Oferta: koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Data publikacji: 2013-10-28
Nr ref.: MOPR/24/2012
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Informacje dodatkowe: DZIAŁ OPIEKI ZASTĘPCZEJ, PRACA NA ZASTĘPSTWO
Data rozstrzygnięcia oferty
2013-11-22
Zakres podstawowych czynności
- zapewnienie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, a także pełnoletnim wychowankom pieczy zastępczej, w szczególności w ramach grup wsparcia,
- prowadzenie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, a także pełnoletnim wychowankom pieczy zastępczej,
- praca z rodziną przeżywającą trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo - wychowawczych,
- diagnozowanie sytuacji psychologicznej rodzin,
- przeprowadzanie z pracownikami socjalnymi/koordynatorami rodzinnej pieczy zastępczej konsultacji psychologicznej w celu ustalenia optymalnego planu działania z klientem,
- wizyty środowiskowe,
- wzmacnianie roli i funkcji rodziny,
- rozwijanie umiejętności opiekuńczo - wychowawczych rodziny,
- podniesienie świadomości w zakresie planowania oraz funkcjonowania rodziny,
- pomoc w integracji rodziny,
- przeciwdziałanie marginalizacji i degradacji społecznej rodziny,
- dążenie do reintegracji rodziny,
- prowadzenie konsultacji, poradnictwa, wsparcia dla rodziny,
- prowadzenie mediacji rodzinnych,
- prowadzenie terapii indywidualnej, grupowej i zajęciowej dla rodzin i dzieci,
- prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych i socjoterapeutycznych dla rodzin, organizowanie wyjazdów terapeutycznych dla rodzin,
- przedstawianie sprawozdań z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej,
- współpraca z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi w celu realizacji indywidualnych planów działania.
Wymagania obowiązkowe
- wykształcenie wyższe na kierunku psychologia
- 2 lata stażu pracy
- znajomość oraz umiejętność stosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej i KPA,
- znajomość zagadnień dotyczących klientów pomocy społecznej,
- wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,
- wysoki poziom umiejętności obsługi klienta,
- umiejętność zdobywania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł,
- umiejętność analizy i oceny uzyskiwanych informacji,
- umiejętności interpersonalne,
- umiejętność zrozumiałego formułowania pism,
- umiejętność dostosowania zachowań do konkretnej sytuacji w celu sprostowania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,
- umiejętność bardzo dobrej organizacji pracy własnej,
- bardzo dobra umiejętność pracy w zespole
- umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR w Poznaniu
- umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows oraz programów biurowych.
- wysoki poziom zaangażowania, wysokie poczucie odpowiedzialności, samodzielność i elastyczność w wykonywaniu zadań, etyka zawodowa, komunikatywność, wysoki poziom kultury osobistej w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego, otwartość na nowe rozwiązania, innowacyjność i kreatywność, sumienność i skrupulatność, konsekwencja, rzetelność.
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie podyplomowe kierunkowe,
- wykształcenie uzupełnione w zakresie pracy z rodziną, metod pracy psychologicznej, terapii rodzinnej, interwencji kryzysowej,
- ukończony kurs interwencji kryzysowej, terapii rodzin, terapii indywidualnej dziecka, problematyki dziecka z ADHD lub rozwiązywania problemów w rodzinach, w których występuje przemoc i/lub różne formy uzależnień,
- kurs asertywności,
- kurs pracy z trudnym klientem,
- kurs interwencji kryzysowej,
- trening interpersonalny,
- kurs komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- kurs mediacji,
- kurs negocjacji,
- kurs obsługi komputera
- doświadczenie w pracy z indywidualnym przypadkiem - 1 rok,
- doświadczenie w pracy z rodziną - 1 rok,
- doświadczenie w pracy w zespole - 1 rok,
- doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej - 1 rok,
- ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,
- dobra umiejętność projektowania działań socjalnych oraz aktywizacji społeczności lokalnej, asertywność, empatia, gotowość do podnoszenia kwalifikacji, umiejętność prowadzenia mediacji i negocjacji.
Wymagane dokumenty
- Życiorys (CV)
- List motywacyjny
- Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)
- Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie była mu zawieszona ani ograniczona (dotyczy osób posiadających dzieci),
- Oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego,
- Osoby posiadające aktualny dokument potwierdzający niepełnosprawność proszone są
o złożenie jego kserokopii.
Inne informacje:
Informacja o warunkach pracy:
- praca biurowa na miejscu w biurze oraz w terenie miejsca zamieszkania klienta MOPR,
- stanowisko pracy w biurze wyposażone w komputer,
- pomieszczenie pracy jak również budynek zapewnia dostęp dla osoby niepełnosprawnej
z dysfunkcją ruchową, natomiast praca w terenie stwarza bariery architektoniczne.
Informacje dodatkowe:
- Informujemy, iż w miesiącu poprzedzającym datę ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił poniżej 6%.
Informacja o wyniku naboru
Załącznik_7 _Info o wynikach_27.07.10.doc
Przetwarzanie danych osobowych
Metryczka
Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2013-11-22 09:03