Oferta: koordynator (ka) ds. dostępności

Data publikacji: 2025-02-10
Nr ref.: PCD.KP.110.2.2025
Jednostka: Poznańskie Centrum Dziedzictwa
Stanowisko: koordynator (ka) ds. dostępności
Informacje dodatkowe: umowa o pracę, 1/2 etatu

Zakres podstawowych czynności

- koordynowanie działań związanych z dostępnością w Poznańskim Centrum Dziedzictwa, w tym dbanie o dotrzymywanie standardów dostępności PCD,- dbanie i rozwijanie dobrych relacji ze środowiskami osób o różnych potrzebach, w tym z niepełnosprawnością, neuroróżnorodnych i innych,- współpraca z osobami związanymi z dostępnością, NGOsami, placówkami opiekuńczymi i szkołami specjalnymi,- kreowanie nowej i kontynuowanie aktualnej oferty edukacyjnej dla grup o szczególnych potrzebach edukacyjnych w Bramie Poznania i Centrum Szyfrów Enigma,- monitorowanie dostępności marek PCD pod kątem architektonicznym, zasobów cyfrowych i dostępności informacyjno-komunikacyjnej dla osób zwiedzających,- szkolenie nowych pracowników (czek) Zespołu PCD z zakresu dostępności,- konsultowanie aranżacji i narracji wystaw, w tym wystaw czasowych pod kątem dostępności,- opracowywanie umów, budżetu, planów, sprawozdań w zakresie dostępności.

Wymagania obowiązkowe

Idealna Kandydatka/ idealny Kandydat posiada:

  • wykształcenie wyższe,
  • doświadczenie w zakresie koordynacji dostępnością w podmiotach kultury / publicznych / NGO,
  • studia / kursy podyplomowe z zakresu koordynatora dostępności (mile widziane)
  • wysoką kulturę osobistą oraz pozytywne nastawienie do świata,
  • gotowość do uczenia się nowych rzeczy, podnoszenia kwalifikacji,
  • umiejętność sprawnego posługiwania się komputerem i urządzeniami cyfrowymi.

- umiejętność współpracy i otwartość na potrzeby różnych osób,- dobra organizacja pracy i samodzielność, przy jednoczesnej gotowości do pracy w zespole- znajomość podstaw prawnych w zakresie dostępności publicznych instytucji kultury,- orientowanie się w aktualnym kierunku rozwoju dostępności w kontekście instytucji kultury,- umiejętność pracy z osobą / grupą z niepełnosprawnością intelektualną, słuchu oraz wzroku,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności architektonicznej, w tym zasad projektowania uniwersalnego oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności komunikacyjno-informacyjnej, w tym pisanie tekstów ETR, współpraca z tłumaczem PJM, pisanie audiowstępów,- znajomość zagadnień z zakresu dostępności cyfrowej oraz umiejętność ich praktycznego zastosowania.

Wymagania dodatkowe

Uwaga:

Po zakończonej rekrutacji  wyłoniony  kandydat/kandydatka do zatrudnienia  zobowiązany/a będzie do  dostarczenia  wypisu z  Krajowego Rejestru Karnego w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX (przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu) i XXV Kodeksu karnego (przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności), w art. 189a (handel ludźmi) i art. 207 (znęcanie się) Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego

A także zgodnie z art. 21 Ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 560), przed zatrudnieniem i wykonywaniem czynności z dziećmi i młodzieżą zostanie Pan/Pani sprawdzony/a, czy Pana/Pani dane są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze.

Zatrudnienie będzie możliwe tylko wówczas gdy wyłoniony  kandydat/kandydatka nie  figuruje w  wyżej wymienionych rejestrach.

Wymagane dokumenty

  • CV,
  • List motywacyjny.

Składanie ofertOferty prosimy składać pod adresem:Poznańskie Centrum Dziedzictwa, Brama Poznania, ul. Gdańska 2, 61-123 Poznań  w zamkniętej kopercie z dopiskiem "Rekrutacja na stanowisko Koordynator/ka ds. dostepności"lub na adres e-mail: kadry[at]pcd.poznan.pl, w terminie do 03.03.2025 r.Rozmowy rekrutacyjne odbędą się w terminie 27-31.01, stacjonarnie w POznańskim Centrum Dziedzictwa (Bramie Poznania).

Poznańskie Centrum Dziedzictwa zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty.

UWAGA:

W pierwszym etapie rekrutacji wybrani kandydaci otrzymają drogą mailową trzy zadania do wykonania, których wyniki będą decydowały o przejściu do kolejnego etapu rekrutacji.

Składanie ofert

Oferty, zawierające wymienione dokumenty, prosimy składać pod adresem: Poznańskie Centrum Dziedzictwa, ul. Gdańska 2, 61-123 Poznań w terminie do 2025-03-03.

Poznańskie Centrum Dziedzictwa zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybrane oferty.

Przetwarzanie danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowychKLAUZULA ZGODY 

Wyrażam zgodę*/nie wyrażam zgody* na przetwarzanie moich danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych naborach prowadzonych przez Poznańskie Centrum Dziedzictwa, ul. Gdańska 2, 61-123 Poznań.Dołączenie do CV mojego zdjęcia, jak również podanie przeze mnie większego zakresu danych osobowych niż określone w art. 221 Kodeksu pracy jest wyraźnym działaniem potwierdzającym moją zgodę na przetwarzania tych danych w celach rekrutacji.KLAUZULA INFORMACYJNAAdministratorAdministratorem Państwa danych przetwarzanych w ramach procesu rekrutacji jest Poznańskie Centrum Dziedzictwa, ul. Gdańska 2, 61-123 Poznań, jako pracodawca.Inspektor ochrony danychMogą się Państwo kontaktować z inspektorem ochrony danych osobowych pod adresem: iod@pcd.poznan.plCel i podstawy przetwarzania1)      Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa dotyczących postępowania rekrutacyjnego będą przetwarzane na podstawie przepisów kodeksu pracy (art. 221 kodeksu pracy)  oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO, jako dane niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.2)      Inne przekazane przez Państwa dane osobowe (np. dane wizerunkowe), na podstawie udzielonej przez Państwa zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).3)      Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe, także w kolejnych naborach pracowników, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).4)      Udzielone przez Państwa zgody mogą zostać odwołane w dowolnym czasie.Okres przechowywania danychPaństwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywane danych osobowych dla celów przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez okres 12 miesięcy.Prawa osób, których dane dotycząMają Państwo:1)      prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,2)      prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,3)      prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,4)      prawo do usunięcia danych osobowych,5)      prawo do cofnięcia zgody, gdy przetwarzamy Państwa dane na podstawie udzielonej zgody,6)      prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa).Informacja o wymogu podania danychPodanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Jolanta Martyna
Data wytworzenia informacji: 2025-02-12 00:00
Opis zmian: uzupełnienie danych (Aktualizacja)
Opublikował(a): Jolanta Martyna
Data i godzina publikacji: 2025-02-12 10:13