Oferta: pracownik socjalny

Data publikacji: 2014-03-31
Nr ref.: MOPR/14/2014
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: FILIA MOPR W POZNANIU, 0,5 ETATU/PRACA NA ZASTĘPSTWO

Data rozstrzygnięcia oferty

2014-05-06

Zakres podstawowych czynności

  • diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania,
  • udział w prowadzeniu postępowań administracyjnych w sprawach związanych z realizacją świadczeń, skierowaniem do środowiskowych domów samopomocy, centrów integracji społecznej, udzielania pomocy uchodźcom,
  • przeprowadzanie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych przez MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
  • wprowadzanie danych do programu TT Pomoc,
  • prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności, w tym stosowanie narzędzi aktywizacyjnych, a w szczególności kontraktu socjalnego,
  • współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania,
  • inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych w rejonie działania i prowadzenie pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
  • inicjowanie i podejmowanie działań służących wzmacnianiu potencjału społeczności lokalnej poprzez zwiększanie uczestnictwa jednostek i grup w rozwiązywaniu własnych problemów,
  • prowadzenie dokumentacji rozpoznanych środowisk,
  • przygotowanie danych do sprawozdań z wykonania powierzonych zadań,
  • ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
  • reprezentowanie interesów klientów z rejonu działania,
  • dokonywanie działań w ramach Instrukcji dotyczącej trybu postępowania w zakresie windykacji należności klientów MOPR.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie w zawodzie pracownika socjalnego zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
  • znajomość KPA w stopniu dobrym,
  • wysoki poziom umiejętności stosowania przepisów prawa niezbędnych do realizacji zadań,
  • umiejętność obsługi programu Word,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • umiejętność prac w zespole,
  • wysoki poziom umiejętności angażowania się w tworzenia pozytywnego wizerunku MOPR.
  • Wysokie poczucie odpowiedzialności, etyk zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta, wysoki poziom zaangażowania, komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, innowacyjność i kreatywność, sumienność i skrupulatność.

Wymagania dodatkowe

  • ukończony kurs profesjonalnej obsługi klienta oraz kurs obsługi komputera,
  • 1 rok stażu pracy,
  • doświadczenie w pracy w zespole,
  • doświadczenie w pracy jako wolontariusz,
  • doświadczenie w pracy w punkcji obsługi klienta,
  • doświadczenie w pracy administracyjno - biurowej,
  • doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
  • odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej,
  • umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa na miejscu w siedzibie Filii oraz w środowisku zamieszkanie klienta MOPR,
  • praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
  • Pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się ona w gronie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję. Kandydat, który zamierza skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-14-2014.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2014-05-06 15:24