Oferta: kierownik filii

Data publikacji: 2012-02-01
Nr ref.: MOPR/03/2012
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: kierownik filii
Informacje dodatkowe: praca na etat

Data rozstrzygnięcia oferty

2012-03-06

Zakres podstawowych czynności

- stosowanie jednoznacznych procedur załatwiania spraw eliminujących dowolność i subiektywizm przy podejmowaniu rozstrzygnięć oraz zapewnienie jednolitej i wyczerpującej informacji o sposobie i terminach załatwiania spraw,

- zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz kierowanej komórki oraz bieżące współdziałanie i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi MOPR oraz instytucjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez Filię,

- dokonywanie ocen bezpośrednio podległych pracowników oraz kontrola wykonania zaleceń z nich wynikających,

- ustalanie zadań i dokonywanie podziału pomiędzy stanowiska pracy, w sposób gwarantujący ich równomierne obciążenie  oraz motywowanie pracowników,

- monitorowanie wykorzystania wyznaczonych limitów  finansowych i ilościowych dla Filii,

- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,

- udział w szkoleniach w przypadku zmiany przepisów,

- ciągłe monitorowanie oraz uaktualnianie kart stanowisk pracy,

- organizowanie pracy  w celu zapewnienia terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu zadań realizowanych przez filię,

- wydawanie w indywidualnych sprawach decyzji administracyjnych w ramach posiadanego upoważnienia,

- przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wnioski  dotyczących zadań realizowanych w Filii,

- organizowanie i nadzorowanie prac związanych z przygotowywaniem sprawozdań z realizowanych przez Filie zadań,

- zatwierdzanie pod względem merytorycznym list płatniczych, rachunków i list składek ubezpieczeniowych,

- organizowanie i nadzorowanie prac związanych z tworzeniem planów potrzeb w zakresie zadań realizowanych przez Filie,

- przygotowywanie propozycji do wieloletnich planów inwestycyjnych,

- inicjowanie i podejmowanie działań służących wzmacnianiu potencjału społeczności lokalnej poprzez zwiększanie uczestnictwa jednostek i grup w rozwiązywanie własnych problemów,

- nadzór nad  sprawami administracyjno-gospodarczych związanymi  z funkcjonowaniem Filii.

Informacja o warunkach pracy:

- praca w biurze z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymagająca organizowania procesu pracy podległych pracowników oraz współpracy z innymi komórkami MOPR i instytucjami zewnętrznymi,

- budynek jest przystosowany do pracy osób niepełnosprawnych z trudnościami w poruszaniu się i przemieszczaniu, biuro położone na parterze, istnieje podjazd dla wózków inwalidzkich i dostosowana toaleta, stanowisko pracy nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych.

Informacje dodatkowe:

- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Wymagania obowiązkowe

- wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: pedagogika, politologia, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna, polityka społeczna lub prawo,

- doświadczenie zawodowe minimum 5 lat, w tym doświadczenie na stanowiskach urzędniczych w administracji publicznej - 2 lata, w  jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej - 2 lata,w pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji - 2 lata,

- bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników, skutecznego motywowania oraz  sprawowania kontroli nad pracą zespołu,

- umiejętność prowadzenia negocjacji,

- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,

- bardzo dobra znajomość oraz umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej i KPA,

- dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel i sprawnego wyszukiwania informacji w Internecie,

- wysoki poziom zaangażowania, odpowiedzialności i samodzielności,

- umiejętności kierownicze, komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania oraz innowacyjność.

Wymagania dodatkowe

- studia podyplomowe z zakresu organizacji pomocy społecznej,

- kurs budowania zespołu pracowników oraz negocjacji,

- doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi - 1 rok,

- wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz o metodach zarządzania,

- umiejętność prowadzenia spotkań i prezentacji,

- umiejętność korzystania z aktualnych przepisów,

- asertywność, empatia oraz gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są o złożenie jego kserokopii

Informacja o wyniku naboru

Informacja o wynikach naboru_29.02.12.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2012-03-06 09:00