Zamówienia po terminie składania ofert

Zamówienie Termin składania ofert

Symbol: GP.NZP/341-128,127/08 - przetarg nieograniczony na:

CPV- 71220000-6 (usługi projektowania architektonicznego)

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej:

Część I (GP.NZP/341-128/08)

Wykonanie dokumentacji projektowej na wykonanie naświetli w budynku Urzędu Miasta Poznania przy ul. Libelta 16/20 w zakresie:

- pełnobranżowego projektu budowlano  wykonawczego

- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

- kosztorysu inwestorskiego oraz ofertowego

Szczegółowy opis znajduje się w założeniach do projektowania załącznik nr 1 do siwz.

Część II (GP.NZP/341-134/08)

Wykonanie dokumentacji projektowej remontu holu głównego w budynku Urzędu Miasta Poznania przy ul. Libelta 16/20 w zakresie:

- pełnobranżowego projektu budowlano  wykonawczego

- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

- kosztorysu inwestorskiego oraz ofertowego

Szczegółowy opis znajduje się w założeniach do projektowania załącznik nr 2 do siwz.

W ramach niniejszego zamówienia wymagane jest, aby wykonawca odpowiadał za projekt do czasu zakończenia prac wykonywanych na jego podstawie i dokonywał poprawek i korekty wskazane przez Zamawiającego, a także kierownika budowy lub inspektora nadzoru nieodpłatnie w ramach rękojmi należytego wykonania umowy.

Wszystkie użyte w specyfikacji i załącznikach nazwy należy traktować jako typu.

21/10/2008

Symbol: GP.NZP/341-134/08 - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej (tj. projektu wykonawczego; specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; kosztorysu inwestorskiego) w zakresie systemu alarmu pożaru, oddymiania, oddzieleń przeciw pożarowych w budynku Urzędu Miasta Poznania  przy ul. Gronowej 22a,b:

Szczegółowy opis znajduje się w założeniach do projektowania załącznik nr 1 do siwz.

W ramach niniejszego zamówienia wymagane jest, aby wykonawca odpowiadał za projekt do czasu zakończenia prac wykonywanych na jego podstawie  i dokonywał poprawek  i korekty wskazane przez Zamawiającego, a także kierownika budowy lub inspektora nadzoru nieodpłatnie w ramach rękojmi należytego wykonania umowy.

Wszystkie użyte w specyfikacji i załącznikach nazwy należy traktować jako typu.

CPV- 71220000-6 (usługi projektowania architektonicznego)

20/10/2008

Symbol: 5/2008/pn - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie instalacji sygnalizacji pożaru (SAP), systemu oddymiania klatki schodowej i oświetlenia awaryjnego w budynkach  Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu przy ul. Wronieckiej 14 (siedziba oddziału Biblioteki - Muzeum J.I.Kraszewskiego )
i ul. Wronieckiej 15 (siedziba filii bibliotecznych nr  11,39 i 61)
Budynki przy ul. Wronieckiej są indywidualnie wpisane do rejestru zabytków - ul. Wroniecka 14 pod nr A129 decyzją z dnia 29.03.1960r.i ul. Wroniecka 15 pod nr A130 decyzją z dnia 29.03.1960r.
Szczegółowy zakres zamówienia  określają załączniki do siwz :
-Nr 1 Dokumentacja techniczna dotycząca budynku ul. Wroniecka 14:
Część I- instalacja sygnalizacji pożaru (opis techniczny, zestawienie materiałów podstawowych,rysunki,certyfikaty zgodności),
Część II- Instalacja oświetlenia awaryjnego
Przedmiar robót
Specyfikacja techniczna dobrego wykonania i odbioru robót budowlanych
-Nr 2 Dokumentacja techniczna dotycząca budynku ul. Wroniecka 15:
Część I- instalacja sygnalizacji pożaru (opis techniczny, zestawienie materiałów podstawowych,rysunki,certyfikaty zgodności),
Część II- Instalacja oświetlenia awaryjnego
Przedmiar robót
Specyfikacja techniczna dobrego wykonania i odbioru robót budowlanych
-Nr 3 -Pozwolenie Nr 384/08 Miejskiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru.

06/10/2008

Symbol: GP.NZP/341-118/08 - przetarg nieograniczony na:

1. CPV - 42416130-5 (windy mechaniczne) Modernizacja dwóch dźwigów osobowych znajdujących się w budynku Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają;- dokumentacja projektowa - załącznik numer 1 do siwz- specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót - załączniki numer 2a, 2b, 2cWymagana gwarancja na zamontowane materiały i urządzenia - min 60 miesiąceWymagana gwarancja na wykonane prace - min 24 miesiąceW przypadku różnic w zapisach pomiędzy dokumentacja projektową a innymi materiałami zawierającymi opis przedmiotu zamówienia, pierwszeństwo mają zawsze zapisy dokumentacji projektowej.Zamówienie zgodnie z art. 6 ust. 1 prawa zamówień publicznych zakwalifikowano jako dostawę w rozumieniu prawa zamówień publicznych.

