Oferta: ds. bhp
Data publikacji: 2016-08-05
Nr ref.: MOPR/20/2016
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. bhp
Informacje dodatkowe: DZIAŁ ORGANIZACYJNY/UMOWA O PRACĘ / ¼ ETATU
Data rozstrzygnięcia oferty
2016-09-07
Zakres podstawowych czynności
- Przeprowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
- Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- Sporządzanie i przedstawiania pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycję przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożenia życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
- Przedstawienie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
- Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp na poszczególnych stanowiskach pracy,
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowaniu wniosków wynikających z badania i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów,
- Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp,
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
- Współprac a właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkolenia w dziedzinie bhp,
- Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
- Współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy oraz zakładową organizacją związkową przy: podejmowaniu prze nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bhp, w trybie i zakresie ustalonych w przepisach prawa; podejmowanie przez pracodawcę przedsięwzięć mających na celu poprawę warunków pracy,
- Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bhp oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bhp, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
- Udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju Ośrodka oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno- organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bhp,
- Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji Ośrodka albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bph w tych założeniach i dokumentacji,
- Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowalnych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
- Udział w opracowaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp,
- Współpraca w laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do wykonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobu ochrony pracowników przez tymi czynnikami lub warunkami,
- Współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska określonego w przepisach prawa,
- Inicjowanie i rozwijanie na terenie Ośrodka różnych form popularyzacji bhp oraz ergonomii,
- Przygotowanie danych do sprawozdań, informacji i analiz w zakresie wykonywanych zadań,
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe lub/i podyplomowe na kierunku (specjalności) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
- ukończone obowiązkowe szkolenia w dziedzinie bhp dla pracowników służby bhp,
- 5 lat stażu pracy w służbie bhp,
- Znajomość ustawy: kodeks postępowania administracyjnego oraz kodeks pracy,
- Umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw: kodeksu postępowania administracyjnego oraz kodeksu pracy,
- Dobra umiejętność obsługi programów Word oraz Excel,
- Wiedza i umiejętności właściwego traktowania informacji służbowych,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
- bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom zaangażowania,
- wysokie poczucie odpowiedzialności,
- samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
- etyka zawodowa,
- komunikatywność,
- otwartość na nowe rozwiązania,
- wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- otwartość na nowe rozwiązania,
Wymagania dodatkowe
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- asertywność
- empatia,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument potwierdzający posiadanie wymaganego stażu pracy (kserokopie świadectw pracy),
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- Praca biurowa z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymagająca uzgodnień i wymiany informacji.
- Istnieje potrzeba wyjazdów w teren
- Miejsce pracy nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Biuro położone na pierwszym piętrze (brak windy)
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji - Martyna Materna (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2016-09-07 14:43