Oferta: stanowisko ds. planowania i sprawozdań

Data publikacji: 2011-02-01
Nr ref.: MOPR/02/2011
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: stanowisko ds. planowania i sprawozdań
Informacje dodatkowe: Sekcja Planowania i Analiz, praca na etat

Data rozstrzygnięcia oferty

2011-03-03

Zakres podstawowych czynności

  • konstruowanie narzędzi, uzgadnianie sposobu sporządzania zestawień oraz pozyskiwanie danych do sprawozdań i analiz z Działów, Sekcji oraz Filii MOPR;
  • ocena zgodności danych merytoryczno-finansowych pozyskiwanych z Działów, Sekcji i Filii MOPR ze stanem faktycznym;
  • szacowanie potrzeb finansowych w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej;
  • opracowywanie planu i harmonogramu wydatków i dochodów;
  • konstruowanie budżetu zadaniowego w ujęciu klasyfikacji budżetowej;
  • wnioskowanie na podstawie prowadzonych analiz o dokonanie korekt finansowych planu wydatków i dochodów;
  • wnioskowanie o przyznanie środków z dotacji celowych budżetu państwa oraz na realizację programów osłonowych;
  • przygotowywanie zapotrzebowania finansowego na środki niezbędne do realizacji zadań pomocy społecznej z zakresu administracji rządowej;
  • wyznaczanie limitów finansowych w zakresie realizacji przez Filie MOPR zadań własnych gminy;
  • konstruowanie bilansu potrzeb;
  • opracowanie wieloletniej prognozy finansowej;
  • rozliczanie wydatków dot. poszczególnych form pomocy, w tym w zakresie przyznanych limitów;
  • monitorowanie i rozliczanie stopnia wykorzystania środków przyznanych na organizację prac społecznie - użytecznych;
  • przygotowanie zestawień służących dokonaniu przesyłu centralnych zbiorów danych do Wojewody;
  • analiza, wyznaczonych w uzgodnieniu z Dyrektorem, kosztów utrzymania jednostki w odniesieniu do przyznanego budżetu;
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i opisowych z wykonania budżetu, w tym w ujęciu zadaniowym;
  • sporządzanie sprawozdań merytoryczno - finansowych z realizacji zadań statutowych MOPR;
  • sporządzenie sprawozdania z dokonanych umorzeń wierzytelności oraz udzielonych ulg w spłacie należności związanych z realizacją  świadczeń pomocy społecznej;
  • wczytywanie danych sprawozdawczych do elektronicznego systemu gSac;
  • konstruowanie narzędzi, uzgadnianie sposobu sporządzania zestawień oraz pozyskiwania danych do analiz z programu TT Pomoc;

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: socjologia, politologia, ekonomia, praca socjalna, zdrowie publiczne;
  • znajomość i umiejętność zastosowania oraz interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej,
  • bardzo dobra znajomość zasad i procedur przyznawania świadczeń realizowanych przez MOPR oraz źródeł ich finansowania
  • dobra znajomość zasad i metod przeprowadzania badań statystycznych
  • biegła umiejętność analizy i oceny danych
  • dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, Power Point
  • umiejętność przygotowania prezentacji multimedialnych
  • umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
  • efektywna praca w warunkach stresu

Wymagania dodatkowe

  • doświadczenie w jednostkach administracji publicznej, w tym w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej;
  • doświadczenie w zakresie prowadzenia analizy i oceny danych;
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Informacja o wyniku naboru

Info o wynikach MOPR_02_2011.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2011-03-03 15:41