Oferta: pracownik socjalny

Data publikacji: 2007-11-05
Nr ref.: MOPR/43/2007
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: Filia Stare Miasto - praca na zastępstwo oraz Filia Jeżyce- praca na zastępstwo

Data rozstrzygnięcia oferty

2008-01-07

Zakres podstawowych czynności

  • diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń,
  • prowadzenie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych przez MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
  • wprowadzanie danych do programu Dar-Pomost,
  • prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności,
  • zawieranie kontraktu socjalnego z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej w celu jej rozwiązania,
  • współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania,
  • inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych w rejonie działania i prowadzenie pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
  • prowadzenie dokumentacji rozpoznanych środowisk,
  • ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
  • reprezentowanie interesów klienta z rejonu,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego wynikających z zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną,
  • przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,
  • czynności wynikające z przyjętych w MOPR procesów i podprocesów SZJ zgodnego z normą ISO 9001:2000 i Instrukcji dot. realizacji zadań z zakresu przemocy w rodzinie.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie średnie w zawodzie pracownika socjalnego,
  • znajomość KPA i aktów wewnętrznych jednostki w stopniu dobrym,
  • wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej,
  • dobra umiejętność obsługi programów Word, Dar- Pomost,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • znajomość strategii MP polityki jakości i celów oraz polityki i celów jakościowych MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom umiejętności angażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,
  • wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • etyka zawodowa, zwłaszcza wysoki poziom kultury osobistej,
  • wysoki poziom zaangażowania,
  • komunikatywność,
  • otwartość na nowe rozwiązania,
  • samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
  • innowacyjność i kreatywność,
  • sumienność i skrupulatność.

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie wyższe zawodowe / wyższe magisterskie,
  • podwyższenie kwalifikacji na jednym z kierunków: praca socjalna lub pedagogika, psychologia, socjologia, politologia, nauki o rodzinie o specjalności praca socjalna,
  • podwyższanie kwalifikacji: specjalizacja zawodowa I i II stopnia w zawodzie pracownika socjalnego,
  • kurs profesjonalnej obsługi klienta,
  • kurs obsługi komputera,
  • doświadczenie zawodowe - 1 rok,
  • doświadczenie w pracy w zespole - 1 rok,
  • doświadczenie w pracy jako wolontariusz - 1 rok,
  • doświadczenie w punkcie obsługi klienta - 1 rok,
  • doświadczenie w pracy administracyjno - biurowej - 1 rok,
  • doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej - 1 rok,
  • odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej,
  • umiejętność prowadzenia spotkań i prezentacji,
  • pożądana podstawowa znajomość języka angielskiego,
  • gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
  • empatia,
  • asertywność,
  • umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

Informacja o wyniku naboru

informacja o wynikach naboru MOPR 43 2007.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-01-07 16:29