Komunikaty Urzędu Miasta Poznania

Wydział Klimatu i Środowiska


Znajdź komunikaty

Wydział/Jednostka publikująca

Wydział Klimatu i Środowiska

Komunikat Termin ważności

KSr-V.6220.1.14.2024

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 775 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania, w toku postępowania z wniosku planującego realizację przedsięwzięcia: Unilever Polska S.A., Aleje Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa,  reprezentowanego przez Pełnomocnika: Panią Agnieszkę Borowczyk, zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Budowa budynku kotłowni parowej oraz budynku trafostacji wraz z urządzeniami budowlanymi, obiektami infrastruktury technicznej i zagospodarowaniem terenu" na terenie Zakładu Unilever Polska S.A., Oddział Żywności, Zakład Produkcyjny w Poznaniu ul. Bałtycka 43, 61-017 Poznań.

zawiadamiam Strony

  • o wezwaniu Pełnomocnika Inwestora pismem z 21.03.2024 r. do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia materiałów w zakresie geologii, gospodarki wodno-ściekowej, ochrony powierzchni ziemi, gospodarki odpadami oraz ochrony przed hałasem oraz zgodnie z zakresem uwag Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu przedstawionym w piśmie z 19.03.2024 r. znak: NS.9022.238.2024.TŻ, niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie.

Z treścią pisma jak i pozostałą dokumentacją sprawy Strony mogą się zapoznać w siedzibie Wydziału przy ul. Gronowej 22a, (pn-pt od 7.30-15.30) po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty (+48 618784081) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: natalia_kaczmarek@um.poznan.pl lub ksr@um.poznan.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca zapoznania się z dokumentacją.

Doręczenie powyższego postanowienia zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

KSr-V.6220.1.14.2024

od 2024-03-22 do 2024-04-05

KSr-V.6220.1.17.2024

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) Prezydent Miasta Poznania

zawiadamia Strony

  • w związku z toczącym się postępowaniem w sprawie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zakładu produkcji ram pomocniczych podwozi samochodów elektrycznych Tuopu POLAND Sp. z o.o., przy ul. B. Krzywoustego 74, poprzez montaż instalacji do powierzchniowej obróbki metali z wykorzystaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita pojemność wanien procesowych przekracza 30 m3; montaż instalacji do podczyszczania ścieków przemysłowych oraz montaż zbiorników na argon i dwutlenek węgla, na działkach ewidencyjnych o nr 16/4 ark. 25 i nr 38/5 ark. 26, obręb Żegrze w Poznaniu,  pismem z dnia 21.03.2024 r. przekazano informację do Wnioskodawcy dot. utraty ważności udzielonego pełnomocnictwa oraz o informowaniu o dalszych etapach przedmiotowego postępowania Wnioskodawcę na dotychczas wskazany adres do korespondencji.

Zainteresowane Strony mogą składać uwagi i wnioski w powyższej sprawie osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie na adres tutejszego Wydziału. Uwagi i wnioski można również składać za pośrednictwem platformy e - PUAP. Z treścią pism jak i pozostałą dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Wydziału przy ul. Gronowej 22a, (pn-pt od 7.30-15.30) po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty (+48 61 878 49 39).

Prosimy o ww. kontakt telefoniczny lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl lub ksr@um.poznan.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca zapoznania się z dokumentacją.

Zawiadomienie (doręczenie) uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie (wywieszenie obwieszczenia na tablicy ogłoszeń organu oraz jego udostępnienie w Biuletynie Informacji Publicznej).

KSr-V.6220.1.17.2024

od 2024-03-22 do 2024-04-05

KSr-V.6220.1.38.2023 (dawniej: KOS-V.6220.1.24.2022)

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami oraz sieci wodociągowej wraz z przyłączami w m. Poznań w ramach zadania inwestycyjnego nr 5-05-14-191-1 Poznań - sieć kanalizacji sanitarnej i sieć wodociągowa w zlewni programowego Kolektora Umultowskiego - etap I

Wnioskodawca: Aquanet S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowany przez Panią Joannę Urbańską

Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, działając w imieniu Prezydenta Miasta Poznania,

zawiadamia Strony:

  • o  wezwaniu Inwestora do wyjaśnień w zakresie zagadnień związanych z gospodarką odpadami oraz ochrony zieleni pismem z dnia 20.03.2024 r.

