Oferta: pracownik socjalny
Data publikacji: 2008-02-26
Nr ref.: MOPR/08/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: 5 etatów
Data rozstrzygnięcia oferty
2008-05-12
Zakres podstawowych czynności
- diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń,
- przeprowadzenie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych przez MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
- prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności,
- zawieranie kontraktu socjalnego z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej w celu jej rozwiązania,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania,
- inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych w rejonie działania i prowadzenie pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
- prowadzenie dokumentacji rozpoznanych środowisk,
- ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
- reprezentowanie interesów klienta z rejonu działania.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie średnie w zawodzie pracownika socjalnego,
- wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej,
- dobra umiejętność obsługi programów Word,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
- bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom umiejętności społecznych.
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe zawodowe / magisterskie,
- podwyższanie kwalifikacji na jednym z kierunków: praca socjalna lub pedagogika, psychologia, socjologia, politologia, nauki o rodzinie o specjalności praca socjalna,
- podwyższanie kwalifikacji: specjalizacja zawodowa I i II stopnia w zawodzie pracownika socjalnego,
- kurs profesjonalnej obsługi klienta,
- kurs obsługi komputera,
- doświadczenie zawodowe w pracy w zespole, w punkcie obsługi klienta, jako wolontariusz, w jednostkach organizacji pomocy społecznej lub w pracy
administracyjno - biurowej - 1 rok, - odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
Informacja o wyniku naboru
informacja o wynikach naboru.doc
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-05-12 15:02