26/09/2008

Symbol: ZP.2.341-36/08 - przetarg nieograniczony na:

Budowa płyty stacjonarnego, sztucznego lodowiska o wymiarach w świetle bandy 30m x 60 m wraz z wyposażeniem i budynkiem usługowo-magazynowym.

KOD CPV : 45212211-5 - lodowiska, 45210000-2 roboty budowlane w zakresie budynków.
Wymagana gwarancja nie mniej niż 24 miesiące.

25/09/2008

Symbol: ZP.7.341-35/08 - przetarg nieograniczony na:

Przebudowa magistrali cieplnej DN 800 mm na wschodniej skarpie Toru Regatowego Malta.KOD CPV:45000000-7 Roboty budowlane,45231100-6 Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:

  • dokumentacja projektowa- zał. nr 1 a-f;

  • specyfikacja techniczna dobrego wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 2;

  • przedmiar robót - zał. nr 3.

Wymagana gwarancja:

  • na materiały preizolowane - nie mniej niż 120 m-cy,

  • na roboty związane z technologią preizolowaną - nie mniej niż 60 m-cy,

  • na pozostałe roboty - nie mniej niż 24 m-ce.

Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wszystkie atesty wraz z gwarancjami na wszystkie materiały zastosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia.Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zezwolenie od Zarządu Dróg Miejskich (ZDM) na zajęcie odcinka pasa drogowego oraz pozwolenie na zajęcie terenów należących do Zarządu Zieleni Miejskiej oraz ponieść wszelkie związane z tym koszty.

25/09/2008

Symbol: GP.NZP/341-116/08 - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest obsługa konserwacyjno - serwisowa 9 zestawów drzwi automatycznych oraz 8 kurtyn powietrznych, znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Poznania oraz utrzymanie drzwi automatycznych i kurtyn powietrznych w stałym ruchu i sprawności.

Prace będące przedmiotem zamówienia wykonywane będą w budynkach Urzędu Miasta Poznania zlokalizowanych przy Placu Kolegiackim 17; ul. Gronowej 22 a i b; ul. Słowackiego 22; ul. Matejki 50; ul. Libelta 16/20.

Szczegółowy wykaz zamontowanych w tych budynkach urządzeń stanowi załącznik nr 1 do siwz.

Szczegółowy wykaz czynności serwisowych - konserwacyjnych wymaganych przez Zamawiającego podczas przeglądów drzwi automatycznych i kurtyn stanowi załącznik nr 2 do siwz.

Wykonawca zobowiązany jest wykonywać jeden przegląd w roku 2008 do dnia 31 grudnia 2008 oraz cztery przeglądy w roku 2009 (pierwszy do 31 marca, drugi do 30 czerwca, trzeci do 30 września, czwarty do 31 grudnia).

Wykonawca w ramach usługi utrzymania drzwi i kurtyn w stałej sprawności zobowiązany jest do reakcji w ciągu jednej godziny roboczej na każde zgłoszenie Zamawiającego.

Wszystkie nazwy użyte w siwz i załącznikach do siwz należy traktować jako typu.

CPV - 50800000-3 - (różne usługi w zakresie napraw i konserwacji)

24/09/2008

Symbol: G42.ZP/341-1/08 - przetarg nieograniczony na:

Remont pokrycia dachowego w budynku Gimnazjum nr 42 im. Henryka Sienkiewicza przy ul. św. Jerzego 6/10 w Poznaniu. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa przedmiar robot, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robot oraz projekt wykonawcz. CPV:

45.45.30.00-7; 45.26.00.00-7

17/09/2008

Symbol: GP.NZP/341-103/08 - przetarg nieograniczony na:

1. CPV - 45313100-5 (instalowanie wind)

Modernizacja dwóch dźwigów osobowych znajdujących się w budynku Urzędu Miasta Poznania przy placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają;

- dokumentacja projektowa - załącznik numer 1 do siwz

- specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót - załączniki numer 2a, 2b, 2c

Wymagana gwarancja na zamontowane materiały i urządzenia - min 60 miesiące

Wymagana gwarancja na wykonane prace - min 24 miesiące

W przypadku różnic w zapisach pomiędzy dokumentacja projektową a innymi materiałami zawierającymi opis przedmiotu zamówienia, pierwszeństwo mają zawsze zapisy dokumentacji projektowej.

