Oddział Obsługi Klienta w sprawach podatkowych

Wydział/Jednostka prowadząca

Wydział Podatków i Opłat

Wymagane dokumenty

Wizyta w Oddziale Obsługi Klienta odbywa się po wcześniejszej rezerwacji:

Wydział Podatków i Opłat - prowadzone sprawy - bip.poznan.pl

Miejsce złożenia dokumentów

Oddział Obsługi Klienta znajduje się w lokalizacjach: 

  • ul. Za Bramką 1, 61-842 Poznań,

numery telefonów:

61 878 4703

61 878 1954

61 878 4122

61 878 1691

61 878 4709

61 878 4617

61 878 5116

61 878 4632

61 878 4637

  • ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404, 61-481 Poznań,

numer telefonu:

61 878 1537

Oddział Obsługi Klienta jest czynny w poniedziałek w godzinach od 7:30 do 17.00, od wtorku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.

Nie prowadzimy bezpośredniej obsługi klienta w lokalizacji Wydziału Podatków i Opłat przy ul. Juliusza Słowackiego 22 w Poznaniu.

Dane kontaktowe

  • adres ePUAP: /UMPoznan/ESP,
  • e-mail: bokpodatki@um.poznan.pl,
  • informacja telefoniczna POZnan*KONTAKT - numer telefonu 61 646 33 44, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 20:00.

Termin i sposób załatwienia

Oddział Obsługi Klienta zajmuje się:

Podstawa prawna

  • uchwała Nr LXIII/988/VI/2014 Rady Miasta Poznania z dnia 25 lutego 2014 r. w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków stanowiących dochody budżetu Miasta Poznania instrumentem płatniczym (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2014 r. poz. 1366)

Obowiązek informacyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
  2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres: plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
  3. Dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym. Obowiązkami tymi są w szczególności wymiar, pobór i egzekucja podatków, opłat oraz innych należności publicznoprawnych, a także rozpatrywanie wniosków o zastosowanie ulg w spłacie zobowiązań i wydawanie zaświadczeń.
  4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
  5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: a) dostępu do swoich danych osobowych, b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe, c) żądania usunięcia danych, gdy dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, albo dane przetwarzane są niezgodnie z prawem, d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy osoby te kwestionują prawidłowość danych albo przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych, albo Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  6. Osoba, której dane są przetwarzane, ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
  8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
  9. Odbiorcami danych są podmioty zajmujące się obsługą informatyczną Administratora.

Metryczka

Odpowiedzialny za treść: Katarzyna Sydof
Data wytworzenia informacji: 2024-09-27 00:00
Opis zmian: Aktualizacja treści (Aktualizacja)
Opublikował(a): Anita Czuluk
Data i godzina publikacji: 2024-09-27 15:25