Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Wydział Klimatu i Środowiska


Znajdź komunikaty

Wydział/Jednostka publikująca

Wydział Klimatu i Środowiska

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.53.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa magistralnej sieci cieplnej z źródła ciepła zlokalizowanego w obiekcie przy ul. Kręglewskiego 11 do miejskiej sieci cieplnej przy ul. J. Szczawińskiej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A., 61-016 Poznań, reprezentowany przez Pana Ryszarda Sobańskiego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 11.12.2025 r. wezwaliśmy Wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień w zakresie uwag Wydziału Klimatu i Środowiska. Ponadto pismem z dnia 11.12.2025 r. przekazaliśmy uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.53.2025

od 2025-12-12 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.54.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa magistralnej sieci cieplnej z źródła ciepła zlokalizowanego w obiekcie przy ul. Kręglewskiego 11 do miejskiej sieci cieplnej przy ul. Szwedzkiej w Poznaniu".

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A., 61-016 Poznań, reprezentowany przez Pana Ryszarda Sobańskiego.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w dniu 12.12.2025 r. wezwaliśmy Wnioskodawcę do złożenia wyjaśnień uwag Wydziału Klimatu i Środowiska. Ponadto pismem z dnia 12.12.2025 r. przekazaliśmy uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu uzyskane od Wnioskodawcy uzupełnienia materiałów.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel.61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 618784073), w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691).

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

od 2025-12-12 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.40.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa zespołu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej z usługami w Poznaniu przy ul. Opieńskiego i ul. Szeligowskiego, na działkach nr ew. 157/5, 158/6, 189/57 (ark. 18) obr. 0053 Piątkowo"

Wnioskodawca: Echo Investment S.A., Al. Solidarności 36, 25-323 Kielce, reprezentowany przez Pełnomocnika: Pana Adama Marczaka

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że pismem z dnia 10.12.2025 r. ponownie wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy [3] do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia materiałów w sprawie w zakresie uwag sformułowanych przez stronę postepowania.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 50 § 1 w nawiązaniu do  art. 77 i art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691).

KSr-V.6220.1.40.2023

od 2025-12-12 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.5.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa zakładu zagospodarowania odpadami" planowanego do realizacji na działkach nr 53/4, 10/1, 14/3, obręb Golęcin, przy ul. Sytkowskiej 39 w Poznaniu

Wnioskodawca: Eko Alu Sp. z o.o., ul. Sytkowska 39, 60-413 Poznań reprezentowana przez Pana Adriana Zająca, AZ Managment Adrian Zając, ul. Zielona 13 of., 59-220 Legnica

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach poinformowaliśmy organy wpadkowe o korekcie kwalifikacji planowanego przedsięwzięcia do rozporządzenia w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.5.2024

od 2025-12-11 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.47.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa południowego źródła ciepła dla m. Poznania, realizowanego na działkach 10/4, 11/2, arkusz 19, obręb 35 Górczyn.

Wnioskodawca: Veolia Energia Poznań S.A., ul. Energetyczna 3, 61-016 Poznań, reprezentowanego przez Pełnomocnika: Pana Marcina Magiełdę - Termotech Sp. z o.o.

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], iż pismem z dnia 10.12.2025 r. wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia materiałów w zakresie zagadnień Wydziału Klimatu i Środowiska miasta Poznania niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia [3][4].

W związku z powyższym informuje się o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z aktami sprawy dla ww. inwestycji w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimat i Środowiska przy ul. Gronowej 22a, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: martyna_dudek@um.poznan.pl  w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski  w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie po przez operatora pocztowego przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania: Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, punkt G w godzinach urzędowania (pn: 7.30-17.00, wt - pt: 7.30-15.30). Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e-PUAP] [5].

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej) [6].

[1] Na podstawie art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[4] Na podstawie art. 77 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[5] Na podstawie art. 10 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[6] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

KSr-V.6220.1.47.2024

od 2025-12-11 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.80.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia polegającego na "Budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami wraz z garażami podziemnymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą", zlokalizowanego przy ul. Romana Maya w Poznaniu. Wnioskodawcą jest podmiot: Murapol Real Estate S.A., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko-Biała, reprezentowany przez Panią Martynę Kornafel.

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61-878-4073, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [4], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.80.2025

od 2025-12-11 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.80.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla  polegającego na "Budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami wraz z garażami podziemnymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą", zlokalizowanego przy ul. Romana Maya w Poznaniu.

Wnioskodawca: Murapol Real Estate S.A., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko-Biała, reprezentowany przez Panią Martynę Kornafel

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2] o przekazaniu w dniu 10.12.2025r.  kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [3].

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2025 r., poz. 1691)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.80.2025

od 2025-12-11 do 2025-12-29

Komunikat z dnia 8 grudnia 2025 r.

