Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu (CUW)

Kierownik/Dyrektor

Monika Suchorzewska
ul. Rybaki 18a, 61-884 Poznań,
61 878 1950
godziny urzędowania: 7.30-15.30
NIP do faktur: 2090001440
REGON: 631257822
cuw@m.poznan.pl
www.poznan.pl/cuw/

Kompetencje i zadania

CUW jest jednostką budżetową obsługującą, w rozumieniu art. 10b ustawy o samorządzie gminnym, n/w jednostki z terenu miasta Poznania, dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań.

Centrum obsługuje:

  1. Branżowa Szkoła I Stopnia nr 42;
  2. Centrum Inicjatyw Senioralnych;
  3. Centrum Wspierania Rodziny "Swoboda";
  4. Centrum Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży "Klub";
  5. Dom Dziecka nr 2;
  6. Dom Dziecka nr 3;
  7. Dom Pomocy Społecznej przy ul. Konarskiego 11/13 w Poznaniu;
  8. Dom Pomocy Społecznej  przy ul. Bukowskiej 27/29 w Poznaniu;
  9. Dom Pomocy Społecznej przy ul. Ugory 18/20 w Poznaniu;
  10. Dom Pomocy Społecznej im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Poznaniu;
  11. Dzienny Ośrodek Adaptacyjny nr 1;
  12. Miejskie Centrum Interwencji Kryzysowej;
  13. Przedszkole Nr 103 "Pan Kleks"
  14. Ośrodek dla Bezdomnych;
  15. Zespół Dziennych Domów Pomocy;
  16. Zespół Żłobków nr 1;
  17. Zespół Żłobków nr 2;
  18. Zespół Żłobków nr 3;
  19. Zespół Żłobków nr 4.

Do zadań CUW należy obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna placówek,
a w szczególności:

a) w zakresie obsługi finansowej:

  • prowadzenie rachunków bankowych jednostek obsługiwanych,
  • udzielanie pomocy kierownikom jednostek obsługiwanych w tworzeniu
    i zmienianiu planów finansowych,
  • bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych,
  • dokonywanie rozliczeń dla potrzeb zbiorczej cząstkowej deklaracji VAT-7,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,
  • realizacja wypłat świadczeń w ramach ZFŚS,
  • gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej (i innej);

b) w zakresie obsługi kadrowo-płacowej:

  • ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagradzaniu,
  • prowadzenie dokumentacji i akt osobowych pracowników oraz kierowników jednostek obsługiwanych,
  • sporządzanie list wynagrodzeń pracowników obsługiwanych jednostek,
  • dokonywanie wypłat wynagrodzeń,
  • dokonywanie rozliczeń z urzędami skarbowymi, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i innymi urzędami,
  • wystawianie zaświadczeń dla pracowników jednostek obsługiwanych,
  • prowadzenie sprawozdawczości statystycznej z zakresu zatrudnienia i płac,
  • obsługa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;

c) w zakresie obsługi administracyjnej:

  • obsługa prawna jednostek obsługiwanych,
  • realizowanie powierzonych przez jednostki obsługiwane wspólnych oraz indywidualnych zamówień publicznych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych,
  • koordynacja i doradztwo w zakresie robót budowlanych oraz remontów,
  • monitorowanie terminowości przeglądów technicznych budynków oraz wykonywanie zaleceń z nich wynikających,
  • prowadzenie ksiąg obiektów jednostek obsługiwanych,
  • obsługa w zakresie bhp i ppoż.,
  • zapewnienie obsługi informatycznej,
  • prowadzenie ewidencji składników majątkowych,
  • przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych,
  • pomoc w zakresie rekrutacji na wolne stanowiska w jednostkach obsługiwanych (obsługa BIP MP, weryfikacja ofert pod względem formalnym);

d) opracowywanie na potrzeby Prezydenta Miasta Poznania analiz i sprawozdań dotyczących działalności obsługiwanych jednostek;

 e)realizacja innych zadań powierzonych CUW przez Miasto Poznań, wiążących się ze wspólną obsługą.

Informacja o stanie mienia

Historia zmian

udostępniający/wytwarzający: Alicja Tomera
ostatnia zmiana w dniu 2020-06-03 11:05 - Wprowadzenie informacji (Aktualizacja)