Centrum Usług Wspólnych w Poznaniu (CUW)
Kierownik/Dyrektor
Dyrektor Monika Suchorzewska
al. Niepodległości 27, 61-714 Poznań
61 10 21 700
godziny urzędowania: 7:30-15:30
NIP do faktur: 2090001440
REGON: 369153456
cuw@m.poznan.pl
www.poznan.pl/cuw/
Adres do E-doręczeń : AE:PL-56736-30179-DFDWI-32
Adres ESP (skrytki ePUAP): /CUWPoznan/SkrytkaESP
Informacje o stanie zatrudnienia
Na dzień 30.06.2025 r. - Liczba pracowników zatrudnionych na umowę o pracę - 49 os. - w tym pełnozatrudnionych 49 os. - Na dzień 30.06.2025 r. wskaźnik osób niepełnosprawnych zatrudnionych w CUW wynosi powyżej 6%.
Kompetencje i zadania
CUW jest jednostką budżetową obsługującą, w rozumieniu art. 10b ustawy o samorządzie gminnym, n/w jednostki z terenu miasta Poznania, dla których organem prowadzącym jest Miasto Poznań. Centrum obsługuje:
- Centrum Inicjatyw Senioralnych;
 - Centrum Wspierania Rodziny "Swoboda";
 - Centrum Wspierania Rozwoju Dzieci i Młodzieży "Klub";
 - Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Zakątek";
 - Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom";
 - Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Dom Filarecka";
 - Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Dom Pamiątkowa";
 - Dom Pomocy Społecznej przy ul. Konarskiego 11/13 w Poznaniu;
 - Dom Pomocy Społecznej przy ul. Żołnierzy Wyklętych 26 w Poznaniu;
 - Dom Pomocy Społecznej przy ul. Ugory 18/20 w Poznaniu;
 - Dom Pomocy Społecznej im. bł. Edmunda Bojanowskiego w Poznaniu;
 - Miejskie Centrum Interwencji Kryzysowej;
 - Ośrodek dla Bezdomnych;
 - Zespół Dziennych Domów Pomocy;
 - Poznański Zespół Żłobków,
 - Ogród Zoologiczny w Poznaniu.
 
Do zadań CUW zgodnie ze statutem należy obsługa administracyjna, finansowa i organizacyjna placówek:a)w zakresie obsługi finansowej (m.in.):
- bieżący nadzór nad realizacją planów finansowych jednostek obsługiwanych
 - sporządzanie sprawozdań finansowych przewidzianych prawem we współpracy z dyrektorami jednostek obsługiwanych
 - prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostek obsługiwanych,przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów jednostek obsługiwanych oraz ustalanie wyniku finansowego,realizacja wypłat świadczeń w ramach ZFŚS,gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowej dokumentacji finansowej
 
b) w zakresie obsługi kadrowo-płacowej (m.in.):
- prowadzenie dokumentacji i akt osobowych
 - sporządzanie i wypłacanie list wynagrodzeń
 - dokonywanie rozliczeń z US, ZUS i innymi urzędami
 
c) w zakresie obsługi administracyjnej (m.in.):
- obsługa prawna,
 - realizowanie zamówień publicznych
 - koordynacja i doradztwo w zakresie robót budowlanych oraz remontów
 - prowadzenie ewidencji składników majątkowych
 - przeprowadzanie inwentaryzacji aktywów i pasywów
 
d) opracowywanie na potrzeby Prezydenta Miasta Poznania analiz i sprawozdań dotyczących działalności obsługiwanych jednostek;e)realizacja innych zadań powierzonych CUW przez Miasto Poznań, wiążących się ze wspólną obsługą.
Akty prawne, regulujące funkcjonowanie jednostki
- Statut
 - Regulamin Organizacyjny
 - Obowiązujące przepisy prawa
 
Regulamin/statut
Metryczka
Odpowiedzialny za treść: Jolanta Giżyńska 
Data wytworzenia informacji: 2025-10-31 00:00
Opis zmian: publikacja wyników (Aktualizacja)
Opublikował(a): Jolanta Giżyńska
Data i godzina publikacji: 2025-10-31 14:44