17/09/2008

Symbol: GP.NZP/341-109/08 - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest obsługa konserwacyjno - serwisowa 9 zestawów drzwi automatycznych oraz 8 kurtyn powietrznych, znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Poznania oraz utrzymanie drzwi automatycznych i kurtyn powietrznych w stałym ruchu i sprawności.

Prace będące przedmiotem zamówienia wykonywane będą w budynkach Urzędu Miasta Poznania zlokalizowanych przy Placu Kolegiackim 17; ul. Gronowej 22 a i b; ul. Słowackiego 22; ul. Matejki 50; ul. Libelta 16/20.

Szczegółowy wykaz zamontowanych w tych budynkach urządzeń stanowi załącznik nr 1 do siwz.

Szczegółowy wykaz czynności serwisowych - konserwacyjnych wymaganych przez Zamawiającego podczas przeglądów drzwi automatycznych i kurtyn stanowi załącznik nr 2 do siwz.

Wykonawca zobowiązany jest wykonywać jeden przegląd w roku 2008 do dnia 31 grudnia 2008 oraz cztery przeglądy w roku 2009 (pierwszy do 31 marca, drugi do 30 czerwca, trzeci do 30 września, czwarty do 31 grudnia).

Wykonawca w ramach usługi utrzymania drzwi i kurtyn w stałej sprawności zobowiązany jest do reakcji w ciągu jednej godziny roboczej na każde zgłoszenie Zamawiającego.

Wszystkie nazwy użyte w siwz i załącznikach do siwz należy traktować jako typu.

CPV - 50800000-3 - (różne usługi w zakresie napraw i konserwacji)

15/09/2008

Symbol: ZP.2.341-34/08 - przetarg nieograniczony na:

Usunięcie i wywóz namułów z toru regatowego i z rzeki Cybiny w granicach jeziora Maltańskiego w Poznaniu, wraz z uzupełnieniem narzutów brzegowych.

04/09/2008

Symbol: ZP.5.341-33/08 - przetarg nieograniczony na:

Remont jazu piętrzącego zbiornik Malta.KOD CPV:45240000-1 Budowa obiektów inżynierii wodnejWymagana gwarancja: minimum 48 miesiącySzczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:

  • dokumentacja projektowa- zał. Nr 1 do siwz,
  • specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - zał. Nr 2 do siwz,
  • przedmiar robót - zał. Nr 3 do siwz.
03/09/2008

Symbol: ZP.III/3410-209/08 - przetarg nieograniczony na:

kompleksową usługę organizacji stoiska na targach EXPO REAL w Monachium (6-8 października 2008 r.).

Zgodnie z art. 16 ustawy, niniejsze zamówienie jest wspólnym zamówieniem Miasta Poznań, Województwa Wielkopolskiego oraz Powiatu Poznańskiego. Mocą umowy nr OIPI/30/2008 regulującą zasady wspólnego przedsięwzięcia, Województwo Wielkopolskie i Powiat Poznański upoważniły Miasto Poznań do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia.

W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi budowa i obsługa techniczna stoiska oraz obsługa gastronomiczna (w tym catering, obsługa kelnerska i barmańska).

Zamawiający dopuszcza powierzenie przedmiotu zamówienia podwykonawcom w zakresie części gastronomicznej (w tym catering, obsługa kelnerska i barmańska).

CPV: 74.42.20.00-3

02/09/2008

Symbol: ZP.7.341-32/08 - przetarg nieograniczony na:

Modernizacja instalacji systemu sygnalizacji pożaru w obiektach 301 i 302 (wieża i budynek obsługi imprez) Toru Regatowego Malta, w Poznaniu przy ul. Wiankowej 3

KOD CPV:

45312100-8 Instalowanie pożarowych systemów alarmowych

Wymagana gwarancja: nie mniej niż 36 miesięcy.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:

  • dokumentacja projektowa- zał. nr 1 do siwz;

  • specyfikacja techniczna dobrego wykonania i odbioru robót budowlanych - zał. nr 2 do siwz;

  • przedmiar robót - zał. nr 3 do siwz.

02/09/2008

Symbol: GP.NZP/341-102/08 - przetarg nieograniczony na:

CPV -  29230000-0 (urządzeni chłodzące i wentylacyjne)

 Przedmiotem zamówienia jest:

1)      Dostarczenie dwóch fabrycznie nowych klimatyzatorów punktowych o łącznej mocy chłodniczej nie mniejszej niż 20 KW, stanowiących dwa niezależne układy klimatyzacyjne połączone kaskadowo.

