Wydział Organizacyjny (Or)
Kierownik/Dyrektor
dyrektor Wojciech Kasprzak
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
pok. 130 (I piętro), pok. 129 - sekretariat, tel. 61 878 5329, fax 61 878 5330
or@um.poznan.pl
Stanowiska specjalistyczne
-
Pełnomocnik Prezydenta ds. Systemu Zarządzania (Or)
Wojciech Kasprzak
Wydział Organizacyjny, plac Kolegiacki 17 61-841 Poznań, tel. 61 878 53 29 -
Audytor Miasta (Or)
Danuta Rogowska-Rost
Wydział Organizacyjny, plac Kolegiacki 17 61-841 Poznań, tel. 61 878 4291
Kompetencje i zadania
Wydział prowadzi sprawy dotyczące organizacji i funkcjonowania Urzędu, zapewnia administracyjną obsługę aktów prawnych i poleceń Prezydenta, koordynuje realizację uchwał Rady, stanowisk komisji Rady, przygotowuje projekty odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych. Przyjmuje, rozpatruje i załatwia petycje, skargi i wnioski złożone do Prezydenta oraz koordynuje ich przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie w Urzędzie. Przygotowuje pełnomocnictwa i upoważnienia Prezydenta, a także upoważnienia Sekretarza i Skarbnika, prowadzi sprawy osobowe, rozwoju zawodowego pracowników, wynagrodzeń i socjalne oraz rozliczeń kosztów delegacji służbowych pracowników Urzędu. Wydział zapewnia protokolarną obsługę narad Prezydenta oraz obsługę sekretarską Sekretarza i Skarbnika. Koordynuje udzielanie informacji publicznej i realizuje zadanie związane z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwem oraz edukacją prawną. Wydział prowadzi sprawy związane z ubezpieczeniem mienia Miasta, ubezpieczeniami grupowymi pracowników Urzędu i miejskich jednostek organizacyjnych oraz pracowniczymi planami kapitałowymi. Do Wydziału należą również sprawy Archiwum Zakładowego i Biblioteki Urzędu oraz nadzoru nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych w Urzędzie. Wydział przy współpracy z Biurem Cyfryzacji i Cyberbezpieczeństwa organizuje system kontroli zarządczej i koordynuje działania związane z samooceną systemu oraz funkcjonowaniem procesu zarządzania ryzykiem w Mieście. Ponadto poprzez Pełnomocnika Prezydenta ds. Systemu Zarządzania wykonuje zadania w zakresie audytu systemu zarządzania na jego zgodność z normami, o których mowa w § 8 ust. 1 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, oraz analizowania i weryfikacji wdrożonego systemu, w tym opiniuje projekty zmian w strukturze organizacyjnej Urzędu, wydziałów Urzędu oraz przedłożone propozycje miejskich jednostek organizacyjnych. Wydział zapewnia także warunki dla funkcjonowania Audytora Miasta i audytu wewnętrznego zgodnie z ustawą o finansach publicznych, służby bezpieczeństwa i higieny pracy zgodnie z Kodeksem Pracy.
Nazwy i oznaczenia prowadzonych rejestrów i archiwów
- rejestr pełnomocnictw i upoważnień Prezydenta Miasta Poznania - Or-I.0052;
- rejestr zarządzeń prezydenta jako organu gminy - Or-II.0050;
- rejestr obwieszczeń prezydenta jako organu gminy - Or-II.0050;
- rejestr zarządzeń kierownika urzędu -Or-II.120;
- rejestr pism okólnych prezydenta, sekretarza i skarbnika - Or-II.120;
- rejestr wydanych legitymacji służbowych - Or-III.223;
- Centralny Rejestr Wniosków o Udostępnienie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Poznania - Or-V.1431;
- Centralny Rejestr Skarg i Wniosków - Or-V.1510;
- rejestr ryzyka Miasta - Or-IX.173;
- rejestr wypadków przy pracy - Or-X.2320;
- rejestr stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby - Or-X.2332;
Regulamin
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Marzena Walczak
Data wytworzenia informacji: 2024-10-22 00:00
Opis zmian: aktualizacja (Aktualizacja)
Opublikował(a): Marzena Walczak
Data i godzina publikacji: 2024-10-22 12:19