Komunikat z dnia 8 grudnia 2025 r.

Na podstawie art. 152b. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.), do Wydziału Klimatu i Środowiska wpłynęły następujące zgłoszenia instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne:

KSr-II.6222.2.479.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej POZ0082, ul. Szwajcarska 14, Poznań

KSr-II.6222.2.480.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zakończeniu eksploatacji stacji bazowej POZ0068, ul. Głuszyna 135, Poznań

KSr-II.6222.2.481.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne - stacji bazowej POZ0372, ul. Droga Dębińska 10c, Poznań

KSr-II.6222.2.482.2025 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej POZ0326, ul. Pobiedziska 1, Poznań

Organizacja pozarządowa w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 t.j.) prowadząca działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia - art 152b. ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2025 poz. 647 t.j.)

od 2025-12-08 do 2025-12-22

KSr-V.6220.1.22.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy [1] o tym, że:

  • w dniu 04.12.2025 r. na wniosek Inwestora: PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003 Poznań, reprezentowanego przez Pana Pawła Spychałę, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.22.2025, dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu";
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 04.12.2025 r. do 18.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 04.12.2025 - 18.12.2025)

od 2025-12-04 do 2026-01-05

KSr-V.6220.1.22.2025 - treść decyzji

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy [1] o tym, że:

  • w dniu 04.12.2025 r. na wniosek Inwestora: PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003 Poznań, reprezentowanego przez Pana Pawła Spychałę, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.22.2025, dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu";
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 04.12.2025 r. do 18.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w załączniku!!

od 2025-12-04 do 2025-12-18

KSr-V.6220.1.22.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy [1][2], że w dniu 04.12.2025 r. wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa i rozbudowa hali magazynowej z zapleczem socjalno-biurowym oraz przebudowa infrastruktury technicznej zlokalizowanej przy ul. Sycowskiej 40 w Poznaniu". Wnioskodawcą jest PGD POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Sycowska 40, 60-003 Poznań, reprezentowany przez Pana Pawła Spychałę.

POUCZENIE

Od wydanej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia. Doręczenie niniejszej decyzji uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00-15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.22.2025

od 2025-12-04 do 2025-12-18

KSr-V.6220.1.68.2025

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia pn.: Zlewnia Wierzbaka - system retencji w zlewni Wierzbaka w rejonie ul. Witosa/Dojazd - ZBIORNIK RETENCYJNY WRAZ Z NIEZBĘDNĄ INFRSTRUTKRUĄ, planowane do realizacji na działkach ewidencyjnych o nr 5/1 (cz.) ark. 25, obr. 20 Golęcin; 2/9 (cz.) ark. 27, obr. 20 Golęcin; 1/19 (cz.) i 1/20 (cz.) ark. 35, obr. 20 Golęcin.

Wnioskodawcą jest podmiot: AQUANET S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowany przez Pana Artura Marchlewicza.

Zawiadamiamy [1] [2] o przekazaniu kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [2].

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939), tak aby ustalić dogodny termin wizyty. W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4939, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [3], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.68.2025

od 2025-12-04 do 2025-12-18

KSr-V.6220.1.77.2025

OBWIESZCZENIE

Zawiadamiamy strony postępowania o wszczęciu postępowania [1][2][3] w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie parkingu - garażu nadziemnego wielokondygnacyjnego, Wielkopolskiego Centrum Onkologicznego przy ul. Strzeleckiej na działkach nr ewid. 2/4, 2/11 część, 5/15 część, ark. 33, obręb 51 w Poznaniu.

Wnioskodawcą jest Wielkopolskie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej - Curie, ul. Garbary 15, 61-866 Poznań, reprezentowane przez Pana Mikołaja Stępnia, NMS Architekci Sp. z o.o., ul. 3 Maja 49c lik. 2a, 61-728 Poznań. 

Ponadto zawiadamiamy strony postępowania [2][3] o przekazaniu kopii złożonego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Dyrektora Zarządu Zlewni Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Poznaniu, z prośbą o wydanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko wnioskowanego przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska uwzględniającym łącznie uwarunkowania, o których mowa w przepisach szczególnych [4].

Informujemy, że z wnioskiem mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 70), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z wnioskiem osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel.61 878 10 70 w godzinach 7:30 - 09:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: katarzyna_swiderska@um.poznan.pl w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentu.

W niniejszej sprawie zastosowanie mają przepisy szczególne [5], które wskazują m.in. tryb i zasady ustalania danych adresowych stron postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz skutecznego doręczenia korespondencji w sprawie przez Organ, w tym prawa i obowiązki stron postępowania w szczególności w zakresie zmiany właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać planowane przedsięwzięcie.

[1] Na podstawie art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[2] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572 ze zm.)

