Oferta: pracownik socjalny

Data publikacji: 2008-02-26
Nr ref.: MOPR/08/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny
Informacje dodatkowe: 5 etatów

Data rozstrzygnięcia oferty

2008-05-12

Zakres podstawowych czynności

  • diagnozowanie i analizowanie potrzeb osób i rodzin zamieszkałych w rejonie działania,
  • prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach świadczeń,
  • przeprowadzenie wywiadów rodzinnych (środowiskowych) na potrzeby prowadzonych przez MOPR postępowań administracyjnych oraz na rzecz zewnętrznych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
  • prowadzenie pracy socjalnej z osobami i rodzinami w celu rozwinięcia i wzmocnienia ich aktywności i samodzielności,
  • zawieranie kontraktu socjalnego z osobami lub rodzinami znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej w celu jej rozwiązania,
  • współdziałanie z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania,
  • inicjowanie sposobów rozwiązywania problemów społecznych w rejonie działania i prowadzenie pracy socjalnej ze społecznością lokalną,
  • prowadzenie dokumentacji rozpoznanych środowisk,
  • ocena skuteczności podjętych działań i zastosowanych form pomocy,
  • reprezentowanie interesów klienta z rejonu działania.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie średnie w zawodzie pracownika socjalnego,
  • wysoki poziom umiejętności zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej,
  • dobra umiejętność obsługi programów Word,
  • wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
  • umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy,
  • bardzo dobra umiejętność pracy w zespole,
  • wysoki poziom umiejętności społecznych.

Wymagania dodatkowe

  • wykształcenie wyższe zawodowe / magisterskie,
  • podwyższanie kwalifikacji na jednym z kierunków: praca socjalna lub pedagogika, psychologia, socjologia, politologia, nauki o rodzinie o specjalności praca socjalna,
  • podwyższanie kwalifikacji: specjalizacja zawodowa I i II stopnia w zawodzie pracownika socjalnego,
  • kurs profesjonalnej obsługi klienta,
  • kurs obsługi komputera,
  • doświadczenie zawodowe w pracy w zespole, w punkcie obsługi klienta, jako wolontariusz, w jednostkach organizacji pomocy społecznej lub w pracy
    administracyjno - biurowej - 1 rok,
  • odbyte praktyki zawodowe w ośrodku pomocy społecznej,
  • ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

Informacja o wyniku naboru

informacja o wynikach naboru.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-05-12 15:02