Oferta: zastępca dyrektora ds. opieki zastępczej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji
Data publikacji: 2015-03-30
Nr ref.: MOPR/13/2015
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: zastępca dyrektora ds. opieki zastępczej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji
Informacje dodatkowe: MOPR W POZNANIU, UMOWA O PRACĘ
Data rozstrzygnięcia oferty
2015-04-27
Zakres podstawowych czynności
- nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych
- nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podległym komórkom organizacyjnym,
- zatwierdzanie projektów programów i planów pracy podległych komórek organizacyjnych,
- ocena stopnia i prawidłowości realizacji zadań przez podległe komórki organizacyjne,
- inicjowanie i wdrażanie zmian organizacyjnych w podległych komórkach organizacyjnych,
- reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich,
- dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez dyrektora Ośrodka,
- załatwienie indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień otrzymanych od Prezydenta Miasta Poznania,
- załatwianie innych indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, nie należących do zadań
z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień udzielonych przez Prezydenta Miasta Poznania lub Dyrektora Ośrodka - rozpatrywanie skarg i wniosków odnoszących się do działań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,
- dokonywanie okresowych ocen pracowników oraz kontrola wykonywania zaleceń z nich wynikających; motywowanie podległych pracowników,
- ocena pracy i składanie wniosków do dyrektora o przeszeregowanie, nagradzanie albo karanie podległych pracowników oraz opiniowanie w/w wniosków składanych przez kierowników podległych komórek organizacyjnych,
- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
- ciągłe podnoszenie poziomu usług w stosunku do klienta wewnętrznego i zewnętrznego, ciągłe monitorowanie i zgłaszanie zmian do Regulaminu Organizacyjnego MOPR oraz kart stanowisk pracy,
- organizowanie narad i szkoleń wewnętrznych,
- wyczulenie na redukcję zbędnych kosztów działania, zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy nakładami a efektami każdego działania,
- przyjmowanie mieszkańców Miasta Poznania w sprawach skarg i wniosków w zakresie obejmującym działalność MOPR,
- nadzór nad przygotowywaniem procedur załatwiania powierzonych do realizacji zadań przez podległych pracowników,
- udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
- przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
- realizacja zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w zakresie określonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania,
- nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ośrodku,
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- 5 lat stażu pracy,
- doświadczenie w jednostkach administracji publicznej - 3 lata,
- doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi - 3 lata,
- bardzo dobra umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
- wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników,
- wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
- umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
- umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu,
- umiejętność prowadzenia negocjacji,
- umiejętność działania w warunkach zmian,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom
w zmieniającym się otoczeniu, - wiedza z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o dostępie do informacji publicznej aktów wewnętrznych jednostki,
- bardzo dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw: o pomocy społecznej, o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, o dostępie do informacji publicznej, kodeksu postępowania administracyjnego,
- wiedza z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z obowiązującymi aktami wykonawczymi,
- wiedza z zakresu ustawy o ochronie danych osobowych z obowiązującymi aktami wykonawczymi,
- dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, przeglądarki internetowej,
- umiejętność wykreowania zgodnej z standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- umiejętność wystąpień publicznych, prowadzenia spotkań, prezentacji,
- wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, zdolności przywódcze, etyka zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, komunikatywność, rzetelność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność
Wymagania dodatkowe
- studia podyplomowe z zakresu organizacji pomocy społecznej,
- studia podyplomowe z zakresu ochrony danych osobowych,
- kurs z budowania zespołu pracowników
- kurs negocjacji,
- posiadanie i wykorzystywanie wiedzy o metodach zarządzania pozwalający na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR w Poznaniu,
- umiejętność myślenia w szerokiej i dalekiej perspektywie w celu przeciwdziałania długookresowych trendów oraz identyfikacji strategicznych priorytetów,
- gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
- asertywność,
- empatia.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie wyższe (kserokopie)
- Dokumenty poświadczające staż pracy (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymaga prowadzenia uzgodnień, pozyskiwania i wymiany informacji,
- praca i stanowisko pracy nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, istnieje potrzeba przemieszczania się po schodach (brak windy) i między budynkami,
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2015-04-27 14:24