Oferta: psycholog/terapeuta
Data publikacji: 2017-04-12
Nr ref.: MOPR/22/2017
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: psycholog/terapeuta
Informacje dodatkowe: DZIAŁ WSPARCIA SPECJALISTYCZNEGO/UMOWA O PRACĘ W ZASTĘPSTWIE/ ¾ ETATU
Data rozstrzygnięcia oferty
2017-05-31
Zakres podstawowych czynności
- Czynności w zakresie pracy z rodziną/klientem:
- Prowadzenie konsultacji (diagnozowanie sytuacji życiowej i psychologicznej, ustalanie i realizacja celów współpracy),
- Udzielanie pomocy psychologicznej, pedagogicznej, w zakresie pomocy indywidualnej (poradnictwo, motywowanie, interwencja w kryzysie, psychoedukacja, psychoterapia) oraz pomocy grupowej (rekrutowanie na zajęcia grupowe, prowadzenie grup, ewaluacja),
- Prowadzenie dokumentacji pracy z rodziną/klientem zgodnie z zatwierdzonymi formularzami,
- Prowadzenie dokumentacji pracy z grupą,
- Sporządzanie miesięcznego, półrocznego i rocznego sprawozdania ze sposobów i efektów podejmowanych zadań,
- Prowadzenie działań profilaktycznych w zakresie realizacji projektu "Akademia Lidera Klasowego",
- Współpraca z innymi specjalistami, w zakresie wsparcia metodycznego dla pracowników socjalnych, planowania i realizowania działań pomocowych dla klienta, dzielenie się swoją wiedzą / umiejętnościami,
- Czynności organizacyjne oraz prowadzone we współpracy z klientem wewnętrznym:
- Prowadzenie (udzielanie) konsultacji z klientem wewnętrznym,
- Prowadzenie praktyk zawodowych,
- Mentoring,
- Wprowadzanie danych do programu TT Pomoc,
- Sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości związanej z zakresem zadań stanowiska,
- Udział w spotkaniach organizowanych przez przełożonego,
- Udział w spotkaniach z organizatorem usługi oraz udział w uzgodnionych z nim działaniach związanych
z rozwojem usługi, - Udział w superwizji grupowej organizowanej przez pracodawcę,
- Aktualizowanie oferty pomocowej,
- Udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów oraz szkoleniach wynikających z potrzeb rozwojowych.
Wymagania obowiązkowe
- Wykształcenie wyższe II na kierunku psychologia, pedagogika, socjologia,
- Znajomość Ustawy o pomocy społecznej,
- Znajomość Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- Wiedza z zakresu uzależnień, współuzależnień, problemów rodzinnych,
- Wiedza za zakresu dostępnych form pomocy oraz pracy z Klientem,
- Wiedza umożliwiająca rozpoznanie sytuacji Klienta w celi kwalifikacji do terapii krótko- lub długoterminowej lub socjoterapii bądź wskazania innej formy pomocy,
- Wiedza z zakresu procedur obowiązujących na danym stanowisku (dot. postępowania i dokumentacji),
- Umiejętności interpersonalne,
- Wysoki poziom umiejętności obsługi klienta, pracy w zespole, organizacji pracy, właściwego traktowania informacji służbowych,
- Umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom
w zmieniającym się otoczeniu w stopniu dobrym, - Umiejętności z zakresu psychoedukacyjnej pracy z jednostką i systemem rodziny,
- Umiejętność diagnozy i konstruowania indywidualnych planów pomocy,
- Umiejętności z zakresu tearapeutycznej pracy z dziećmi, osobą dorosłą i systemem rodzinnym,
- Umiejętności w zakresie organizowania i prowadzenia zajęć grupowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych współpracy ze specjalistami z różnych dziedzin,
- Wysoki poziom zaangażowania, poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
- Otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność i kreatywność, sumienność i skrupulatność.
Wymagania dodatkowe
- Ukończona szkoła psychoterapeutyczna,
- Studia podyplomowe kierunkowe,
- Uzupełnianie wykształcenia w zakresie pracy z jednostką/rodziną, metod pracy psychologicznych, terapii indywidualnej/grupowej w dowolnej ze szkół psychoterapeutycznych,
- Szkolenie z zakresu uzależnień i współuzależnieni, metod pracy grupowej,
- Szkolenia z zakresu psychologicznej pracy z jednostką i systemem rodzinnym,
- 2 lata stażu pracy psychoedukacyjnej lub terapeutycznej z rodziną lub osobami uzależnionymi,
- Umiejętność realizacji projektów terapeutycznych,
- Umiejętność prowadzenia spotkań,
- Znajomość programu Excel,
- Umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji,
- Asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie dyplomów)
- Dokument potwierdzający wymagany staż pracy
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca biurowa na miejscu w siedzibie Działu Wsparcia Specjalistycznego oraz w środowisku zamieszkania klienta MOPR,
- praca wymaga częstego przemieszczania się w terenie niezależnie od warunków atmosferycznych.
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: Informacja o zakończeniu procesu rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2017-05-31 08:27