Zgłoszenie wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy oraz zgłoszenie powrotu
Wydział/Jednostka prowadząca
Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych
Wymagane dokumenty
Prowadzimy bezpośrednią obsługę tylko klientów umówionych. Jeśli nie umówisz się na wizytę nie będziemy mogli Cię obsłużyć!
Możesz to zrobić:
- przez Internet (kalendarz)
- dzwoniąc do POZnan Kontakt pod nr 61 646 33 44
Wyjeżdżasz za granicę na dłużej niż 6 miesięcy - musisz to zgłosić. Tak samo, jak swój powrót. Jeśli zgłosisz, że wyjeżdżasz na stałe - wymeldujemy Cię z pobytu stałego i czasowego.
Dokumenty, które musisz złożyć:
- formularz - pobierz go i wypełnij, następnie wydrukuj,
- dowód osobisty lub paszport,
- pełnomocnictwo - jeśli sprawę w Twoim imieniu załatwia pełnomocnik (pełnomocnik również powinien zabrać swój dowód osobisty albo paszport).
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek możesz złożyć:
- osobiście w lokalizacji przy ul. Karola Libelta 16/20 (sala obsługi, parter) lub przy ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404 (sala obsługi, parter),
- przez pełnomocnika,
- przez Internet (www.gov.pl) - musisz mieć profil zaufany lub bezpieczny podpis elektroniczny.
Opłaty
Zgłoszenie wyjazdu za granice lub zgłoszenie powrotu jest bezpłatne.
Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie - 17 zł. (wydajemy je na Twój wniosek).
Pełnomocnictwo do zgłoszenia wyjazdu za granicę lub zgłoszenie powrotu jest bezpłatne.
Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia - 17 zł (w przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne).
Opłatę możesz zrobić:
- kartą płatniczą, na stanowisku przy którym załatwiasz sprawę;
- przelewem na konto opłaty skarbowej Urzędu Miasta Poznania: nr konta 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 (Bank PKO BP S.A.).
Termin i sposób załatwienia
Twój wniosek zrealizujemy od razu. Jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie o zgłoszeniu wyjazdy za granicę lub zgłoszenie powrotu, poinformuj nas o tym składając zgłoszenie
Podstawa prawna
- ustawa z 24.09.2010 r. o ewidencji ludności
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)
Tożsamość administratora
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest: Prezydent Miasta Poznania.
Dane kontaktowe administratora
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Prezydentem Miasta Poznania można się skontaktować poprzez adres
e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator - Prezydent Miasta Poznania - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17,
61-841 Poznań.
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania i podstawa pawna
Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:
- zarejestrowania w związku z:
- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,
- rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:
- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.
- uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,
- usunięcia niezgodności w danych.
Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.
Odbiorcy danych
Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.
Okres przechowywania danych
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.
Prawa podmiotów danych
Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Przysługuje Pani / Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Źródło pochodzenia danych osobowych
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:
- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Małgorzata Sternal - Kałuża
Data wytworzenia informacji: 2025-02-03 00:00
Opis zmian: zmiana opisu (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marta Mianowska
Data i godzina publikacji: 2025-02-03 12:47