Zaświadczenia o pomocy de minimis dla przedsiębiorców prowadzących zakład pracy chronionej

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Podatków i Opłat

Wymagane dokumenty

  • wniosek o wydanie zaświadczenia o pomocy de minimis - należy złożyć w ciągu 30 dni od dnia dokonania wydatku ze środków Zakładowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (ZFRON) - jest to termin nieprzekraczalny i nieprzywracalny,
  • decyzja wojewody o przyznaniu przedsiębiorcy statusu zakładu pracy chronionej,
  • zaświadczenia o pomocy de minimis, jaką wnioskodawca otrzymał w ciągu 3 ostatnich lat liczonych do dnia złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w tym okresie,
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - których zakres i formę przekazywania określa załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis - w formularzu przekazuje się także informacje o każdej pomocy innej niż pomoc de minimis, jaką przedsiębiorca otrzymał w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą oraz na dany projekt inwestycyjny, z którym związana jest pomoc de minimis,
  • szczegółowe wyjaśnienia dotyczące poniesionego wydatku kwalifikującego do uznania go za pomoc de minimis lub dokumenty potwierdzające zasadność każdego wydatku,
  • kopie faktur, rachunków itp.,
  • wyciąg bankowy z konta bankowego ZFRON na dzień poniesienia wydatku potwierdzający zapłatę,
  • pełnomocnictwo do złożenia w imieniu wnioskodawcy wniosku o wydanie zaświadczenia - w przypadku działania przez pełnomocnika - wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa

Każdą kopię dokumentu załączoną do wniosku należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.

Miejsce złożenia dokumentów

  • w punkcie kancelaryjnym Urzędu Miasta Poznania w lokalizacji przy ul. Juliusza Słowackiego 22 w Poznaniu, ul. Za Bramką 1 lub ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404 w Poznaniu,
  • korespondencyjnie na adres: Urząd Miasta Poznania, Wydział Podatków i Opłat, ul. Juliusza Słowackiego 22, 60-823 Poznań,
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP na adres skrytki: /UMPoznan/ESP,
  • w Oddziale Obsługi Klienta

POZnan*KONTAKT - numer telefonu 61 646 33 44, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 20:00

Termin i sposób załatwienia

Zaświadczenie o pomocy de minimis na wniosek przedsiębiorców prowadzących zakład pracy chronionej wydamy bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia (wpływu do Urzędu Miasta Poznania) wniosku.

Zaświadczenie przekażemy po okazaniu dokumentu tożsamości wyłącznie osobie, której wniosek dotyczy lub osobie upoważnionej przez wnioskodawcę albo dostarczymy za pośrednictwem operatora pocztowego lub prześlemy przez ePUAP.

Podstawa prawna

  • rozporządzenie Komisji (UE) 2023/2831 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
  • ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
  • ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
  • ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
  • rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2024 r. poz. 40 ze zm.),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 r. w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za naszym pośrednictwem w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia.

Inne informacje

Składany wniosek, Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis oraz pozostała dokumentacja powinny zostać podpisane:

  • w przypadku przedsiębiorców wpisanych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) - osobiście lub przez ustanowionego przedstawiciela (pełnomocnika lub prokurenta) na podstawie udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik wpisany do CEIDG nie może reprezentować przedsiębiorcy w sprawach podatkowych - zamiar załatwiania spraw podatkowych przez przedstawiciela obliguje do ustanowienia pełnomocnictwa),
  • w przypadku podmiotów prawa handlowego - zgodnie z zasadami reprezentacji określonymi w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).

W przypadku, gdy oddział wykonuje działalność w imieniu centrali przedsiębiorstwa, podmiotem wszystkich praw i obowiązków pozostaje przedsiębiorstwo. W związku z tym oddział nie może występować w roli beneficjenta pomocy. Beneficjentem jest zawsze przedsiębiorstwo, a nie oddział. W konsekwencji wszystkie informacje opisujące wnioskodawcę powinny dotyczyć tego przedsiębiorstwa, a nie jego oddziału.

Na podstawie § 9 ust. 2a rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych nie uznaje się za dokonanie wydatku ze środków funduszu rehabilitacji wydatku, który został sfinansowany ze środków innych niż zgromadzone na rachunku, o którym mowa w art. 33 ust 3 pkt 2 ustawy o rehabilitacji, a następnie zrefundowany ze środków tego funduszu.

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
  3. Dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Obowiązkami tymi są w szczególności wymiar, pobór i egzekucja podatków, opłat oraz innych należności publicznoprawnych, a także rozpatrywanie wniosków o zastosowanie ulg w spłacie zobowiązań i wydawanie zaświadczeń.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: a) dostępu do swoich danych osobowych, b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe, c) żądania usunięcia danych, gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, albo dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy osoby te kwestionują prawidłowość danych albo przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, albo Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
  9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Magdalena Pięta
Data wytworzenia informacji: 2024-10-03 00:00
Opis zmian: Aktualizacja treści (Aktualizacja)
Opublikował(a): Anita Czuluk
Data i godzina publikacji: 2024-10-03 15:24