Oferta: zastępcy dyrektora mopr ds. opieki zastępczej, domów pomocy społecznej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji.

Data publikacji: 2008-09-25
Nr ref.: MOPR/56/2008
Jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
Stanowisko: zastępcy dyrektora mopr ds. opieki zastępczej, domów pomocy społecznej, rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych i informatyzacji.
Informacje dodatkowe: praca na etat

Data rozstrzygnięcia oferty

2008-10-31

Zakres podstawowych czynności

  • nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych,

  • nadzorowanie realizacji zadań powierzonych podległym komórkom organizacyjnym,

  • ocena stopnia i prawidłowości realizacji zadań przez podległe komórki organizacyjne,

  • inicjowanie i wdrażanie zmian organizacyjnych w podległych komórkach organizacyjnych,

  • reprezentowanie Ośrodka wobec organów administracji, instytucji i osób trzecich,

  • dokonywanie czynności prawnych na mocy pełnomocnictw udzielonych przez dyrektora Ośrodka,

  • załatwianie indywidualnych spraw z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień otrzymanych od Prezydenta Miasta Poznania,

  • załatwianie innych indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, nie należących do zadań z zakresu pomocy społecznej, na podstawie imiennych upoważnień udzielonych przez prezydenta Miasta Poznania lub Dyrektora Ośrodka,

  • rozpatrywanie skarg i wniosków odnoszących się do działań realizowanych przez podległe komórki organizacyjne,

  • dokonywanie okresowych ocen pracowników oraz kontrola wykonywania zaleceń z nich wynikających,

  • przestrzeganie zapisów zawartych w aktach wewnętrznych jednostki,

  • ciągłe podnoszenie poziomu usług w stosunku do klienta wewnętrznego
    i zewnętrznego,

  • ciągłe monitorowanie i zgłaszanie zmian do regulaminu Organizacyjnego MOPR oraz kart stanowisk pracy,

  • organizowanie narad i szkoleń wewnętrznych,

  • wyczulenie na redukcję zbędnych kosztów działania, zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy nakładami a efektami każdego działania,

  • przyjmowanie mieszkańców Miasta Poznania w sprawach skarg i wniosków
    w zakresie obejmującym działalność MOPR,

  • nadzór nad przygotowywaniem procedury załatwienia powierzonych do realizacji zadań przez podległych pracowników,

  • wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy i powiatu,

  • prowadzenie spraw i zawieranie umów związanych finansowaniem zadań realizowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dotyczących uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych, sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznane osobom niepełnosprawnym
    na podstawie odrębnych przepisów, likwidacji barier architektonicznych
    w komunikowaniu się i technicznych w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych, tworzenia i działania warsztatów terapii zajęciowej.

Wymagania obowiązkowe

  • wykształcenie wyższe magisterskie na jednym z kierunków: praca socjalna, socjologia, pedagogika, politologia, psychologia, nauki o rodzinie, prawo,

  • staż pracy nie mniejszy niż 5 lat,

  • doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej co najmniej 3 lata,

  • doświadczenie w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej co najmniej 3 lata,

  • doświadczenie w kierowaniu zespołami ludzkimi co najmniej 3 lata,

  • bardzo dobra umiejętność zaangażowania się w tworzenie pozytywnego wizerunku MOPR,

  • wiedza z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego,

  • bardzo dobra umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu pracowników,

  • wiedza i umiejętność właściwego traktowania informacji służbowych,

  • umiejętność skutecznego motywowania pracowników,

  • umiejętność sprawowania kontroli nad pracą zespołu

  • umiejętność prowadzenia negocjacji,

  • umiejętność działania w warunkach zmian,

  • umiejętność dostosowania zachowania do konkretnej sytuacji w celu sprostania wymaganiom w zmieniającym się otoczeniu,

  • wiedza z zakresu ustawy o pomocy społecznej, ustawy o rehabilitacji społecznej
    i zawodowej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego, aktów wewnętrznych jednostki,

  • bardzo dobra umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów z zakresu ustaw
    o pomocy społecznej, o rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, kodeksu postępowania administracyjnego,

  • dobra umiejętność obsługi programów Word, Excel, przeglądarki internetowej,

  • umiejętność wykreowania zgodnej ze standardami instytucji atmosfery w zakresie obsługi klienta wewnętrznego i zewnętrznego,

  • znajomość strategii, polityki jakości i celów Miasta Poznania oraz polityki i celów jakości MOPR wraz z obowiązującymi procedurami,

  • umiejętność wystąpień publicznych, prowadzenia spotkań, prezentacji.

Wymagania dodatkowe

  • studia podyplomowe związane z organizacją pomocy społecznej,

  • kurs z budowania zespołu pracowników oraz negocjacji,

  • doświadczenie w jednostkach administracji publicznej,

  • posiadanie i wykorzystywanie wiedzy o metodach zarządzania pozwalających
    na podniesienie sprawności funkcjonowania MOPR,

  • znajomość języka angielskiego na poziomie średnim.

Wymagane dokumenty

  • Życiorys (CV)

  • List motywacyjny

  • Dokument poświadczający wykształcenie (kserokopie)

  • Inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kserokopie)

  • Oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie

Informacja o wyniku naboru

MOPR_56_2008_Wyniki.doc format DOC

Przetwarzanie danych osobowych

Metryczka

Opis zmian: zakończenie rekrutacji (Aktualizacja)
Opublikował(a): Maciej Stępień
Data i godzina publikacji: 2008-10-31 09:04