje konieczność jej pobrania. Po uzyskania niezbędnych zgód i dokonaniu opłaty za zajęcie pasa drogowego wnioskodawca może wykonać oznakowanie koperty w terenie. Oznakowanie poziome i pionowe koperty oraz jej likwidację wykonuje na swój koszt wnioskodawca.Wnioskodawca, który uzyska zezwolenie na kopertę, nie może wykorzystywać jej w celu innym niż parkowanie pojazdów samochodowych; zamontować na niej urządzenia blokującego;zamontować w jej obrębie lub na parkującym samochodzie reklamy.Utrzymanie koperty stanowi obowiązek wnioskodawcy. Do prac utrzymaniowych, oprócz estetycznego stanu oznakowania poziomego (w tym odświeżania malowania) i pionowego, należy naprawa nawierzchni, utrzymanie czystości oraz jej odśnieżanie.
W przypadku rezygnacji z koperty przywrócenie pasa drogowego sprzed zajęcia wraz z likwidacją oznakowania koperty musi nastąpić najpóźniej w dniu wygaśnięcia decyzji wraz z odpowiednim zgłoszeniem do Zarządu Dróg Miejskich gotowości do odbioru.W przypadku rezygnacji z koperty przywrócenie pasa drogowego sprzed zajęcia wraz z likwidacją oznakowania koperty musi nastąpić najpóźniej w dniu wygaśnięcia decyzji wraz z odpowiednim zgłoszeniem do Zarządu Dróg Miejskich gotowości do odbioru.
Obowiązek informacyjny
Informacje dotyczące ochrony danych osobowych znajdują się na stronie internetowej www.zdm.poznan.pl w zakładce Działania ZDM/system zarządzania/ochrona danych osobowych: https://www.zdm.poznan.pl/pl/ochrona-danych-osobowych-w-zdm
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: P. Libicki, zastępca dyr. ZDM ds. Przestrzeni Publicznej
Data wytworzenia informacji: 2024-07-15 00:00
Opis zmian: aktualizacja informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Tomasz Libich
Data i godzina publikacji: 2024-07-15 14:58