Każdy z klimatyzatorów musi:

- posiadać układ do pracy w temperaturach zewnętrznych od minus 20 stopni C do plus 46 stopni C.

- być urządzeniem energooszczędnym, tzn wyposażonym w sprężarki sterowane inwertorowo.

Wymagane jest zaoferowanie minimum 36-miesięcznej gwarancji na klimatyzatory.

2)      Przeprowadzenie minimum 6  przeglądów gwarancyjnych każdego z dostarczonych klimatyzatorów.

Wymagany minimum 1 przegląd raz na 6 miesięcy.

  3)      Zamontowanie dostarczonych klimatyzatorów w pomieszczeniu w budynku na placu Kolegiackim 17 w Poznaniu.

Wymagane jest zaoferowanie minimum 36-miesięcznej gwarancji na prace montażowe.

4)      Całodobowy serwis, który w przypadku wystąpienia awarii (usterki)  rozpocznie każdorazowo jej usuwanie w miejscu zamontowania klimatyzatorów w terminie nie dłuższym niż 60 minut od momentu telefonicznego zgłoszenia niezależnie od pory doby

5)      Uruchomienie dostarczonych i zamontowanych klimatyzatorów i przeprowadzenie prób technicznych.

6)      Przeszkolenie 4 pracowników zamawiającego w zakresie obsługi klimatyzatorów

7)      Posprzątanie miejsca wykonywania montażu.

27/08/2008

Symbol: GP.NZP/341-100,101/08 - przetarg nieograniczony na:

CPV- 74222000-1 (usługi projektowania architektonicznego)

Wykonanie dokumentacji projektowej

Część I (GP.NZP/341-100/08)

Wykonanie dokumentacji projektowej dla potrzeb remontu korytarzy parteru, II, III piętra budynku "A" UMP przy placu Kolegiackim 17 w Poznaniu, w zakresie:

- projektu budowlanego,

- projektu wykonawczego

- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

- kosztorysów

Szczegółowy opis znajduje się w:

- założeniach do projektowania - załącznik nr 1a do siwz dla I części

- rzutach kondygnacji - załącznik nr 1b do siwz na I część

Część II (GP.NZP/341-101/08)

Wykonanie dokumentacji projektowej adaptacji pomieszczeń w budynku przy ul. Matejki 50 na Call Center, w zakresie:

- projektu budowlanego,

- projektu wykonawczy,

- aranżacji

- specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,

- kosztorysów

 Pomieszczenia należy dostosować dla potrzeb osób niepełnosprawnych
(w tym osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich)

Szczegółowy opis znajduje się w załączniku nr 2 do siwz

 W ramach niniejszego zamówienia wymagane jest aby wykonawca pełnił nadzór autorski na każde wezwania Zamawiającego jak również uczestniczył w odbiorze końcowym prac wykonanych na podstawie projektu.

Wszystkie użyte w specyfikacji i załącznikach nazwy należy traktować jako typu.

22/08/2008

Symbol: GP.NZP/341-99/08 - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu sanitariatów w budynku "A" Urzędu Miasta Poznania na placu Kolegickim1 7 w Poznaniu;- na parterze naprzeciwko powielarni,- na III piętrze przy pokoju 330,- na IV piętrze przy pokoju 413- na V piętrze nr pokoju 517Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w załącznikach do siwz ,Þ Załącznik 1A - dokumentacja projektowa dotycząca remontu parteruÞ Załącznik 1B - dokumentacja projektowa dotycząca remontu III piętraÞ Załącznik 1C - dokumentacja projektowa dotycząca remontu Iv piętraÞ Załącznik 1D - dokumentacja projektowa dotycząca remontu V piętraÞ Załącznik numer 2A - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w zakresie robót budowlanychÞ Załącznik numer 2B - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w zakresie instalacji wentylacjiÞ załącznik numer 2C - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w zakresie instalacji elektrycznychÞ załącznik numer 2D - specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót w zakresie instalacji wodno-kanalizacyjnejÞ Załącznik 3 - przedmiar robótZamawiający wymaga zaoferowania gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materiały nie krótszej niż 24 miesiące licząc od dnia odbioru końcowego prac remontowych.Wykonawca musi zachować czystość w sąsiedztwie miejsca remontu pod karą obciążenia Wykonawcy kosztami sprzątania.Wykonawca musi wykonywać przekłucia i inne prace hałaśliwe po godzinach pracy lub w dni wolne od pracy Urzędu. Miejsce prac remontowych musi zostać odpowiednio oznaczone.Zamawiający umożliwi Wykonawcy wjazd na teren samochodów na teren posesji jedynie na czas wyładunku i załadunku materiałów, nie zapewnia pomieszczeń socjalnych ani miejsc parkingowych.Wszystkie nazwy użyte w siwz i załącznikach do siwz należy traktować jako typu.Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych o takich samych lub wyższych parametrach.45310000-3 (roboty w zakresie instalacji elektrycznych)45330000-9 (hydraulika i roboty sanitarne)45331000-6 (instalacje cieplne, wentylacyjne i konfekcjonowania powietrza)45432113-9 (kładzenie parkietów)45440000-3 (roboty malarskie i szklarskie)

