Oferta: zastępca kierownika działu opieki zastępczej

Data publikacji: 2016-01-18
Nr ref.: MOPR/01/2016
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: zastępca kierownika działu opieki zastępczej
Informacje dodatkowe: UMOWA O PRACĘ

Data rozstrzygnięcia oferty

2016-02-25

Zakres podstawowych czynności

  • organizacja pracy i sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Zespołem ds. rodzinnej pieczy zastępczej,
  • zastępowanie kierownika Działu,
  • stosowanie jednoznacznych procedur załatwiania spraw eliminujących dowolność i subiektywizm przy podejmowaniu rozstrzygnięć,
  • zapewnienie jednolitej i wyczerpującej informacji o sposobie i terminie załatwiania spraw,
  • zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz kierowanej komórki,
  • bieżące współdziałanie i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi MOPR i instytucjami zewnętrznymi w zakresie zadań realizowanych przez Dział,
  • dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników oraz kontrola zaleceń z nich wynikających,
  • składanie wniosków do dyrektora o przeszeregowanie, nagradzanie i karanie podległych pracowników za pośrednictwem sprawującego nadzór zastępcy dyrektora,
  • nadzór nad aktualizacją przyjętych w MOPR procesów i podprocesów Systemu Zarządzania Jakością,
  • udział w szkoleniach w sytuacji zmiany przepisów,
  • motywowania pracowników poprzez maksymalne dostosowanie narzędzi pracy i stworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy,
  • ustalanie zadań i dokonywanie podziału pomiędzy  stanowiska pracy, w sposób gwarantujący ich równomierne obciążenie,
  • ciągłe monitorowanie oraz uaktualnianie kart stanowisk pracy,
  • organizowanie pracy w celu zapewnienia terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia spraw z zakresu zadań realizowanych przez Dział,
  • przygotowywanie propozycji do planów finansowych,
  • nadzorowanie przygotowywania danych do sprawozdań z wykonywania zadań merytorycznych realizowanych przez Dział,
  • nadzorowanie przygotowywania danych do sprawozdań z wykonania budżetu w części dotyczącej realizowanych przez Dział zadań,
  • przygotowanie opracowań związanych z pracą Działu (programy, informacje dla innych instytucji, mediów),
  • realizacja zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej,
  • występowanie z wnioskiem do kierownika właściwej terytorialnie Filii MOPR o zbadanie sytuacji osób zobowiązanych do ponoszenia opłat za pobyt w pieczy zastępczej,
  • zatwierdzanie pod względem merytorycznym list wypłat świadczeń dla rodzinnych forma pieczy zastępczej i pełnoletnich wychowanków oraz innych dokumentów księgowych związanych z pracą Działu,
  • bieżąca kontrola realizacji zadań finansowanych ze środków pozostających w dyspozycji Działu,
  • ciągłe podnoszenie poziomu usług w stosunku do klienta zewnętrznego i wewnętrznego.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie,
  • 4 lata stażu pracy,
  • 2 lata stażu pracy w jednostkach organizacji pomocy społecznej lub wspierania rodziny i pieczy zastępczej,
  • 2 lata stażu pracy wymagającej stosowania przepisów prawa i ich interpretacji,
  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników,
  • umiejętność skutecznego motywowania pracowników,
  • umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu,
  • umiejętność prowadzenia negocjacji,
  • umiejętność działania w warunkach zmian,
  • umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
  • wiedza z zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy Społecznej, KPA,
  • bardzo dobra umiejętność stosowania i interpretacji przepisów zakresu Ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, Ustawy o pomocy Społecznej, KPA,
  • dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel,
  • umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,
  • umiejętność sprawnego wyszukiwania informacji w intrenecie,
  • wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności,
  • samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań,
  • etyka zawodowa, zdolność kierownicze, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność, kreatywność.

Wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe z zakresu organizacji pomocy społecznej,
  • ukończony kurs budowania zespołu pracowników,
  • ukończony kurs negocjacji
  • 1 rok stażu pracy na stanowisku związanym z kierowaniem ludźmi
  • wiedza ogólna z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
  • wiedza i metodach zarządzania pozwalająca na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR,
  • umiejętność prowadzenia spotkań i prezentacji,
  • asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)
  • List motywacyjny
  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
  • Dokument potwierdzający wymagany staż pracy (kserokopia)
  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
  • Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie o posiadaniu polskiego obywatelstwa.

Inne informacje:

Informacja o warunkach pracy:

  • pomieszczenie pracy w budynku biurowym,
  • praca na miejscu w biurze, związana głównie z uciążliwościami występującymi przy obsłudze monitora ekranowego i obciążeniami układu mięśniowo-szkieletowego wzroku.

Informacje dodatkowe:

  • Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.

Informacja o wyniku naboru

MOPR-01-2016.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: Martyna Materna - Informacja o wynikach (Aktualizacja)
Opublikował(a): Martyna Materna
Data i godzina publikacji: 2016-02-25 13:56