Oferta: zastępcy dyrektora mopr ds. opieki zastępczej, domów pomocy społecznej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji.
Data publikacji: 2008-09-25
Nr ref.: MOPR/56/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: zastępcy dyrektora mopr ds. opieki zastępczej, domów pomocy społecznej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji.
Informacje dodatkowe: praca na etat
Data rozstrzygnięcia oferty
2008-10-31
Zakres podstawowych czynności
nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych,
nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podległym komórkom organizacyjnym,
ocena stopnia i prawidłowości realizacji zadań przez podległe komórki organizacyjne,
inicjowanie i wdrażanie zmian organizacyjnych w podległych komórkach organizacyjnych,
reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich,
dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez dyrektora Ośrodka,
załatwianie indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień otrzymanych od Prezydenta Miasta Poznania,
załatwianie innych indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, nie należących do zadań z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień udzielonych przez prezydenta Miasta Poznania lub Dyrektora Ośrodka,
rozpatrywanie skarg i wniosków odnoszących się do działań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,
dokonywanie okresowych ocen pracowników oraz kontrola wykonywania zaleceń z nich wynikających,
przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
ciągłe podnoszenie poziomu usług w stosunku do klienta wewnętrznego
i zewnętrznego,ciągłe monitorowanie i zgłaszanie zmian do regulaminu Organizacyjnego MOPR oraz kart stanowisk pracy,
organizowanie narad i szkoleń wewnętrznych,
wyczulenie na redukcję zbędnych kosztów działania, zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy nakładami a efektami każdego działania,
przyjmowanie mieszkańców Miasta Poznania w sprawach skarg i wniosków
w zakresie obejmującym działalność MOPR,nadzór nad przygotowywaniem procedury załatwienia powierzonych do realizacji zadań przez podległych pracowników,
wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy i powiatu,
prowadzenie spraw i zawieranie umów związanych finansowaniem zadań realizowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotyczących uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym
na podstawie odrębnych przepisów, likwidacji barier architektonicznych
w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych, tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej.
Wymagania obowiązkowe
wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: praca socjalna, socjologia, pedagogika, politologia, psychologia, nauki o rodzinie, prawo,
staż pracy nie mniejszy niż 5 lat,
doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej co najmniej 3 lata,
doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej co najmniej 3 lata,
doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi co najmniej 3 lata,
bardzo dobra umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników,
wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu
umiejętność prowadzenia negocjacji,
umiejętność działania w warunkach zmian,
umiejętność dostosowania zachowania do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
wiedza z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji społecznej
i zawodowej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego, aktów wewnętrznych jednostki,bardzo dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw
o pomocy społecznej, o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego,dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, przeglądarki internetowej,
umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
znajomość strategii, polityki jakości i celów Miasta Poznania oraz polityki i celów jakości MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
umiejętność wystąpień publicznych, prowadzenia spotkań, prezentacji.
Wymagania dodatkowe
studia podyplomowe związane z organizacją pomocy społecznej,
kurs z budowania zespołu pracowników oraz negocjacji,
doświadczenie w jednostkach administracji publicznej,
posiadanie i wykorzystywanie wiedzy o metodach zarządzania pozwalających
na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR,znajomość języka angielskiego na poziomie średnim.
Wymagane dokumenty
Życiorys (CV)
List motywacyjny
Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-10-31 09:04