Doręczenie powyższego zawiadomienia zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym). W celu usprawnienia możliwości udostępnienia ww. dokumentacji prosimy o wcześniejszy kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 4073 od pon. do pt. w godz. 8:00-10:00 i 13:30-15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: violetta_werner@um.poznan.pl), celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

KSr-V.6220.1.38.2023 (dawniej: KOS-V.6220.1.24.2022)

od 2024-03-21 do 2024-04-04

KSr-V.6220.1.25.2023 (dawniej: KOS-V.6220.74.2021)

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Poznań - programowany Kolektor Moraski - zadanie nr 5-05-13-135-1 realizowanego przez Aquanet S.A. oraz dla zadania inwestycyjnego pn. Budowa ul. Nadwarciańskiej wraz z infrastrukturą realizowanego przez Prezydenta Miasta Poznania jako zarządcy dróg publicznych".

Wnioskodawca: Prezydenta Miasta Poznania jako zarządcy dróg publicznych, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań oraz AQUANET S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań, reprezentowanych przez Pełnomocnika: Pana Pawła Urbańskiego.

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 775 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania

zawiadamiam Strony

  • o przekazaniu Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Poznaniu dodatkowych materiałów w sprawie, tym wyjaśnień i uzupełnień do raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz informacji nt. funkcji i sposobu zagospodarowania terenów otaczających planowane przedsięwzięcie.

Doręczenie powyższego postanowienia zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

Z treścią pisma jak i pozostałą dokumentacją sprawy Strony mogą się zapoznać w siedzibie Wydziału przy ul. Gronowej 22a, (pn-pt od 7.30-15.30) po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty (+48 618784081) lub poprzez pocztę elektroniczną na adres: natalia_kaczmarek@um.poznan.pl lub ksr@um.poznan.pl, celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca zapoznania się z dokumentacją.

KSr-V.6220.1.25.2023 (dawniej: KOS-V.6220.74.2021)

od 2024-03-20 do 2024-04-03

Komunikat z dnia 20 marca 2024 r.

Komunikat z dnia 20 marca 2024 r.

Na podstawie art. 152b. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 poz. 54 t.j.), do Wydziału Klimatu i Środowiska wpłynęły następujące zgłoszenia instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne:

KSr-II.6222.191.2024 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej BT33815 POZ RATAJCZAKA, ul. Ratajczaka 19, Poznań

KSr-II.6222.192.2024 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej BT30732 POZ DŁUGOSZA, ul. Dąbrowskiego 115, Poznań

KSr-II.6222.193.2024 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o zmianie danych dla stacji bazowej BT30733 POZ BUKOWSKA 2, ul. Przybyszewskiego 30, Poznań

Organizacja pozarządowa w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 t.j.) prowadząca działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia - art 152b. ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 poz. 54 t.j.)

od 2024-03-20 do 2024-04-03

Komunikat z dnia 19 marca 2024 r.

Komunikat z dnia 19 marca 2024 r.

Na podstawie art. 152b. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 poz. 54 t.j.), do Wydziału Klimatu i Środowiska wpłynęły następujące zgłoszenia instalacji wytwarzających pole elektromagnetyczne:

KSr-II.6222.190.2024 - zgłoszenie instalacji wytwarzającej pole elektromagnetyczne o rozpoczęciu eksploatacji instalacji Linia kablowa 110kV Garbary-Cytadela, Garbary - EC Karolin wraz ze stacją elektroenergetyczną 110/15kV GPZ Garbary, ul. Panny Marii 2, Poznań

Organizacja pozarządowa w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571 t.j.) prowadząca działalność w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 6 lub 18 tej ustawy, lub osoba zamieszkała w gminie, na terenie której ma być lub jest eksploatowana instalacja, o której mowa w ust. 1, może wnieść do organu ochrony środowiska właściwego do przyjęcia zgłoszenia uwagi dotyczące okoliczności, o których mowa w art. 152 ust. 4a, wraz z ich szczegółowym uzasadnieniem uprawdopodabniającym zasadność ich wniesienia - art 152b. ust. 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. 2024 poz. 54 t.j.)

od 2024-03-19 do 2024-04-02

KSr-V.6220.1.2.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia "Budowa kompleksu zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej w Poznaniu na działce nr 5/5, ul. Wagrowska" (lokalizacja przedsięwzięcia: działka nr ewid.: 5/5, ark. 12, obręb Żegrze).

