Oferta: ds. bhp

Data publikacji: 2016-08-05
Nr ref.: MOPR/20/2016
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. bhp
Informacje dodatkowe: DZIAŁ ORGANIZACYJNY/UMOWA O PRACĘ / ¼ ETATU

Data rozstrzygnięcia oferty

2016-09-07

Zakres podstawowych czynności

  • Przeprowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
  • Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  • Sporządzanie i przedstawiania pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bhp zawierających propozycję przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożenia życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
  • Przedstawienie pracodawcy wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na   stanowiskach pracy,
  • Opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bhp  na poszczególnych stanowiskach pracy,
  • Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowaniu wniosków wynikających z badania i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
  • Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów,
  • Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bhp,
  • Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
  • Współprac a właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewniania odpowiedniego poziomu szkolenia w dziedzinie bhp,
  • Współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
  • Współdziałanie ze społecznym inspektorem pracy oraz zakładową organizacją związkową przy: podejmowaniu prze nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bhp, w trybie i zakresie ustalonych w przepisach prawa; podejmowanie przez pracodawcę przedsięwzięć mających na celu poprawę warunków pracy,
  • Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bhp oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bhp, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy,
  • Udział w opracowaniu planów modernizacji i rozwoju Ośrodka oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno- organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bhp,
  • Udział w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji Ośrodka albo jego części, a także nowych inwestycji, oraz zgłaszanie wniosków dotyczących uwzględnienia wymagań bph w tych założeniach i dokumentacji,
  • Udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowalnych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników,
  • Udział w opracowaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bhp,
  • Współpraca w laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do wykonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobu ochrony pracowników przez tymi czynnikami lub warunkami,
  • Współpraca z laboratoriami i innymi jednostkami zajmującymi się pomiarami stanu środowiska naturalnego, działającymi w systemie państwowego monitoringu środowiska określonego w przepisach prawa,
  • Inicjowanie i rozwijanie na terenie Ośrodka różnych form popularyzacji bhp oraz ergonomii,
  • Przygotowanie danych do sprawozdań, informacji i analiz w zakresie wykonywanych zadań,

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe lub/i podyplomowe na kierunku (specjalności) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
  • ukończone obowiązkowe szkolenia w dziedzinie bhp dla pracowników służby bhp,
  • 5 lat stażu pracy w służbie bhp,
  • Znajomość ustawy: kodeks postępowania administracyjnego oraz kodeks pracy,
  • Umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw: kodeksu postępowania administracyjnego oraz kodeksu pracy,
  • Dobra umiejętność obsługi  programów Word oraz  Excel,
  • Wiedza i umiejętności właściwego traktowania informacji służbowych,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom zaangażowania,
  • wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
  • etyka zawodowa,
  • komunikatywność,
  • otwartość na nowe rozwiązania,
  • wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • otwartość na nowe rozwiązania,

Wymagania dodatkowe

  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • asertywność
  • empatia,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji,

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument potwierdzający posiadanie wymaganego stażu pracy (kserokopie świadectw pracy),
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • Praca biurowa z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymagająca uzgodnień i wymiany informacji.
  • Istnieje potrzeba wyjazdów w teren
  • Miejsce pracy nie przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Biuro położone na pierwszym piętrze (brak windy)

Informacje dodatkowe:                                      

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-20-2016.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji - Martyna Materna (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2016-09-07 14:43