[3] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[4] Na podstawie art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

[5] Na podstawie art. 74 ust. 3b-3h ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.).

KSr-V.6220.1.77.2025

od 2025-12-03 do 2025-12-17

KSr-V.6220.1.207.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa zakładu produkcji gumy do żucia (lokalizacja inwestycji: ul. Obodrzycka 69, 61-249 Poznań, dz. ewid. nr 11/1, ark. 16, dz. ewid. nr 1/5, 1/7, 1/9, 1/10, 1/11, 3/3, 3/6, 5/1, 5/2, 5/3, 7/3, 14/1, 15/4, 15/5, 15/2, 15/3, ark. 17, dz. ewid. nr 8/1, 9/2, 15/4, ark. 19, obręb Żegrze

Wnioskodawca: MARS POLSKA Sp. z o.o., Kożuszki - Parcel 42, 96-500 Sochaczew reprezentowana przez Pana Tomasza Kubickiego, EKO-PROJEKT Sp. z o.o. S.k., ul. Marcelińska 90 lok.6A (6 piętro), bud. PGK 1, 60-324 Poznań

Zawiadamiamy strony postępowania [1][2], że w toku ww. postępowania, pismem z dnia 2.12.2025 r., wezwaliśmy pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień w zakresie uwag sformułowanych przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu.

Informujemy, że z dokumentami mogą Państwo zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika, w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, przy ul. Gronowej 22a, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. (61) 878-40-83), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. (61) 878-40-83, w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: kamila_bogucka@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.

[1] Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 572)

[2] Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

KSr-V.6220.1.207.2023

od 2025-12-03 do 2025-12-17

KSr-V.6220.1.4.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 27.11.2025 r. na wniosek Inwestora: FBSerwis S.A., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa, reprezentowanego przez Panią Monikę Żurańską-Skalny, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr‑V.6220.1.4.2025, dla przedsięwzięcia pn. "Utworzenie punktu zbierania oraz gospodarowania odpadami na terenie części działek 5/24, 5/23, 5/49 obręb Główna w Poznaniu";
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 27.11.2025 r. do 11.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania. W celu usprawnienia spotkania zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 4073, w godzinach 7:30 - 9:00, 14:00 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_gadacz@um.poznan.pl, w celu ustalenia innej możliwości udostępnienia dokumentów.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r.,  poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 27.11.2025 - 11.12.2025)

od 2025-11-27 do 2025-12-29

KSr-V.6220.1.66.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

Informujemy strony postępowania [1] o tym, że:

  • w dniu 20.11.2025 r. na wniosek PROJEKT POZNAŃ SZWAJCARSKA SP Z O.O., ul. Dworkowa 4, 43-300 Bielsko Biała reprezentowanej przez Panią Monikę Jadach, wydaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.66.2025 dla przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami w parterach, garażami podziemnymi oraz garażem nadziemnym wraz z instalacjami wewnętrznymi, zagospodarowaniem terenu i niezbędną infrastrukturą techniczną, w tym oświetleniem terenu i naziemnymi miejscami postojowymi, przy ul. Szwajcarskiej w Poznaniu (realizację planowanej inwestycji przewiduje się na działkach o nr ewidencyjnych 4/15 i 9 arkusz 10, obręb 07 Chartowo oraz części działki o nr ewidencyjnym 1/12, arkusz, obręb 08 Kobylepole).
  • treść ww. decyzji udostępniliśmy w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 21.11.2025 r. do 05.12.2025 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy mogą Państwo zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a w Poznaniu, w godzinach urzędowania, po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z osobą prowadzącą sprawę (tel. 061 878 49 39), tak aby ustalić dogodny termin wizyty.

[1] Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 21.11.2025 - 05.12.2025)

od 2025-11-21 do 2025-12-22

Komunikat - Pozwolenia Zintegrowane - spółki Lisner

KOMUNIKAT

Informujemy [1], iż dla spółki Lisner Poznań Sp. z o.o. sp.k., ul. Strzeszyńska 38/42, 60-479 Poznań zostały wydane następujące decyzje z zakresu pozwoleń zintegrowanych: 

  1. Pozwolenie zintegrowane - znak: OS-V.6223.5.2012
  2. Postanowienie - znak:  OS-V.6223.5.2012
  3. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: OS-V.6223.7.2014
  4. Postanowienie - znak: OS-V.6223.7.2014
  5. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: OS-V.6223.9.2014
  6. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: OS-V.6223.1.2017
  7. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: OS-V.6223.6.2017
  8. Postanowienie - znak: OS-V.6223.6.2017
  9. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: KOS-V.6223.1.2.2019
  10. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: KSr-V.6223.1.1.2023
  11. Ujednolicony tekst pozwolenia zintegrowanego - znak: KSr-V.6223.1.6.2023
  12. Zmiana pozwolenia zintegrowanego - znak: KSr-V.6223.1.1.2025

