Oferta: pedagog

Data publikacji: 2017-07-13
Nr ref.: MOPR/49/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pedagog
Informacje dodatkowe: DZIAŁ WSPARCIA SPECJALISTYCZNEGO / UMOWA O PRACĘ / PEŁEN ETAT

Data rozstrzygnięcia oferty

2017-08-11

Zakres podstawowych czynności

  • Dokonywanie pedagogicznej diagnozy rodzin,
  •  Prowadzenie indywidualnej pracy o charakterze prewencyjnym z rodzinami wymagającymi wsparcia pedagogicznego,
  •  Udzielanie (prowadzenie) porad specjalistycznych osobom i rodzinom, które mają trudność lub wykazują potrzebę wsparcia w rozwiązywaniu swoich problemów życiowych (szczególnie opiekuńczo - wychowawczych) bez względu na posiadany dochód,
  •  Świadczenie (prowadzenie ) poradnictwa rodzinnego, które obejmuje szeroko rozumiane problemy funkcjonowania rodziny, w tym problemy wychowawcze i opiekuńcze w rodzinach naturalnych i zastępczych oraz problemy opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym,
    • Prowadzenie (udzielanie) konsultacji z pracownikami socjalnymi w zakresie poradnictwa rodzinnego,
    • Środowiskowe wizyty pedagoga,
    • Realizowanie działań z zakresu interwencji kryzysowej na rzecz dzieci i rodzin,
    • Prowadzenie działań w zakresie przypadków przemocy wobec dzieci,
    • · Współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozarządowymi w celu rozwiązywania problemów funkcjonowania rodzin, w tym problemów opiekuńczo - wychowawczych w rodzinie,
    • · Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości związanej z zakresem zadań stanowiska,
    •  Udział w spotkaniach organizowanych przez przełożonego,
    •  Udział w spotkaniach z organizatorem usługi oraz udział w uzgodnionym z nim działaniach związanych
      z rozwojem usługi,
    •  Aktualizowanie oferty pomocowej,
      • Udział w szkoleniach w sytuacji zmian przepisów,

Wymagania obowiązkowe

  • Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika,
  • 3 lata stażu pracy,
  • Znajomość Ustawy o pomocy społecznej,
  • Wiedza i umiejętność działania w interesie dziecka i rodziny,
  • Wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  •  Podstawowa znajomość KPA w zakresie postępowania administracyjnego,
    • Umiejętność stosowania przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań,
    • Umiejętność obsługi programów Word,
    • Wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
    •  Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
      • Umiejętność organizacji pracy,
      • Umiejętność pracy w zespole,
      • Wysoki poziom umiejętności angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
      • Wysokie poczucie odpowiedzialności,
      • Wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
      • Etyka zawodowa,
      • Wysoki poziom zaangażowania,
      • Komunikatywność,
      • Otwartość na nowe rozwiązania,
      • Samodzielność i elastyczność w realizacji zadań,
      • Innowacyjność i kreatywność,
      • Sumienność i skrupulatność.

Wymagania dodatkowe

  •  Studia podyplomowe (uzupełnienie wykształcenia) w zakresie pracy z rodziną, metod pracy pedagogicznej, terapii rodzinnej,
    • Kurs zachowań asertywnych,
    • Trening interpersonalny,
    • Kurs komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
    • Kurs mediacji,
    • Kurs negocjacji,
    • 3 lata doświadczenia w pracy z indywidualnym przypadkiem,
    • 3 lata doświadczenia w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
    • Ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
    • Umiejętność realizacji projektów terapeutycznych,
  •  Umiejętność prowadzenia spotkań, znajomość programu komputerowego Excel, umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji.
  •  Gotowość do podnoszenia kwalifikacji
  •  Empatia
  •  Asertywność

Wymagane dokumenty

  •  Życiorys (CV)
  •  List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów)
  • Dokument potwierdzający wymagany staż pracy
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  •  Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
    •  Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa na miejscu w siedzibie Działu Wsparcia Specjalistycznego oraz w środowisku zamieszkania klienta MOPR,
  • praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-49-2017.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Informacja o wynikach naboru (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-08-11 12:06