Wnioskodawca: Budnex Deweloper Sp. z o.o., ul. Husarska 34, 66-400 Gorzów Wielkopolski, reprezentowany przez pełnomocnika: Pana Mariusza Wrzeszcza

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 ze zm.) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania,

zawiadamia Strony

  • o wezwaniu Inwestora do wyjaśnień, pismem z dnia  z 18.03.2024 r.  zgodnie z zakresem pisma Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu, znak: NS.9022.186.2024.AC oraz w zakresie m.in.: ochrony przed hałasem, ochrony powierzchni ziemi, ochrony zieleni i w zakresie gospodarki odpadami.

Doręczenie powyższego zawiadomienia (obwieszczenia) zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym).

Prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 4939 w godzinach: 8:00-10:00 lub 13:30-15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: alina_berkowska@um.poznan.pl), celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

KSr-V.6220.1.2.2024

od 2024-03-19 do 2024-04-02

KSr-V.6220.1.207.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Rozbudowa zakładu produkcji gumy do żucia (lokalizacja inwestycji: ul. Obodrzycka 69, 61-249 Poznań, dz. ewid. nr 11/1, ark. 16, dz. ewid. nr 1/5, 1/7, 1/9, 1/10, 1/11, 3/3, 3/6, 5/1, 5/2, 5/3, 7/3, 14/1, 15/1, 15/2, 15/3, ark. 17, dz. ewid. nr 8/1, 9/2, 15/4, ark. 19, obręb Żegrze)

Wnioskodawca: MARS POLSKA Sp. z o.o., Kożuszki - Parcel 42, 96-500 Sochaczew reprezentowana przez Pana Tomasza Kubickiego, EKO-PROJEKT Sp. z o.o. S.k., ul. Marcelińska 90 lok.6A (6 piętro), bud. PGK 1, 60-324 Poznań

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, w imieniu Prezydenta Miasta Poznania, spełniając wymóg art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.) mając na uwadze art. 77 i 7 tejże ustawy

zawiadamia Strony

iż pismem z dnia 15.03.2024 r. wezwał pełnomocnika Wnioskodawcy do uzupełnienia materiałów niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia, w zakresie karty informacyjnej przedsięwzięcia nośniku informatycznym.

KSr-V.6220.1.207.2023

od 2024-03-19 do 2024-04-02

KSr-V.6220.1.164.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie instalacji rozładunku, magazynowania i przesyłu stężonego kwasu siarkowego na terenie zakładu Exide Technologies S.A. w Poznaniu przy ul. Gdyńskiej 31/33

Wnioskodawca: Exide Technologies S.A., ul. Gdyńska 31/33, 61-016 Poznań reprezentowanego przez Panią Klaudię Kurowską, EkoNorm S.C. M. Żak, P. Mikos, G. Oparczyk, ul. Gallusa 12, 40-594 Katowice

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, w imieniu Prezydenta Miasta Poznania, w nawiązaniu do art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.),

zawiadamia Strony

iż w toku postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekazał uzupełnienie karty informacyjnej przedsięwzięcia, będące odpowiedzią na wezwanie tut. Wydziału z dnia 23.02.2024 r., do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu oraz Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu, celem dołączenia do dotychczas przekazanych materiałów.

KSr-V.6220.1.164.2023

od 2024-03-19 do 2024-04-02

KSr-V.6220.1.5.2024

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Przebudowa zakładu zagospodarowania odpadami" planowanego do realizacji na działkach nr 53/4, 10/1, 14/3, obręb Golęcin, przy ul. Sytkowskiej 39 w Poznaniu

Wnioskodawca: Eko Alu Sp. z o.o., ul. Sytkowska 39, 60-413 Poznań reprezentowana przez Pana Adriana Zająca, AZ Managment Adrian Zając, ul. Zielona 13 of., 59-220 Legnica

