Oferta: ds. organizacyjno- metodycznych
Data publikacji: 2008-05-20
Nr ref.: MOPR/31/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. organizacyjno- metodycznych
Informacje dodatkowe: Dział Metodyczny
Data rozstrzygnięcia oferty
2008-06-19
Zakres podstawowych czynności
- Udział w przygotowywaniu programów celowych związanych z rozwiązywaniem problemów cudzoziemców - inicjowanie ich powstania, praca w zespołach roboczych,
- sporządzanie opinii programów celowych przekładanych przez inne podmioty w powyższym zakresie,
- pozyskiwanie i rozpowszechnianie w Filiach MOPR informacji związanych z udzielaniem pomocy cudzoziemcom, doradztwo metodyczne, upowszechnianie dobrych praktyk w tym zakresie,
- prowadzenie analiz dotyczących problemów cudzoziemców,
- tworzenie i monitorowanie procedur działania związanych z realizacją przez Filie MOPR świadczeń pieniężnych, przeprowadzanie kontroli w tym zakresie,
- koordynowanie realizacji akcji socjalnych skierowanych do klientów MOPR,
- uzgadnianie terminów i zakresu praktyk zawodowych odbywających się w komórkach organizacyjnych MOPR realizujących zadania pomocy społecznej,
- analiza dokumentacji zebranej do sporządzenia pism odpowiadających na skargi i wnioski klientów MOPR, sporządzanie projektów pism w tych sprawach ich ewidencjonowanie,
- przyjmowanie podań, skarg i wniosków składanych w MOPR,
- udzielanie informacji o przysługujących uprawnieniach oraz o procedurze przyznawania pomocy społecznej przez MOPR,
- udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
- wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych wynikających z zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną,
- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
- czynności wynikające z przyjętych w MOPR procesów podprocesów SZJ zgodnego z normą ISO 9001:2000.
Wymagania obowiązkowe
- Wykształcenie wyższe zawodowe/ lub wyższe magisterskie na jednym z kierunków: praca socjalna, socjologia, pedagogika,
- Doświadczenia zawodowe - 2 lata,
- dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej i kpa,
- dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel,
- znajomość strategii MP polityki jakości i celów oraz polityki i celów jakościowych MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta /uprzejmość, rzeczowość/,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
- bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych i społecznych.
Wymagania dodatkowe
- Podwyższenie kwalifikacji na studiach podyplomowych na jednym z kierunków: organizacja pomocy społecznej, ekonomika pomocy społecznej,
- szkolenia w zakresie konstruowania programów celowych,
- doświadczenie zawodowe - 5 lat,
- doświadczenie w pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji - 2 lata,
- doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej - 2 lata,
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- umiejętność obsługi programów MS Projekt, Power Point,
- znajomość języka angielskiego w stopniu podstawowym,
- gotowość podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-06-19 09:34