Oferta: pracownik socjalny ds. rodzinnej pieczy zastępczej

Data publikacji: 2021-06-30
Nr ref.: MOPR/38/2021
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: pracownik socjalny ds. rodzinnej pieczy zastępczej
Informacje dodatkowe: DZIAŁ OPIEKI ZASTĘPCZEJ / UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE

Data rozstrzygnięcia oferty

2021-11-24

Zakres podstawowych czynności

- Prowadzenie postępowań z zakresu świadczeń dotyczących pieczy zastępczej w tym dodatku wychowawczego,

- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z rodzinami zastępczymi (pozostałych na dotychczasowych zasadach)

- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z pełnoletnimi wychowankami pieczy zastępczej (pozostałych na dotychczasowych zasadach), w tym na prośbę innych powiatów,

- Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych z pełnoletnimi wychowankami domów pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, schronisk dla nieletnich, zakładów poprawczych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii zapewniających całodobową opiekę i młodzieżowych ośrodków wychowawczych, w tym na prośbę innych powiatów,

- Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych dla rodzin zastępczych i pełnoletnich wychowanków,

- Monitorowanie zmian mających wpływ na wysokość świadczeń,

- Wydawanie zaświadczeń dot. przyznanych świadczeń,

- Opisywanie dokumentów dot. przyznania i wypłat świadczeń,

- Prowadzenie spraw związanych z egzekucją nienależenie pobranych świadczeń,

- Realizacja przedsięwzięć związanych z udzieleniem pomocy w integracji ze środowiskiem osobom opuszczającym pieczę zastępczą,

- Bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym w sprawach dotyczących dzieci umieszczonych w rodzinnej pieczy zastępczej,

- Współtworzenie list płatniczych,

- Wspieranie pracowników socjalnych w podejmowaniu działań interwencyjnych na rzecz klientów,

- Koordynacja zadań realizowanych przez komórkę organizacyjną we współpracy z innymi podmiotami (realizacja programów i projektów)

Wymagania obowiązkowe

- wykształcenie w zawodzie pracownika socjalnego zgodne z wymogami prawnymi do wykonywania zawodu pracownika socjalnego

- znajomość oraz umiejętność stosowania i interpretacji przepisów z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy społecznej, KPA,

- znajomość zagadnień dotyczących klientów pomocy społecznej,

- umiejętność planowania i organizowania pracy własnej

- wysoki poziom umiejętności społecznych, w szczególności: komunikacji, asertywnego zachowania, nastawienia na współpracę

Wymagania dodatkowe

- 2 lata stażu pracy

- 1 rok pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,

- Dodatkowe kwalifikacje związane z realizacją zadań w ramach systemu wspierania rodzin i pieczy zastępczej

Wymagane dokumenty

- Podpisany życiorys (CV)

- Podpisany list motywacyjny

- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów oraz suplementy do dyplomów)

- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)

- Podpisane oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe

- Podpisane oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

- praca biurowa na miejscu w siedzibie Ośrodka oraz w środowisku zamieszkanie klienta MOPR,

- praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.

Informacje dodatkowe:

- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.

- Istnieje możliwość zatrudnienia w mniejszym wymiarze etatu.

- stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę

- rozbudowany system wynagradzania (płaca podstawowa, stażowe, premie kwartalne, nagrody, dodatki, 13stą pensję oraz świadczenia socjalne)

- możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych (szkolenia, superwizje)

- możliwość zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu pracy

- urozmaicony charakter wykonywanej pracy (praca biurowa na miejscu w siedzibie Ośrodka i praca w środowisku zamieszkania klienta)

Informacja o wyniku naboru

Załącznik_7a_Informacja o wynikach naboru w przypadku nie wyłonienia kandydata na stanowisko pracy_27.07.10.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Administrator danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu, z siedzibą w Poznaniu przy ul. Cześnikowskiej 18, 60-330 Poznań.

Inspektor ochrony danych

W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem ochrony danych:

1) listownie na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Poznaniu, ul. Cześnikowska 18, 60-330 Poznań;

2) poprzez e-mail: iod@mopr.poznan.pl.

Cele, podstawy prawne i okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celach rekrutacyjnych na stanowisko, na które kandydat złożył ofertę, przez okres niezbędny do przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego i wyłonienia kandydata. Dane przetwarzane są na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO), a w pozostałym zakresie na podstawie zgody kandydata wyrażonej poprzez wyraźne działanie potwierdzające, polegające na umieszczeniu tych danych w zgłoszeniu aplikacyjnym przekazanym Administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. a) w zw. z art. 4 pkt 11 RODO), do momentu zakończenia procesu rekrutacyjnego, a następnie przez okres 3 miesięcy w celu obrony przed ewentualnymi roszczeniami;

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek udziału w rekrutacji. Konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości rozpatrzenia wniosku.

Odbiorcy danych

1. Dane osobowe kandydatów nie są udostępniane innym administratorom.

2. Dane osobowe kandydatów mogą być ujawniane podmiotom, które na zlecenie i naszym imieniu świadczą usługi, np. informatyczne, rekruterskie.

Prawa osób, których dotyczą dane osobowe

Każda osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:

1) dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),

2) otrzymania kopii danych (art. 15 ust. 3 RODO),

3) do sprostowania danych, które są nieprawidłowe lub niekompletne (art. 16 RODO),

4) do usunięcia danych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO),

5) do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO),

6) do przenoszenia danych do innego administratora, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub umowy zawartej z tą osobą i są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO),

7) do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. Zgodę można cofnąć w każdym momencie i bez podania przyczyny, jednakże przetwarzanie dokonane przed cofnięciem zgody, pozostaje zgodne z prawem (art. 7 ust. 3 RODO).

Aby skorzystać z wymienionych praw, osoba powinna skontaktować się z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać. Możliwość skorzystania z ww. praw będzie każdorazowo oceniana pod kątem obowiązujących przepisów.

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Martyna Materna
Data wytworzenia informacji: 2021-11-24 00:00
Opis zmian: Informacja o zakończeniu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2021-11-24 14:23