Oferta: ds. organizacji zadań pomocy społecznej

Data publikacji: 2008-05-29
Nr ref.: MOPR/36/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. organizacji zadań pomocy społecznej
Informacje dodatkowe: Dział Metodyczny, praca na etat

Data rozstrzygnięcia oferty

2008-06-26

Zakres podstawowych czynności

  • Pozyskiwanie i przekazywanie do kierowników komórek MOPR realizujących zadania pomocy społecznej przedmiotowych przepisów prawa, ich interpretacji, wzorów formularzy, wzorów decyzji administracyjnych,
  • pozyskiwanie i rozpowszechnianie w komórkach realizujących zadania pomocy społecznej materiałów specjalistycznych,
  • organizowanie spotkań roboczych kadry kierowniczej realizującej zadania pomocy społecznej,
  • prowadzenie analiz dotyczących zadań pomocy społecznej realizowanych w MOPR,
  • tworzenie i monitorowanie procedur realizowanych w ramach zadań pomocy społecznej,
  • prowadzenie kontroli w komórkach MOPR realizujących zadania pomocy społecznej w zakresie udzielanych świadczeń,
  • przyjmowanie podań, skarg i wniosków składanych w MOPR,
  • analiza dokumentacji zebranej do sporządzenia pism odpowiadających na skargi i wnioski klientów MOPR, sporządzanie projektów pism w tych sprawach, ich ewidencjonowanie,
  • opracowywanie pod względem formalnym indywidualnych spraw klientów MOPR przygotowanych przez komórki realizujące zadania pomocy społecznej pod podpis dyrektora,
  • udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach oraz o procedurze przyznawania pomocy społecznej przez MOPR,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych wynikających z zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
  • czynności wynikające z przyjętych w MOPR procesów i podprocesów SZJ zgodnego z normą ISO 9001:2000.

Wymagania obowiązkowe

  • Wykształcenie wyższe zawodowe/ wyższe magisterskie na jednym z kierunków: praca socjalna, socjologia, pedagogika, politologia, prawo, administracja,
  • staż pracy 2 lata,
  • dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej, kpa,
  • dobra umiejętność obsługi programów komputerowych Word, Excel,
  • znajomość strategii MP polityki jakości i celów oraz polityki i celów jakościowych MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta (uprzejmość, rzeczowość),
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom odpowiedzialności,
  • wysoki poziom umiejętności społecznych, interpersonalnych i organizacyjnych,
  • innowacyjność, kreatywność.

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe, podwyższanie kalifikacji na jednym z kierunków: organizacja pomocy społecznej, ekonomika pomocy społecznej,
  • staż pracy 5 lat, w tym doświadczenie w jednostkach administracji publicznej,
  • doświadczenie w pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji- 2 lata,
  • doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej- 2 lata,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • umiejętność obsługi programów Ms Project, Power Point,
  • średnia znajomość języka angielskiego,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

Informacja o wyniku naboru

wyniki MOPR_36_2008.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-06-26 12:02