[1] Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 7 lit. a tiret czwarte ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 ze zm.)

od 2025-08-21 do 2035-12-31

KSr-V.6220.1.66.2024

INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie i rozbudowie układu modułowych stacji schładzania hali nr 2 oraz rozbudowie układu sprężonego powietrza o nową sprężarkę wewnątrz hali nr 2, na działce nr 20/12, ark. 18, obręb 61 Wilda zlokalizowanego w zakładzie Odlewnia Aluminium VW  Poznań, ul. 28 czerwca 1956 nr 240, 61-485 Poznań, reprezentowanego przez Pełnomocnika Panią Danutę Dutkiewicz informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko złożonego przez pełnomocnika Inwestora oraz z pozostałą dokumentacją sprawy w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu, ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej
  • o możliwości składania uwag i wniosków w sprawie w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego lub przez Biuro Podawcze Urzędu Miasta Poznania Sala Obsługi Klienta, ul. Gronowa 20, wejście B, piętro I, pkt. G w godzinach urzędowania (pn.: 7:30-17:00, wt.-pt.: 7:30-15:30), a także w formie elektronicznej na adres skrzynki pocztowej ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP-        
  • Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia,  tj. od 28.07.2025 r. do 26.08.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji.

Zwracamy uwagę, że  uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. +48618784073), w godzinach 8:30 - 10:30, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: violetta_werner@um.poznan.pl, w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r.,  poz. 1112 ze zm).

KSr-V.6220.1.66.2024

od 2025-07-25 do 2026-07-25

KSr-V.6220.1.37.2025

PODANIE DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

INFORMACJI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

W ramach prowadzonego postępowania w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Punkt zbierania i przetwarzania odpadów złomu metali żelaznych i nieżelaznych zlokalizowany na działkach ewidencyjnych nr 9/4, 10, 21, 22/3, AM-7, oraz 1 i 15, AM-5 obręb Główna, przy ul. Chemicznej 4 w Poznaniu", informujemy [1]:

  • o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  • o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, który wraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy znajduje się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a;

Zapoznawać się ze sprawą można od pon do pt w godzinach: 7.30 - 15.30. W celu usprawnienia udostępnienia dokumentacji spawy zachęcamy Państwa do wcześniejszego kontaktu telefonicznego.

  • o możliwości składania uwag i wniosków w formie:

-       pisemnej w biurze podawczym Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania (ul. Gronowa 20, 61-655 Poznań - Sala Obsługi Klienta, Wejście B, I piętro, pkt G, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30)

lub

-       elektronicznej: adres e-mail: ksr@um.poznan.pl, adres E-doręczeń: AE:PL-46081-20925-AEABE-27, adres elektronicznej skrzynki podawczej: /UMPoznan/SkrytkaESP

Uwagi i wnioski można składać w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 30.06.2025 r. do 29.07.2025 r.

Zgłoszone w ww. terminie uwagi i wnioski, rozpatrzymy w toku postępowania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskażemy w uzasadnieniu decyzji. Zwracamy uwagę, że uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu zostaną pozostawione bez rozpatrzenia.

W przypadku gdy nie mają Państwo możliwości zapoznać się z dokumentacją osobiście lub osobiście złożyć uwag lub wniosków, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (tel. 61 878 40 81 w godzinach 8:00 - 10:00, 13:30 - 15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: olga_zapasnik@um.poznan.pl w celu ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy. Jednocześnie przypominamy, że uwagi i wnioski mogą Państwo składać za pośrednictwem operatora pocztowego lub pocztą elektroniczną.

[1] Na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112).

KSr-V.6220.1.37.2025

od 2025-06-27 do 2026-06-29

Unieważnienie Otwartego konkursu ofert nr 106/2025 z dnia 07.05.2025 r. na powierzanie razlizacji zadania Miasta Poznania w obszarze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w roku 2025

Unieważnienie Otwartego konkursu ofert nr 106/2025 z dnia 07.05.2025 r. na powierzanie razlizacji zadania Miasta Poznania w obszarze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w roku 2025

Rodzaj zadania publicznego:
Ochrona i odtwarzanie siedlisk jerzyków zwyczajnych Apus apus występujących na terenie miasta Poznania.

Na podstawie art. 18a ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2024 r. poz. 1491 z późn. zm.) unieważnia się otwarty konkurs ofert nr 106/2025 z dnia 07.05.2025 r. na powierzanie realizacji zadania Miasta Poznania w obszarze ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego w roku 2025

W wyznaczonym terminie, tj. do dnia 28.05.2025 r. nie wpłynęła żadna oferta na realizację ww. zadania.

od 2025-06-04 do 2025-12-31