Oferta: ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych

Data publikacji: 2017-04-24
Nr ref.: MOPR/23/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
Informacje dodatkowe: SEKCJA DS. REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH / UMOWA O PRACĘ

Data rozstrzygnięcia oferty

2017-05-31

Zakres podstawowych czynności

  • Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, a wynikających z Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zakończonych umową o dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, dofinansowania organizacji sportu, kultury, turystyki i rekreacji, w tym:

- rejestrowanie wniosków

- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,

- przygotowanie informacji o podjęciu pozytywnej decyzji o dofinansowaniu,

- przygotowanie informacji o odmowie dofinansowania,

- przygotowanie projektu umowy zgodnego ze wzorem zatwierdzonym przez radcę prawnego,

- przekazywanie umów do rejestracji w centralnej ewidencji umów do Działu Organizacyjnego,

- rozliczanie zawartych umów na podstawie przedstawionych dokumentów,

- kopiowanie i przesyłanie faktur do wnioskodawcy (w przypadkach tego wymagających),

- przygotowanie polecenia przelewu ze środków PFRON do Działu Ekonomicznego,

  • Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych, w tym:

- rozpatrywanie wniosków,

- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,

- przygotowywanie pism informujących wnioskodawców o wysokości dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych,

- przygotowywania informacji o odmowie dofinansowania,

- udzielanie informacji o organizatorach turnusów rehabilitacyjnych,

- przyjmowanie i rejestracja oświadczeń wnioskodawców o wyborze turnusu,

- sporządzanie polecenia przekazania środków za turnus rehabilitacyjnych, na konto organizatora turnusu,

- weryfikacja rozliczeń organizatorów turnusów rehabilitacyjnych na podstawie przedstawionych faktur,

 - przyjmowanie informacji o przebiegu turnusów rehabilitacyjnych i ich rejestracja,

  • Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, w tym:

- rejestrowanie wniosków,

- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,

- przygotowanie zaświadczeń o przyznaniu dofinansowania,

- przygotowanie oświadczenia o przyznanym dofinansowaniu,

- przygotowanie informacji o odmowie dofinansowania,

- przekazanie oświadczenia do Działu Ekonomicznego wraz z załączonymi fakturami w celu przekazania środków na konto wskazane przez wnioskodawcę,

  • W sytuacjach tego wymagających prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem indywidualnych wniosków osób niepełnosprawnych dotyczących dofinansowania zadań wynikających z realizacji projektu Aktywny Samorząd ze środków PFRON, w tym:

- prowadzenie dokumentacji z zakresu realizowanych zadań,

- udzielanie informacji o uprawnieniach osób niepełnosprawnych,

- przygotowywanie danych do  sprawozda w zakresie realizowanych zadań,

- udział w szkoleniach,

- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,

- przygotowywanie spisu zdawczo - odbiorczego w zakresie wszystkich zadań realizowanych przez Sekcję i dot. archiwizacji dokumentów.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie średnie,
  • umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu Ustawy o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych wraz z aktami wykonawczymi,
  • dobra umiejętność obsługi programu Word i Excel,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • podstawowe umiejętności wyszukiwania informacji w internecie,
  • zdolność do realizacji zadań jednocześnie,
  • wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, otwartość na nowe rozwiązania, umiejętność wykonywania kilku czynności jednocześnie.

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: socjologia, politologia, ekonomia, praca socjalna zdrowie publiczne, ukończone studia na jednym z wydziałów Politechniki,
  • 2 lata stażu pracy doświadczenie w jednostkach administracji publicznej, w tym w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  •  ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wymagane wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa.

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymaga prowadzenia uzgodnień, pozyskiwania i wymiany informacji,
  • praca i stanowisko pracy nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, istnieje potrzeba przemieszczania się po schodach (brak windy) i między budynkami,
  • biuro położone na parterze jest przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-23-2017.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-05-31 11:41