Oferta: młodszy asystent rodziny
Data publikacji: 2017-05-31
Nr ref.: MOPR/36/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: młodszy asystent rodziny
Informacje dodatkowe: DZIAŁ WSPARCIA SPECJALISTYCZNEGO/ UMOWA O PRACĘ / PROJEKT ZIT / 3 ETATY
Data rozstrzygnięcia oferty
2017-07-03
Zakres podstawowych czynności
Czynności w zakresie pracy z rodziną/klientem
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom i poprawianie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodziną w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r., o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem",
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej co pół roku,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną
- sporządzanie, na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą.
Czynności organizacyjne oraz prowadzone we współpracy z klientem wewnętrznym:
- prowadzenie (udzielanie) konsultacji z klientem wewnętrznym,
- prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną/klientem,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości związanej z zakresem zadań stanowiska,
- udział w spotkaniach organizowanych przez przełożonego,
- udział w spotkaniach z organizatorem usługi oraz udziału w uzgodnionych z nim działaniach związanych z rozwojem usługi,
- aktualizowanie oferty pomocowej,
- udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów
Wymagania obowiązkowe
- zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w drodze rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje, co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub co najmniej wykształcenie średnie, szkolenie w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje, co najmniej 3 letni staż pracy z dziećmi lub rodziną,
- znajomości Ustawy o pomocy społecznej,
- znajomość Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- znajomość Ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci
- znajomość Ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem"
- bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy,
- umiejętność diagnozy i konsultowania indywidualnych planów pomocy,
- wiedza i umiejętność z zakresu psychoedukacyjnej pracy z jednostką i system rodzinny,
- umiejętność współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin,
- wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
- bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej,
- umiejętność działania w warunkach zmian, dobra umiejętność obsługi komputera (pakiet MS Office),
- umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom otoczeniu w stopniu dobrym w zmieniającym się otoczeniu
- wysoki poziom zaangażowania,
- wysokie poczucie odpowiedzialności,
- samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
- etyka zawodowa,
- komunikatywność,
- wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- otwartość na nowe rozwiązania,
- innowacyjność i kreatywność,
- sumienność i skrupulatność.
Wymagania dodatkowe
- 2 lata stażu pracy
- Doświadczenie w pracy jako wolontariusz,
- doświadczenie w pracy z rodziną wieloproblemową,
- doświadczenie w pracy opiekuńczo - wychowawczej,
- wiedza o metodach zarządzania pozwalająca na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR
- asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- życiorys (CV)
- list motywacyjny
- dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopie)
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona,
- oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego,
- osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są
o złożenie jego kserokopii. - Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca z klientem (rodziną) odbywa się w siedzibie Działu lub w miejscu zamieszkania klienta (rodziny).
Informacje dodatkowe:
- informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
- W przypadku rekomendacji do zatrudnienia osoba będzie zobowiązana do podpisania oświadczenia personelu projektu stanowiącego, że łączne zaangażowanie zawodowe (wynikające ze stosunku pracy, stosunku cywilnoprawnego, samozatrudnienia oraz innych forma zaangażowania w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami) zarówno w realizację wszystkich projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych i Funduszy Spójności jak i działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Wnioskodawcy oraz innych podmiotów , nie przekracza 276 godzin miesięcznie.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: Informacja o wynikach naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-07-03 15:27