Oferta: stanowisko ds. planowania i sprawozdań
Data publikacji: 2011-02-01
Nr ref.: MOPR/02/2011
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: stanowisko ds. planowania i sprawozdań
Informacje dodatkowe: Sekcja Planowania i Analiz, praca na etat
Data rozstrzygnięcia oferty
2011-03-03
Zakres podstawowych czynności
- konstruowanie narzędzi, uzgadnianie sposobu sporządzania zestawień oraz pozyskiwanie danych do sprawozdań i analiz z Działów, Sekcji oraz Filii MOPR;
- ocena zgodności danych merytoryczno-finansowych pozyskiwanych z Działów, Sekcji i Filii MOPR ze stanem faktycznym;
- szacowanie potrzeb finansowych w zakresie realizacji zadań pomocy społecznej;
- opracowywanie planu i harmonogramu wydatków i dochodów;
- konstruowanie budżetu zadaniowego w ujęciu klasyfikacji budżetowej;
- wnioskowanie na podstawie prowadzonych analiz o dokonanie korekt finansowych planu wydatków i dochodów;
- wnioskowanie o przyznanie środków z dotacji celowych budżetu państwa oraz na realizację programów osłonowych;
- przygotowywanie zapotrzebowania finansowego na środki niezbędne do realizacji zadań pomocy społecznej z zakresu administracji rządowej;
- wyznaczanie limitów finansowych w zakresie realizacji przez Filie MOPR zadań własnych gminy;
- konstruowanie bilansu potrzeb;
- opracowanie wieloletniej prognozy finansowej;
- rozliczanie wydatków dot. poszczególnych form pomocy, w tym w zakresie przyznanych limitów;
- monitorowanie i rozliczanie stopnia wykorzystania środków przyznanych na organizację prac społecznie - użytecznych;
- przygotowanie zestawień służących dokonaniu przesyłu centralnych zbiorów danych do Wojewody;
- analiza, wyznaczonych w uzgodnieniu z Dyrektorem, kosztów utrzymania jednostki w odniesieniu do przyznanego budżetu;
- sporządzanie sprawozdań finansowych i opisowych z wykonania budżetu, w tym w ujęciu zadaniowym;
- sporządzanie sprawozdań merytoryczno - finansowych z realizacji zadań statutowych MOPR;
- sporządzenie sprawozdania z dokonanych umorzeń wierzytelności oraz udzielonych ulg w spłacie należności związanych z realizacją świadczeń pomocy społecznej;
- wczytywanie danych sprawozdawczych do elektronicznego systemu gSac;
- konstruowanie narzędzi, uzgadnianie sposobu sporządzania zestawień oraz pozyskiwania danych do analiz z programu TT Pomoc;
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: socjologia, politologia, ekonomia, praca socjalna, zdrowie publiczne;
- znajomość i umiejętność zastosowania oraz interpretacji przepisów z zakresu ustawy o pomocy społecznej,
- bardzo dobra znajomość zasad i procedur przyznawania świadczeń realizowanych przez MOPR oraz źródeł ich finansowania
- dobra znajomość zasad i metod przeprowadzania badań statystycznych
- biegła umiejętność analizy i oceny danych
- dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, Power Point
- umiejętność przygotowania prezentacji multimedialnych
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
- efektywna praca w warunkach stresu
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie w jednostkach administracji publicznej, w tym w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej;
- doświadczenie w zakresie prowadzenia analizy i oceny danych;
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacja o wyniku naboru
Info o wynikach MOPR_02_2011.doc
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2011-03-03 15:41