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, w imieniu Prezydenta Miasta Poznania, spełniając wymóg art. 50 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. 2023 r., poz. 775 ze zm.) mając na uwadze art. 77 i 7 tejże ustawy

zawiadamia Strony

iż pismem z dnia 15.03.2024 r. wezwał pełnomocnika Wnioskodawcy do złożenia wyjaśnień i uzupełnienia materiałów niezbędnych do zajęcia stanowiska w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia w zakresie uwag sformułowanych przez Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu

KSr-V.6220.1.5.2024

od 2024-03-19 do 2024-04-02

KSr-VI.605.22.2024

OBWIESZCZENIE

Stosownie do art. 45 ust.2 pkt 2 ustawy o ochronie przyrody (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1336 z późn. zm.), Wydział Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania

podaje do publicznej wiadomości

projekt uchwały Rady Miasta Poznania w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na zadania służące poprawie efektywności energetycznej polegającej na wymianie okien zewnętrznych lub drzwi zewnętrznych. W związku z powyższym zainteresowani mogą składać uwagi i wnioski w przedmiotowej sprawie w terminie 14 dni od ogłoszenia nin. obwieszczenia tj. od dnia 15.03.2024 r. do dnia 29.03.2024 r. Przyjmowanie opinii i wniosków odbywać się będzie w Wydziale Klimatu i Środowiska UMP ul. Gronowa 22a w godzinach urzędowania oraz na adres e-mail: ksr@um.poznan.pl

od 2024-03-15 do 2024-03-29

KSr-V.6220.1.175.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa zabudowy biurowo-usługowo-handlowo-mieszkalnej z wielopoziomowym garażem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr: 40/4, 43/4, obręb 51 Poznań, Arkusz 23 położonych przy ul. Franklina Roosevelta"

Wnioskodawca: Bolmen Development Sp. z o.o., al. Solidarności 173, 00-877 Warszawa reprezentowany przez pełnomocnika Panią Zuzannę Kucharską

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania,

zawiadamia Strony

  • o wezwaniu Inwestora przez tut. Organ w zakresie gospodarki odpadami, ochrony powierzchni ziemi, ochrony przed hałasem pismem z dnia 13.03.2024 r.

Doręczenie powyższego zawiadomienia zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym).

Będzie możliwość osobistego zapoznania się z treścią ww. opinii,  w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878-40-73 od pon. do pt. w godzinach 8:00-10:00 i 13:30-15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: violetta_werner@um.poznan.pl), celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

KSr-V.6220.1.175.2023

od 2024-03-15 do 2024-03-29

KSr-V.6220.1.174.2023

OBWIESZCZENIE

Dotyczy: postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa zabudowy biurowo-usługowo-handlowo-mieszkalnej z wielopoziomowym garażem wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną na działkach nr: 36/9, 37/6, 38/7, obręb 51 Poznań, Arkusz 23 położonych przy ul. Franklina Roosevelta"

Wnioskodawca: Bolmen Development Sp. z o.o., al. Solidarności 173, 00-877 Warszawa reprezentowany przez pełnomocnika Panią Zuzannę Kucharską

Na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1094) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania,

zawiadamia Strony

  • o wezwaniu Inwestora przez tut. Organ w zakresie gospodarki odpadami, ochrony przed hałasem, ochrony powierzchni ziemi, ochrony zieleni pismem z dnia 13.03.2024 r.

Doręczenie powyższego zawiadomienia zgodnie z art. 49 § 2 ww. ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym).

Będzie możliwość osobistego zapoznania się z treścią ww. opinii,  w tym celu prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878-40-73 od pon. do pt. w godzinach 8:00-10:00 i 13:30-15:30) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: violetta_werner@um.poznan.pl), celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

KSr-V.6220.1.174.2023

od 2024-03-15 do 2024-03-29

KSr-V.6220.1.188.2023

INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

Prezydent Miasta Poznania, w ramach prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. "Uruchomienie zakładu przetwarzania odpadów innych niż niebezpieczne prowadzonego przy ul. Gołężyckiej 95, na działkach o nr ewid. 1/17, 1/21, 1/40 obr. 11 Starołęka arkusz 09 w Poznaniu", toczącego się na wniosek: Holcim Kruszywa Sp. z o.o. (dawniej Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z o.o.), Al. Jerozolimskie 142B, 02-305 Warszawa, reprezentowanego przez Pana Szymona Dolatę, działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.; zwanej dalej ustawą ooś),   

informuje:

