Oferta: pracownik socjalny

Data publikacji: 2014-05-23
Nr ref.: MOPR/28/2014
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: FILIA NOWE MIASTO (SPECJALISTYCZNY ZESPÓŁ PRACY SOCJALNEJ Z OSOBAMI BEZDOMNYMI), PRACA NA ZASTĘPSTWO

Data rozstrzygnięcia oferty

2014-09-04

Zakres podstawowych czynności

  • diagnozowanie i analizowania potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania dotkniętych problemem bezdomności,
  • udział w prowadzeniu postępowań administracyjnych w sprawach związanych z realizacją świadczeń na rzecz osób bezdomnych, skierowaniem do środowiskowych domów samopomocy, centrów integracji społecznej, udzielanie pomocy uchodźcom,
  • prowadzenie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych w MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacji pomocy społecznej,
  • wprowadzanie danych do programu TT Pomoc,
  • prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami dotkniętymi problemem bezdomności w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności, w tym stosowanie narzędzi aktywacyjnych, a w szczególności kontraktu socjalnego lub indywidualnych programów wychodzenia z bezdomności,
  • współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania wynikających z realizowanych Programów,
  • działania zmierzające do zapewnienia schronienia, posiłku i niezbędnego ubrania w przypadku osób/rodzin tego pozbawionych,
  • współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania jak i rozwiązywania problemów bezdomności na terenie miasta Poznania,
  • inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych, z zakresu bezdomności
    w rejonie działania i prowadzenia pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
  • prowadzenie dokumentacji rozpoznanych środowisk,
  • sporządzenie sprawozdań  w zakresie powierzonych zadań,
  • ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
  • reprezentowanie interesów klientów z rejonu działania,
  • dokonywanie działań w ramach Instrukcji dotyczącej  trybu postępowania w zakresie windykacji należności klientów MOPR.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie w zawodzie pracownika socjalnego zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego,
  • wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej i KPA,
  • dobra umiejętność obsługi programu Word,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom umiejętności angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
  • wysokie poczucie odpowiedzialności, etyka zawodowa, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, wysoki poziom zaangażowania, komunikatywność, otwartość na nowe rozwiązania, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, innowacyjność kreatywność, sumienność, skrupulatność.
  • wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • bardzo dobra umiejętność organizacji pracy, w tym umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom zaangażowania oraz umiejętności obsługo klienta,
  • sumienność oraz otwartość na nowe rozwiązania,
  • komunikatywność.

Wymagania dodatkowe

  • ukończony kurs profesjonalnej obsługi klienta oraz kurs obsługi komputera,
  • doświadczenie w pracy w zespole - 1 rok,
  • doświadczenie w pracy jako wolontariusz - 1 rok,
  • doświadczenie w punkcie obsługi klienta - 1 rok,
  • doświadczenie w pracy administracyjno - biurowej - 1 rok,
  • doświadczenie w jednostkach organizacji pomocy społecznej - 1 rok,
  • odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji, empatia, asertywność.

Wymagane dokumenty

  • życiorys (CV)
  • list motywacyjny
  • dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz kserokopie suplementów)
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • praca biurowa na miejscu w siedzibie Filii oraz w środowisku zamieszkanie klienta MOPR,
  • praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

  • informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
  • pierwszeństwo w zatrudnieniu na stanowiskach urzędniczych, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych, przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile znajduje się ona w gronie nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów wyłonionych przez komisję. Kandydat, który zamierza skorzystać z wyżej wymienionego uprawnienia, jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami, kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-28-2014.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2014-09-04 13:52