Oferta: ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
Data publikacji: 2017-04-24
Nr ref.: MOPR/23/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych
Informacje dodatkowe: SEKCJA DS. REHABILITACJI SPOŁECZNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH / UMOWA O PRACĘ
Data rozstrzygnięcia oferty
2017-05-31
Zakres podstawowych czynności
- Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, a wynikających z Ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych zakończonych umową o dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych w komunikowaniu się i technicznych, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, dofinansowania organizacji sportu, kultury, turystyki i rekreacji, w tym:
- rejestrowanie wniosków
- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,
- przygotowanie informacji o podjęciu pozytywnej decyzji o dofinansowaniu,
- przygotowanie informacji o odmowie dofinansowania,
- przygotowanie projektu umowy zgodnego ze wzorem zatwierdzonym przez radcę prawnego,
- przekazywanie umów do rejestracji w centralnej ewidencji umów do Działu Organizacyjnego,
- rozliczanie zawartych umów na podstawie przedstawionych dokumentów,
- kopiowanie i przesyłanie faktur do wnioskodawcy (w przypadkach tego wymagających),
- przygotowanie polecenia przelewu ze środków PFRON do Działu Ekonomicznego,
- Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych, w tym:
- rozpatrywanie wniosków,
- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,
- przygotowywanie pism informujących wnioskodawców o wysokości dofinansowania do turnusów rehabilitacyjnych,
- przygotowywania informacji o odmowie dofinansowania,
- udzielanie informacji o organizatorach turnusów rehabilitacyjnych,
- przyjmowanie i rejestracja oświadczeń wnioskodawców o wyborze turnusu,
- sporządzanie polecenia przekazania środków za turnus rehabilitacyjnych, na konto organizatora turnusu,
- weryfikacja rozliczeń organizatorów turnusów rehabilitacyjnych na podstawie przedstawionych faktur,
- przyjmowanie informacji o przebiegu turnusów rehabilitacyjnych i ich rejestracja,
- Prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem wniosków o zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze, w tym:
- rejestrowanie wniosków,
- weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków,
- przygotowanie zaświadczeń o przyznaniu dofinansowania,
- przygotowanie oświadczenia o przyznanym dofinansowaniu,
- przygotowanie informacji o odmowie dofinansowania,
- przekazanie oświadczenia do Działu Ekonomicznego wraz z załączonymi fakturami w celu przekazania środków na konto wskazane przez wnioskodawcę,
- W sytuacjach tego wymagających prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem indywidualnych wniosków osób niepełnosprawnych dotyczących dofinansowania zadań wynikających z realizacji projektu Aktywny Samorząd ze środków PFRON, w tym:
- prowadzenie dokumentacji z zakresu realizowanych zadań,
- udzielanie informacji o uprawnieniach osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie danych do sprawozda w zakresie realizowanych zadań,
- udział w szkoleniach,
- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
- przygotowywanie spisu zdawczo - odbiorczego w zakresie wszystkich zadań realizowanych przez Sekcję i dot. archiwizacji dokumentów.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie średnie,
- umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu Ustawy o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych wraz z aktami wykonawczymi,
- dobra umiejętność obsługi programu Word i Excel,
- wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
- bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
- podstawowe umiejętności wyszukiwania informacji w internecie,
- zdolność do realizacji zadań jednocześnie,
- wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, otwartość na nowe rozwiązania, umiejętność wykonywania kilku czynności jednocześnie.
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: socjologia, politologia, ekonomia, praca socjalna zdrowie publiczne, ukończone studia na jednym z wydziałów Politechniki,
- 2 lata stażu pracy doświadczenie w jednostkach administracji publicznej, w tym w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wymagane wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa.
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymaga prowadzenia uzgodnień, pozyskiwania i wymiany informacji,
- praca i stanowisko pracy nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, istnieje potrzeba przemieszczania się po schodach (brak windy) i między budynkami,
- biuro położone na parterze jest przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-05-31 11:41