  • o możliwości zapoznania się z treścią uzupełnionego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko przedłożonego w niniejszym postępowaniu oraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy (wskazaną w art. 33 ust. 2 ustawy ooś), w tym z treścią postanowienia Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wód Polskich w Poznaniu z 29.12.2023 r. znak: PO.RZŚ.4900.143.2023.HG, opinią Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu z 01.03.2024 r. znak: NS.9022.104.2023.AC, postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu z 12.03.2024 r. znak: WOO-I.4221.60.2024.NB.1 ­- w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu, ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej;
  • o możliwości składania uwag i wniosków w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania ul. Gronowa 22a, pok. 203 - sekretariat, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30) w formie pisemnej lub elektronicznej: ksr@um.poznan.pl, a także za pośrednictwem platformy e-Puap, w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj.: od 15.03.2024 r. do 15.04.2024 r.

W celu zapoznania się z dokumentacją sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 618784081) lub pracownikami sekretariatu Wydziału (+48 618784053), w godzinach urzędowania, celem ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości udostępnienia dokumentacji sprawy. Poza ww. okresem również zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego, co umożliwi ustalenie dogodnego terminu wizyty w urzędzie jak i usprawni udostępnienie Państwu niezbędnej informacji i dokumentów.

Uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

Złożone uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa zostaną rozpatrzone przez Prezydenta Miasta Poznania - organu właściwego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - za pośrednictwem Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskaże w uzasadnieniu decyzji.

KSr-V.6220.1.188.2023

od 2024-03-14 do 2025-03-14

KSr-V.6220.1.122.2023

PODANIE INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.) Prezydent Miasta Poznania

informuje o:

  • wydanej w dniu 08.03.2024 r. zmianie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach znak: KSr-V.6220.1.122.2023 na wniosek Inwestora: RBW Starołęcka Sp. z o.o. Sp.k., ul. Poznańska 4a, 61-160 Czapury, reprezentowanego przez pełnomocnika Pana Łukasza Małysza, dla przedsięwzięcia pn.: "Budowa zespołu budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z garażami podziemnymi na działkach o nr ewid. 36/1,  36/2, 5/4, ark. 17, obręb Starołęka.
  • terminie udostępnienia powyższej decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni: od 14 marca 2024 r. do 28 marca 2024 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu.

Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres: violetta_­werner@um.poznan.pl lub ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym).

Prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 4073) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: violetta_werner@um.poznan.pl) celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 14.03.2024 - 28.03.2024)

od 2024-03-14 do 2024-04-15

KSr-V.6220.1.35.2023 (dawniej: KOS-V.6220.1.10.2022)

PODANIE INFORMACJI O WYDANEJ DECYZJI

DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.),

informuję o:

  • wydanej w dniu 8.03.2024 r. na wniosek Inwestora: JHM DEVELOPMENT S.A, ul. Unii Europejskiej 18A, 96-100 Skierniewice, reprezentowanej przez pełnomocnika Panią Martę Baczyńską, decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, znak: KSr-V.6220.1.35.2023 (dawniej KOS-V.6220.1.10.2022), dla przedsięwzięcia pn.: Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z usługami, garażami podziemnymi oraz zagospodarowaniem terenu i infrastrukturą techniczną przy ulicy Smoluchowskiego w Poznaniu", zlokalizowanego na działkach nr 8/1, 8/2, 9/1, 9/2, ark. 30, obręb Junikowo.
  • terminie udostępnienia treści powyższej decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 14 dni, tj. od 12.03.2024 r. do 26.03.2024 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowa 22a w Poznaniu.

W związku z powyższym informuje się strony postępowania o możliwości zapoznania się osobiście lub przez pełnomocnika z ww. decyzją oraz aktami sprawy w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydział Klimatu i Środowiska, w godzinach urzędowania. Celem usprawnienia dokonania czynności administracyjnych i ustalenia dogodnego terminu wizyty zachęcamy do wcześniejszego kontaktu telefonicznego z osobą prowadzącą sprawę (+48 61-878-40-83).

