Oferta: zastępca dyrektora ds. opieki zastępczej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji

Data publikacji: 2015-03-30
Nr ref.: MOPR/13/2015
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: zastępca dyrektora ds. opieki zastępczej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji
Informacje dodatkowe: MOPR W POZNANIU, UMOWA O PRACĘ

Data rozstrzygnięcia oferty

2015-04-27

Zakres podstawowych czynności

  • nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych
  • nadzorowanie realizacji  zadań powierzonych podległym komórkom organizacyjnym,
  • zatwierdzanie projektów programów i planów pracy podległych komórek organizacyjnych,
  • ocena stopnia i prawidłowości realizacji zadań przez podległe komórki organizacyjne,
  • inicjowanie i wdrażanie zmian organizacyjnych w podległych komórkach organizacyjnych,
  • reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich,
  • dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez dyrektora Ośrodka,
  • załatwienie indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień otrzymanych od Prezydenta Miasta Poznania,
  • załatwianie innych indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, nie należących do zadań
    z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień udzielonych przez Prezydenta Miasta Poznania lub Dyrektora Ośrodka
  • rozpatrywanie skarg i wniosków odnoszących się do działań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,
  • dokonywanie okresowych ocen pracowników oraz kontrola wykonywania zaleceń z nich wynikających; motywowanie podległych pracowników,
  • ocena pracy i składanie wniosków do dyrektora o przeszeregowanie, nagradzanie albo karanie podległych pracowników oraz opiniowanie w/w wniosków składanych przez kierowników podległych komórek organizacyjnych,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
  • ciągłe podnoszenie poziomu usług w stosunku do klienta wewnętrznego i zewnętrznego, ciągłe monitorowanie i zgłaszanie zmian do Regulaminu Organizacyjnego MOPR oraz kart stanowisk pracy,
  • organizowanie narad i szkoleń wewnętrznych,
  • wyczulenie na redukcję  zbędnych kosztów działania, zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy nakładami a efektami każdego działania,
  • przyjmowanie mieszkańców Miasta Poznania w sprawach skarg i wniosków w zakresie obejmującym działalność MOPR,
  • nadzór nad przygotowywaniem procedur załatwiania powierzonych do realizacji zadań przez podległych pracowników,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
  • realizacja zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej w zakresie określonym zarządzeniem Prezydenta Miasta Poznania,
  • nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z ochroną danych osobowych w Ośrodku,

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe magisterskie,
  • 5 lat stażu pracy,
  • doświadczenie w jednostkach administracji publicznej - 3 lata,
  • doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi - 3 lata,
  • bardzo dobra umiejętność zaangażowania się w tworzenie  pozytywnego wizerunku MOPR,
  • wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
  • umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu,
  • umiejętność prowadzenia negocjacji,
  • umiejętność działania w warunkach zmian,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom
    w zmieniającym się otoczeniu,
  • wiedza z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji społecznej i zawodowej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o dostępie do informacji publicznej aktów wewnętrznych jednostki,
  • bardzo dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw: o pomocy społecznej, o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, o dostępie do informacji publicznej, kodeksu postępowania administracyjnego,
  • wiedza z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z obowiązującymi aktami wykonawczymi,
  • wiedza z zakresu ustawy  o ochronie danych osobowych z obowiązującymi aktami wykonawczymi,
  • dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, przeglądarki internetowej,
  • umiejętność wykreowania zgodnej z standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • umiejętność wystąpień publicznych, prowadzenia spotkań, prezentacji,
  • wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, zdolności przywódcze, etyka zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, komunikatywność, rzetelność, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność

Wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe z zakresu organizacji pomocy społecznej,
  • studia podyplomowe z zakresu ochrony danych osobowych,
  • kurs z budowania zespołu pracowników
  • kurs negocjacji,
  • posiadanie i wykorzystywanie wiedzy o metodach zarządzania pozwalający na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR w Poznaniu,
  • umiejętność myślenia w szerokiej i dalekiej perspektywie w celu przeciwdziałania długookresowych trendów oraz identyfikacji strategicznych priorytetów,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
  • asertywność,
  • empatia.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie wyższe (kserokopie)
  • Dokumenty poświadczające staż pracy (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń biurowych, wymaga prowadzenia uzgodnień, pozyskiwania i wymiany informacji,
  • praca i stanowisko pracy nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo, istnieje potrzeba przemieszczania się po schodach (brak windy) i między budynkami,

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-13-2015.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2015-04-27 14:24