22/08/2008

Symbol: GP.NZP/341-95/08 - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest obsługa konserwacyjno - serwisowa 9 zestawów drzwi automatycznych oraz 8 kurtyn powietrznych, znajdujących się w budynkach Urzędu Miasta Poznania oraz utrzymanie drzwi automatycznych i kurtyn powietrznych w stałym ruchu i sprawności.

Prace będące przedmiotem zamówienia wykonywane będą w budynkach Urzędu Miasta Poznania zlokalizowanych przy Placu Kolegiackim 17; ul. Gronowej 22 a i b; ul. Słowackiego 22; ul. Matejki 50; ul. Libelta 16/20.

Szczegółowy wykaz zamontowanych w tych budynkach urządzeń stanowi załącznik nr 1 do siwz.

Szczegółowy wykaz czynności serwisowych - konserwacyjnych wymaganych przez Zamawiającego podczas przeglądów drzwi automatycznych i kurtyn stanowi załącznik nr 2 do siwz.

Wykonawca zobowiązany jest wykonywać jeden przegląd w roku 2008 do dnia 31 grudnia 2008 oraz cztery przeglądy w roku 2009 (pierwszy do 31 marca, drugi do 30 czerwca, trzeci do 30 września, czwarty do 31 grudnia).

Wykonawca w ramach usługi utrzymania drzwi i kurtyn w stałej sprawności zobowiązany jest do reakcji w ciągu jednej godziny roboczej na każde zgłoszenie Zamawiającego.

Wszystkie nazwy użyte w siwz i załącznikach do siwz należy traktować jako typu.

CPV - 50800000-3 - (różne usługi w zakresie napraw i konserwacji)

20/08/2008

Symbol: DOP.3400-6/08 - przetarg ograniczony na:

Zarządzanie zasobem komunalnym Miasta Poznania o łącznej powierzchni 1 444 135,95 m², zgodnie z jego przeznaczeniem, wykonywanie czynności zmierzających do utrzymania zasobu komunalnego w stanie niepogorszonym, na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia.

19/08/2008

Symbol: 4/2008/pn - przetarg nieograniczony na:

Przedmiotem zamówienia jest wymiana instalacji centralnego ogrzewania w budynku Biblioteki Raczyńskich w Poznaniu przy ul. Wronieckiej 14, w którym ma siedzibę oddział Biblioteki - Muzeum J.I.Kraszewskiego.

Instalacja c.o. zasilana jest z kotłowni gazowej zlokalizowanej w piwnicy budynku.

Budynek przy ul. Wronieckiej 14 jest indywidualnie wpisany do rejestru zabytków pod nr A129 decyzją z dnia 29.03.1960r.

Szczegółowy zakres zamówienia  określają załączniki do siwz  :

- Nr 1 - Przedmiar robót,

- Nr 2 - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót,

- Nr 3 - Projekt budowlany,

- Nr 4 - Decyzja Prezydenta m.Poznania nr 1199/2008 - zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca  pozwolenia na wykonanie robót budowlanych,

- Nr 5 - Pozwolenie Nr 123/08 Miejskiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru.

Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie sporządzenie dokumentacji powykonawczej wykonanych prac i przekazanie po jednym egzemplarzu Zamawiającemu i Miejskiemu Konserwatorowi Zabytków.

Wszystkie prace muszą być uzgodnione z Miejskim Konserwatorem Zabytków, który zastrzega sobie prawo komisyjnego odbioru wykonanych prac oraz przeglądu prac w trakcie ich trwania.

Z uwagi na fakt, że budynek przy ul. Wronieckiej 14 jest wpisany do rejestru zabytków  prace muszą być prowadzone i wykonywane  przez osoby posiadające kwalifikacje zgodne z § 7 ust. 1 i 2 oraz § 8 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 9 czerwca 2004r. w sprawie  prowadzenia prac konserwatorskich. restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych (Dz.U.  Nr 150 z dnia 30 czerwca 2004r. poz. 1579 )

13/08/2008