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 12.03.2024 - 26.03.2024)

od 2024-03-12 do 2024-04-11

KSr-V.6220.1.112.2023

PODANIE INFORMACJI DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

Prezydent Miasta Poznania, w ramach prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zrealizowanych w ramach pierwszego etapu budynku A i zrealizowanych w ramach II etapu budynku G1 i G2 o zespół 9 budynków mieszkalnych wielorodzinnych z funkcją usługową do realizacji przy ulicach Włościańska/ Wojciechowskiego/Obornicka na działkach ewidencyjnych o nr 16/20, 16/21, 3/6, 15, ark. 02, obręb Winiary; 657/7, 655/2, 555/1 ark. 06, obręb Piątkowo, toczącego się na wniosek Inwestora: ROBYG Piątkowo Sp. z o.o., Al. Rzeczypospolitej 1, 02-972 Warszawa, reprezentowanego przez Pana Pełnomocnika Krzysztofa Pysznego, działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.),

informuje:

  1. o możliwości zapoznania się z treścią uzupełnionego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko przedłożonego w niniejszym postępowaniu oraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy (wskazaną w art. 33 ust. 2 ustawy ooś), w tym z treścią postanowienia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu (organu właściwego w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia), znak: WOO-I.4221.193.2023.ZK.5 z dnia 27.02.2024 r., w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania w Poznaniu przy ul. Gronowa 22a, w godzinach 7.30 - 15.30 (pn-pt) - po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu wizyty celem usprawnienia obsługi administracyjnej
  2. o ponownej możliwości składania uwag i wniosków w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania ul. Gronowa 22a, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30) w formie:
  • pisemnej w sekretariacie Wydziału Klimatu i Środowisko Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a
  • elektronicznej: ksr@um.poznan.pl

w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 11.03.2024 r. do 09.04.2024 r.

Uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

W celu zapoznania się z dokumentacją sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 49 39) lub Pracownikami sekretariatu Wydziału (+48 61 878 40 53, w godzinach urzędowania), celem ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy.

Złożone uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa zostaną rozpatrzone przez Prezydenta Miasta Poznania - organu właściwego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - za pośrednictwem Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskaże w uzasadnieniu decyzji.

KSr-V.6220.1.112.2023

od 2024-03-08 do 2024-04-09

KSr-V.6220.1.43.2023

PODANIE IFORMACJI

DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

O WYDANEJ DECYZJI O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

Na podstawie art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.), Prezydent Miasta Poznania

podaje do publicznej wiadomości informacje:

  • o wydanej dnia 1 marca 2024 r., na wniosek Inwestora: IDEAL DISTRIBUTION PARK Sp. z o.o., ul. Grzybowska 87, 00-844 Warszawa, reprezentowanego przez Pełnomocnika: Pana Marka Benedykcińskiego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie hali magazynowo - biurowej H1 wraz z niezbędną infrastrukturą oraz miejscami parkingowymi naziemnymi, drogami komunikacji wewnętrznej, placami manewrowymi i terenami zieleni na dz. ew. nr  4, ar. 35 z obrębu Dębiec przy ul. Samotnej w Poznaniu.
  • o terminie udostępnienia treści powyższej decyzji w Biuletynie Informacji Publicznej (www.bip.poznan.pl, dział: Ogłoszenia, decyzje, rejestry; kategoria: Komunikaty Urzędu Miasta Poznania), tj. od 1.03.2024 r. do 15.03.2024 r.

Z treścią decyzji oraz dokumentacją sprawy można zapoznać się osobiście lub przez pełnomocnika w siedzibie Urzędu Miasta Poznania - Wydziału Klimatu i Środowiska przy ul. Gronowa 22a. Przesłanie swoich uwag i wniosków możliwe jest za pośrednictwem operatora pocztowego lub składając w formie papierowej w sekretariacie Wydziału Klimatu i Środowiska. Dokumenty można również składać za pośrednictwem platformy e-puap oraz drogą elektroniczną na adres ksr@um.poznan.pl (w przypadku złożenia ich w drodze mailowej, konieczne będzie ich uzupełnienie podpisem wnoszącego i przesłanie drogą pocztową lub złożenie osobiście w terminie późniejszym).

