Oferta: ds. realizacji świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych
Data publikacji: 2008-01-07
Nr ref.: MOPR/01/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: ds. realizacji świadczeń rodzinnych, alimentacyjnych i dodatków mieszkaniowych
Informacje dodatkowe: praca w Dziale Realizacji Świadczeń Rodzinnych, Alimentacyjnych i Dodatków Mieszkaniowych
Data rozstrzygnięcia oferty
2008-02-20
Zakres podstawowych czynności
- przyjmowanie i obsługa klientów ubiegających się o świadczenia,
- prowadzenie dokumentacji w zakresie przyjmowania wniosków oraz udzielanych informacji,
- prowadzenie rejestrów i ewidencji świadczeniobiorców,
- przygotowywanie danych do sprawozdań w części dotyczącej zadań realizowanych przez zespół,
- współpraca z komórkami organizacyjnymi MOPR w celu realizacji zadań działu,
- udzielanie klientom informacji na temat świadczeń i procedury ich pozyskiwania,
- wydawanie prawidłowych druków niezbędnych do złożenia wniosku o świadczenia,
- przyjmowanie i weryfikacja poprawności wniosków składanych przez klienta,
- analiza wniosków składanych przez klientów pod kątem poprawności formalnej i zgodności ze stanem faktycznym,
- przyjmowanie i rejestrowanie wniosków w komputerowej bazie danych,
- wstępna analiza merytoryczna wniosków w sprawach o przyznanie świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatku mieszkaniowego przed przekazaniem ich pracownikowi przygotowującemu projekt decyzji administracyjnej,
- przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawach o świadczenia rodzinne, zaliczkę alimentacyjną i dodatek mieszkaniowy
- współpraca z zarządcami budynków w zakresie kontroli regularnego uiszczania czynszu i opłat eksploatacyjnych przez osoby, którym przyznano dodatek mieszkaniowy i specjalny dodatek mieszkaniowy,
- przyjmowanie wniosku o dodatek mieszkaniowy i specjalny dodatek mieszkaniowy od osób niepełnosprawnych w miejscu ich zamieszkania,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w prowadzonym postępowaniu o przyznanie dodatków mieszkaniowych,
- uzupełnianie bazy danych w zakresie decyzji, wezwań, odwołań, zwrotnych potwierdzeń odbioru,
- dołączanie do akt sprawy zwrotnych potwierdzeń odbioru decyzji administracyjnej,
- przygotowywanie ewidencji spraw i korespondencji w zakresie świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej, dodatków mieszkaniowych,
- prowadzenie powierzonych akt klienta,
- przygotowywanie spraw do przekazania organowi II instancji w związku ze złożonymi odwołaniami.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie średnie na jednym z kierunków: administracyjny, ekonomiczny, społeczny,
- umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych, zaliczce alimentacyjnej i dodatkach mieszkaniowych, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu postępowania cywilnego, kpa,
- umiejętność obsługi komputera (programy: Word, Excel),
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
- umiejętność pracy w zespole,
- wysoki poziom umiejętności społecznych.
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe zawodowe/ wyższe magisterskie,
- podnoszenie kwalifikacji na jednym z kierunków: administracja, ekonomia, prawo, w zawodzie pracownika socjalnego,
- doświadczenie w punkcie obsługi klienta - 1 rok,
- doświadczenie w jednostkach administracji publicznej - 6 miesięcy,
- wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- samodzielność w wykonywaniu pracy
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie
Informacja o wyniku naboru
informacja o wynikach naboru MOPR 01 2008.doc
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: dodanie listy kandydatów spełniających wymagania formalne (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-02-21 16:48