Oferta: ds. ochrony danych osobowych
Data publikacji: 2014-04-17
Nr ref.: MOPR/19/2014
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. ochrony danych osobowych
Informacje dodatkowe: SAMODZIELNE STANOWISKO PRACY, PRACA NA ETAT
Data rozstrzygnięcia oferty
2014-09-04
Zakres podstawowych czynności
- przygotowywanie, aktualizacja i wdrażanie dokumentacji wewnętrznej określającej zasady ochrony danych osobowych i współpraca w tym zakresie z Administratorem Systemu Informatycznego;
- przygotowywanie upoważnień do przetwarzania danych osobowych;
- prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych i współpraca w tym zakresie
z Administratorem Systemu Informatycznego; - prowadzenie spraw związanych z rejestracją zbiorów danych osobowych, prowadzenie wykazu tych zbiorów osobowych i współpraca w tym zakresie z Administratorem Systemu Informatycznego;
- prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o udostępnienie danych osobowych, przygotowywanie opinii i analiz w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z powierzaniem danych osobowych innym podmiotom, przygotowywanie
i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie; - prowadzenie w zakresie zleconym przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji kontroli środków organizacyjnych ochrony danych osobowych określonych w Polityce Bezpieczeństwa Informacji i innych dokumentach wewnętrznych w tym: kontrola obiegu, przechowywania i archiwizowania dokumentów zawierających dane osobowe (manualnych) i współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Ośrodka; monitorowanie czynności dokonywanych na danych osobowych; sprawdzenie fizycznych zabezpieczeń pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe i współpraca w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Ośrodka;
- podejmowanie działań w przypadku naruszeń ochrony danych osobowych zgodnie z procedurami określonymi
w obowiązujących dokumentach wewnętrznych; - prowadzenie okresowych szkoleń dla pracowników dotyczących powszechnie obowiązujących przepisów prawa
i uregulowań wewnętrznych w zakresie ochrony danych osobowych; - przygotowywanie opinii i analiz w zakresie stosowanych zabezpieczeń organizacyjnych i technicznych, w tym przygotowywanie i przedstawianie Administratorowi Bezpieczeństwa Informacji propozycji poprawiających bezpieczeństwo danych;
- przygotowywanie dla Administratora Danych Osobowych raportów z przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych w Ośrodku;
- opracowywanie i przygotowywanie dokumentacji dotyczącej osiągania podwyższonej i pełnej gotowości obronnej;
- opracowywanie i przygotowywanie planów obrony cywilnej oraz procedur i dokumentacji dotyczącej analiz, sprawozdań z realizacji zadań obronnych;
- opracowywanie i przygotowywanie planu reagowania kryzysowego;
- szkolenia z zakresu obrony cywilnej;
- realizacja zadań związanych z informacją publiczną,
- dokonywanie przeglądu wytworzonych dokumentów niejawnych w celu ustalenia spełniania przesłanek ochrony określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do zniesienia klauzul tajności.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: prawo, administracja, bezpieczeństwo narodowe lub ukończenie wyższej szkoły wojskowej.
- znajomość Ustawy o pomocy społecznej,
- znajomość Ustawy o pracownikach samorządowych,
- znajomość KPA,
- znajomość Ustawy o ochronie danych osobowych
- znajomość Ustawy o ochronie informacji niejawnych,
- znajomość Ustawy. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej
- znajomość Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych,
- wysoki poziom zaangażowania,
- wysokie poczucie odpowiedzialności,
- samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
- etyka zawodowa,
- komunikatywność,
- wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego
- otwartość na nowe rozwiązania;
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe na kierunku ochrony danych osobowych lub ochrona informacji niejawnych
- 3 lata stażu pracy w tym doświadczenie w administracji publicznej,
- Asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są o złożenie jego kserokopii
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- Praca biurowa na miejscu w siedzibie z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych
- Pomieszczenie pracy i higieniczno - sanitarne nie zapewnia dostępności osobom z dysfunkcją narządu ruchowego
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
- pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się ona w gronie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję. Kandydat, który zamierza skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2014-09-04 13:50