W celu osobistego składania uwag i wniosków w sprawie lub zapoznanie się z aktami sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 49 39 w godzinach urzędowania) lub poprzez pocztę elektroniczną (na adres: paulina_bruch@um.poznan.pl), celem ustalenia aktualnych możliwości oraz sposobu i miejsca złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia stronie akt sprawy.

Treść decyzji do wglądu w kolejnym komunikacie (wywieszona w terminie 01.03.2024 - 15.03.2024)

od 2024-03-01 do 2024-04-02

Informacja o wynikach otwartego konkursu ofert nr 35/2024 na powierzenie realizacji zadań miasta w obszarze "Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego" w 2024 roku

Informacja o wynikach otwartego konkursu ofert nr 35/2024 na powierzenie realizacji zadań miasta w obszarze "Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego" w 2024 roku

Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz Zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania Nr 234/2024/P z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nr 35/2024 na powierzenie realizacji zadań publicznych w formie regrantingu w obszarze "Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego" w 2024 roku przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Wydział Klimatu i Środowiska podaje do publicznej wiadomości:
Zgodnie z załącznikiem nr 1 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania Nr 234/2024/P z dnia  29 lutego 2024 r. Wydział Klimatu i Środowiska podaje informację o ofertach, którym przyznano dotację z budżetu Miasta Poznania.
Integralną częścią niniejszego ogłoszenia jest:
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania Nr 234/2024/P z dnia 29 lutego 2024 r. w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert nr 35/2024 na powierzenie realizacji zadań publicznych w formie regrantingu w obszarze "Ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego" w 2024 roku przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

od 2024-02-29 do 2024-12-31

KSr-V.6220.1.17.2024

PODANIE INFORMACJI DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI

o postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa

Prezydent Miasta Poznania, w ramach prowadzonego postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na rozbudowie zakładu produkcji ram pomocniczych podwozi samochodów elektrycznych Tuopu POLAND Sp. z o.o., przy ul. B. Krzywoustego 74, poprzez montaż instalacji do powierzchniowej obróbki metali z wykorzystaniem procesów elektrolitycznych lub chemicznych, gdzie całkowita pojemność wanien procesowych przekracza 30 m3; montaż instalacji do podczyszczania ścieków przemysłowych oraz montaż zbiorników na argon i dwutlenek węgla, toczącego się na wniosek Inwestora: Tuopu POLAND Sp. z o.o., ul. B. Krzywoustego 74, 61-144 Poznań, działając na podstawie art. 33 ust. 1, w związku z art. 79 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 ze zm.),

informuje:

  1. o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
  2. o możliwości zapoznania się z treścią raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko przedłożonego w niniejszym postępowaniu oraz z pozostałą niezbędną dokumentacją sprawy w siedzibie Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, ul. Gronowa 22a, w godzinach: 7.30 - 15.30 (pn - pt) - po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się, celem sprawnej obsługi;
  3. o możliwości składania uwag i wniosków w Wydziale Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania ul. Gronowa 22a, w godzinach urzędowania (pn: 7.30 - 17.00; wt - pt: 7.30 - 15.30) w formie:
  • pisemnej w sekretariacie Wydziału Klimatu i Środowisko Urzędu Miasta Poznania przy ul. Gronowej 22a
  • elektronicznej: ksr@um.poznan.pl

w terminie 30 dni od dnia publicznego ogłoszenia tj. od 29.02.2024 r. do 29.03.2024 r.

Uwagi i wnioski złożone po upływie ww. terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.

W celu zapoznania się z dokumentacją sprawy, prosimy o kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą sprawę (+48 61 878 49 39) lub Pracownikami sekretariatu Wydziału (+48 61 878 40 53, w godzinach urzędowania), celem ustalenia aktualnych i dogodnych możliwości oraz sposobu złożenia uwag, wniosków lub udostępnienia dokumentacji sprawy.

Złożone uwagi i wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa zostaną rozpatrzone przez Prezydenta Miasta Poznania - organu właściwego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - za pośrednictwem Wydziału Klimatu i Środowiska Urzędu Miasta Poznania, a informacje o tym, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione, wskaże w uzasadnieniu decyzji.

KSr-V.6220.1.17.2024

od 2024-02-28 do 2025-02-28