Oferta: pracownik ds. działań na rzecz ochrony zdrowia pracowników

Data publikacji: 2024-06-07
Nr ref.: MOPR/35/2024
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik ds. działań na rzecz ochrony zdrowia pracowników
Informacje dodatkowe: UMOWA O PRACĘ 1 ETAT

Data rozstrzygnięcia oferty

2024-11-04

Zakres podstawowych czynności

- Dostosowywanie warunków pracy do potrzeb i możliwości konkretnego pracownika na danym stanowisku - działania profilaktyczne i interwencyjne, które mają na celu zapobieganie negatywnym zjawiskom, tj. kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, a także działania, które mają na celu zapobiegać chorobom psychosomatycznym będących efektem stresu w pracy.
- Działania mające na celu poprawę ergonomii pracy dostosowane do potrzeb konkretnych pracowników.
- Wdrażanie programów szkoleniowych i programów naprawczych minimalizujących
czynniki wpływające negatywnie na zdrowie pracowników oraz poradnictwa psychologicznego dla pracowników.
- Działania informacyjno-edukacyjne na terenie zakładu pracy w zakresie profilaktyki chorób cywilizacyjnych lub profilaktyki chorób związanych z miejscem pracy.
Ponad to:
- Współpraca w zespole w trzech obszarach:
a) przeprowadzenia pogłębionej analizy zagrożeń na stanowiskach pracy w MOPR (tzn. audyt ergonomii co najmniej 434 stanowisk), ocenę ryzyka zawodowego związanego z tymi zagrożeniami oraz opracowanie i wdrożenie programów naprawczych przyczyniających się do ich minimalizacji, co pośrednio wpłynie na wydłużenie aktywności zawodowej lub minimalizacje absencji;
b) wdrożenie działań informacyjno-edukacyjnych w zakresie profilaktyki chorób związanych z miejscem pracy oraz chorób cywilizacyjnych tym m.in.: określenie szczegółowej tematyki oraz programów szkoleniowych na podstawie wniosków z ww. analizy,
c) wdrożenie działań profilaktycznych i łagodzenia dolegliwości oraz chorób związanych z miejscem pracy i cywilizacyjnych w tym m.in.: opracowanie rekomendacji dotyczących szczegółowego zakresu wsparcia w szczególności określenia zakresu pakietów badań profilaktycznych, określenie dostosowania stanowisk pracy zwłaszcza doposażenia i innych zaleceń na podstawie wniosków z ww. analizy.
- Przygotowywanie sprawozdawczości z pracy merytorycznej w tym z udzielonego wsparcia uczestnikom projektu (np. listy obecności, potwierdzenie udzielonego wsparcia i in.) i innych wymaganych prawnie w realizacji projektu unijnego.
- Przestrzeganie Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027 w szczególności: Wytyczne dotyczące kwalifikowalności 2021-2027, Wytyczne dotyczące informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021-2027, Wytyczne dotyczące realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027

Wymagania obowiązkowe

- wykształcenie wyższe magisterskie
- co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy w zakresie wspierania pracowników;

Wymagania dodatkowe

- znajomość tematyki psychologii pracy i organizacji,
- wiedza z obszaru bezpieczeństwa i higieny pracy
- ukończone studia podyplomowe z zakresu psychologii zarządzania, profilaktyki i promocji zdrowia, profilaktyki wypalenia zawodowego
- studia/kursy z coachingu

Wymagane dokumenty

- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- W przypadku rekomendacji do zatrudnienia osoba będzie zobowiązana do podpisania oświadczenia personelu projektu stanowiącego, że łączne zaangażowanie zawodowe (wynikające ze stosunku pracy, stosunku cywilnoprawnego, samozatrudnienia oraz innych form zaangażowania o których mowa w rozdziale 6.16 Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS 2021-2027, w tym czas zaangażowania w ramach własnej działalności gospodarczej poza projektami) zarówno w realizację wszystkich projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności, jak i działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych Wnioskodawcy oraz innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Inne informacje:

Stanowisko jest dedykowane do projektu pt. "ZDROWO - ZAWODOWO. Program na rzecz niwelowania czynników negatywnie wpływających na zdrowie pracowników Urzędu Miasta Poznania oraz MOPR w Poznaniu".
Projekt ww. jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Tytuł projektu: "ZDROWO - ZAWODOWO. Program na rzecz niwelowania czynników negatywnie wpływających na zdrowie pracowników Urzędu Miasta Poznania oraz MOPR w Poznaniu"
Program: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
Priorytet: FEWP.06. Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+),
Działanie: FEWP.06.04 Wsparcie pracowników i pracodawców
Okres realizacji projektu: od 01.06.2024 do 31.05.2027.
Realizator: Miasto Poznań - Urząd Miasta Poznania/ Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu

Stanowisko jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Miejsce wykonywania pracy: Siedziba MOPR ul. Cześnikowska 18 wraz z 5 filiami na terenie miasta Poznania.
Planowane zatrudnienie od 1 lipca 2024r. do 31.05.2027r.
Proces rekrutacji może być unieważniony w przypadku niepodpisania umowy finansowej na realizację projektu.

- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na czas realizacji projektu "Zdrowo-Zawodowo". Program na rzecz niwelowania czynników negatywnie wpływających na zdrowie pracowników Urzędu Miasta Poznania oraz MOPR w Poznaniu. tj. do V.2027 r.
- rozbudowany system wynagradzania (wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz świadczenia socjalne)
- możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych
- oferujemy przyjazne warunki do godzenia życia zawodowego z rodzinnym
Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6 %.

Informacja o wyniku naboru

Załącznik_7 _Info o wynikach_ZZ_3_1.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Administrator danych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Cześnikowskiej 18, 60-330 Poznań.
Inspektor ochrony danych
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych:
1) listownie na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu, ul. Cześnikowska 18, 60-330 Poznań;
2) poprzez e-mail: iod@mopr.poznan.pl.
Cele, podstawy prawne i okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celach rekrutacyjnych na stanowisko, na które kandydat złożył ofertę, przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego i wyłonienia kandydata. Dane przetwarzane są na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej poprzez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na umieszczeniu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym przekazanym Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 4 pkt 11 RODO), do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, a następnie przez okres 3 miesięcy w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami;
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek udziału w rekrutacji. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.
Odbiorcy danych
1. Dane osobowe kandydatów nie są udostępniane innym administratorom.
2. Dane osobowe kandydatów mogą być ujawniane podmiotom, które na zlecenie i naszym imieniu świadczą usługi, np. informatyczne, rekruterskie.
Prawa osób, których dotyczą dane osobowe
Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
2) otrzymania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),
3) do sprostowania danych, które są nieprawidłowe lub niekompletne (art. 16 RODO),
4) do usunięcia danych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO),
5) do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),
6) do przenoszenia danych do innego administratora, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub umowy zawartej z tą osobą i są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),
7) do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zgodę można cofnąć w każdym momencie i bez podania przyczyny, jednakże przetwarzanie dokonane przed cofnięciem zgody, pozostaje zgodne z prawem (art. 7 ust. 3 RODO).
Aby skorzystać z wymienionych praw, osoba powinna skontaktować się z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać. Możliwość skorzystania z ww. praw będzie każdorazowo oceniana pod kątem obowiązujących przepisów.
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: sylwia mielniczek
Data wytworzenia informacji: 2024-07-05 00:00
Opis zmian: wprowadzenie informacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Sylwia Mielniczek
Data i godzina publikacji: 2024-11-04 11:42